Je info klopt niet en ook de feiten heb je niet op een rijtje.Info-feitenkenner schreef:Ds. A. van Voorden is eindredacteur.bcbroek schreef:anti-synodaal schreef:Omdat ds j Roos hoofdredacteur is.bcbroek schreef:Hoe zou het nu met ds. A. van Voorden zijn? Is daar iets over bekend?
Ik vraag me trouwens af waarom er geen meditaties van hem in de Wachter Sions staan...
Maakt toch niet uit? Van andere ds. staan er ook gewoon meditaties in, terwijl ze geen hoofdredacteur zijn...
Kwestie Opheusden
-
- Verbannen
Re: Kwestie Opheusden
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
We hoopten niet dat het nodig zou blijken te zijn om het topic te sluiten. Helaas blijkt het weer niet goed te gaan. Daarom:Mister schreef:Dit topic is teruggezet na een afkoelperiode en opruimronde.
We willen een ieder vragen hier met fatsoen te reageren.
Zo niet, dan zal het topic gesloten worden. We gaan er van uit dat dat niet nodig zal zijn.

We openen het topic. Wie meent hier de zaken weer te moeten verstoren moet ook de gevolgen daarvan dragen.
-
In het Reformatorisch Dagblad zag ik net dat ds. A. van Voorden te Opheusden beroepen is in de Ger. Gem. in Ned. te Groot-Ammers, een kleine gemeente met zo'n 190 leden en doopleden. Ds. O.M. van der Tang uit Alblasserdam is er consulent.
Deze gemeente beroept ds. Van Voorden best wel vaak in de loop der jaren; eind 2017 voor het laatst. Dat was nog voor de rustperiode van ds. Van Voorden.
Er staat bij ds. A. van Voorden in het RD onder de kop Beroepingswerk opgemerkt, pagina 2 kerk en godsdienst: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Dit viel me zomaar op.
Deze gemeente beroept ds. Van Voorden best wel vaak in de loop der jaren; eind 2017 voor het laatst. Dat was nog voor de rustperiode van ds. Van Voorden.
Er staat bij ds. A. van Voorden in het RD onder de kop Beroepingswerk opgemerkt, pagina 2 kerk en godsdienst: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Dit viel me zomaar op.
Ja zag ik ook. Beetje onzinnig leek me, hij is toch nog helemaal niet losgemaakt? Volgens mij nu gewoon nog predikant van GGiN Opheusden.kerkespraek schreef:In het Reformatorisch Dagblad zag ik net dat ds. A. van Voorden te Opheusden beroepen is in de Ger. Gem. in Ned. te Groot-Ammers, een kleine gemeente met zo'n 190 leden en doopleden. Ds. O.M. van der Tang uit Alblasserdam is er consulent.
Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Dit valt jullie niet "zomaar" op, maar jullie vinden dit weer een aanleiding om iets op Refoforum te kunnen plaatsen, dunkt mij..... Iets anders kan ik er niet van maken.
Over enkele maanden werkt ds. Van Voorden tot volle tevredenheid van een iegelijk in zijn nieuwe gemeente, en gaat het kerkelijk leven zijn gewone gang. Het enige dat dan nog resteert uit deze periode zijn teruglezend drie of vier meldingen in De Wachter Sions, en een paar duizend opmerkingen op Refoforum: ziehier het kerkelijk leven anno nu......
Over enkele maanden werkt ds. Van Voorden tot volle tevredenheid van een iegelijk in zijn nieuwe gemeente, en gaat het kerkelijk leven zijn gewone gang. Het enige dat dan nog resteert uit deze periode zijn teruglezend drie of vier meldingen in De Wachter Sions, en een paar duizend opmerkingen op Refoforum: ziehier het kerkelijk leven anno nu......
- FlyingEagle
Kwestie Opheusden
Waar woont ds. van Voorden dan wel?Paal schreef:Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
-
Zie Jaarboek Gereformeerde Gemeenten in Nederland 2017.FlyingEagle schreef:Waar woont ds. van Voorden dan wel?Paal schreef:Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
-
Ds. A. van Voorden wordt per 1 juni pas losgemaakt van de GGiN te Opheusden. Dus in principe is hij nu nog steeds als predikant aan de gemeente van Opheusden verbonden.Pianoman schreef:Dit valt jullie niet "zomaar" op, maar jullie vinden dit weer een aanleiding om iets op Refoforum te kunnen plaatsen, dunkt mij..... Iets anders kan ik er niet van maken.
Neemt ds. A. van Voorden een eerder dan 1 juni een beroep aan, hoeft er geen sprake te zijn van een losmaking zoals bovengenoemde. Deze informatie kregen we te horen.
Daarom viel het ons zomaar op dat er vermeldt stond in het RD onder de kop beroepingswerk: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Ds. Van Voorden ís feitelijk nóg steeds predikant te Opheusden, maar vervult er geen preekbeurten. Overigens is deze formulering in het RD in die zin wel enigszins te begrijpen, namelijk dat de predikant er niet meer voor gaat in de eredienst.
Inderdaad, we hopen dat de predikant een nieuwe gemeente krijgt met als gevolg dat het kerkelijk leven in de GGiN haar gewone gang mag gaan. Bij die zinnen uit het geciteerde bericht sluiten we ons van harte aan.
Ben jij toekomstvoorspeller? Wie weet duurt het nog wel 1 jaarPianoman schreef:
Verkiezing ambtsdragers is nu officieel ongeldig verklaard en zal opnieuw moeten plaatsvinden. De leden van de gemeente hebben daar een brief over gehad.
Waarom? Ik heb hierboven wel wat gelezen, maar dat hoeft niet met elkaar in verband te staan.
Juist in een moeilijke situatie moet alle schijn van partijdigheid vermeden worden. Dan is opnieuw m.i. altijd de beste oplossing.DDD schreef:Waarom? Ik heb hierboven wel wat gelezen, maar dat hoeft niet met elkaar in verband te staan.