Kwestie Opheusden

Herman
Moderator

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Herman »

Omdat we rustig afwachten op de uitslag van de te behandelen appèlzaken.
kerkespraek

Bericht door kerkespraek »

Objectief schreef:Het klopt inderdaad dat bij de ouderlingenstemming geen ongeldige stemmen zijn uitgebracht.

Gelet op de geconstateerde discrepanties roept e.e.a. de nodige vragen op over het telproces en de gehanteerde noodzakelijke vierkantcontroles.

Op basis van de stemmen zoals die zijn bekendgemaakt (en door diverse leden zijn genoteerd) is de conclusie:

Ouderlingen:
Meetellende stemmen: 3737
Drempelwaarde: 312
Eén ouderling kreeg 313 stemmen en dus bijna op de drempelwaarde.

Diakenen:
Meetellende stemmen: 8609
Drempelwaarde: 308
Eén diaken kreeg 308 stemmen, dus exact de drempelwaarde.
Eén diaken kreeg 298 stemmen en het is dus discutabel of hij feitelijk wel is gekozen.
Wat we ons afvragen m.b.t. deze zaak is: als men van het meerderheidsstelsel uitgaat is 298 stemmen toch te weinig, in het geval van die ene diaken? 308 zou toch de drempelwaarde moeten zijn?
Laatst gewijzigd door kerkespraek op 12 apr 2018, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermanus

Bericht door Hermanus »

kerkespraek schreef:
Objectief schreef:Het klopt inderdaad dat bij de ouderlingenstemming geen ongeldige stemmen zijn uitgebracht.

Gelet op de geconstateerde discrepanties roept e.e.a. de nodige vragen op over het telproces en de gehanteerde noodzakelijke vierkantcontroles.

Op basis van de stemmen zoals die zijn bekendgemaakt (en door diverse leden zijn genoteerd) is de conclusie:

Ouderlingen:
Meetellende stemmen: 3737
Drempelwaarde: 312
Eén ouderling kreeg 313 stemmen en dus bijna op de drempelwaarde.

Diakenen:
Meetellende stemmen: 8609
Drempelwaarde: 308
Eén diaken kreeg 308 stemmen, dus exact de drempelwaarde.
Eén diaken kreeg 298 stemmen en het is dus discutabel of hij feitelijk wel is gekozen.
Wat we ons afvragen m.b.t. deze zaak is: als men van het meerderheidsstelsel uitgaat is 298 stemmen toch te weinig, in het geval van die ene diaken? 308 is toch de drempelwaarde?

Sent from my iPhone using Tapatalk
bcbroek

Bericht door bcbroek »

Hoe zou het nu met ds. A. van Voorden zijn? Is daar iets over bekend?
Ik vraag me trouwens af waarom er geen meditaties van hem in de Wachter Sions staan...
kerkespraek

Bericht door kerkespraek »

bcbroek schreef:Hoe zou het nu met ds. A. van Voorden zijn? Is daar iets over bekend?
Ik vraag me trouwens af waarom er geen meditaties van hem in de Wachter Sions staan...
Inderdaad, dank voor het bericht.
Waarom er geen meditaties meer van ds. A. van Voorden worden opgenomen is me een raadsel.
Verzoeningsproces zou in gang moeten zijn, kerkenraad is herkozen ds. Van Voorden is beroepbaar. Hij is beroepen in 's-Gravendeel, Leerdam en Gouda-Stationsplein.
Dan zou ds. Van Voorden toch allang al weer een meditatie kunnen leveren in het kerkelijk orgaan van de Ger. Gem. in Ned., De Wachter Sions?
Hiundai

Bericht door Hiundai »

Hermanus schreef:Is het niet hoog tijd dit topic te sluiten?

Het is een ernstige en serieuze zaak. Daar kan je niet zomaar mee stoppen
Info-feitenkenner
Verbannen

Bericht door Info-feitenkenner »

bcbroek schreef:Hoe zou het nu met ds. A. van Voorden zijn? Is daar iets over bekend?
Een aantal keer stond de afgelopen weken een meditatie "uit de oude doos" in de Wachter Sions. Deze meditaties waren van ds. J. Roos (die alleen bij bijzondere gelegenheden meditaties plaatst).
Wellicht zouden er toen meditaties van ds. A. van Voorden in gestaan moeten hebben...
anti-synodaal
Verbannen

Bericht door anti-synodaal »

Omdat ds j Roos hoofdredacteur is.
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
bcbroek

Bericht door bcbroek »

anti-synodaal schreef:

Maakt toch niet uit? Van andere ds. staan er ook gewoon meditaties in, terwijl ze geen hoofdredacteur zijn...
Hermanus

Bericht door Hermanus »

Hiundai schreef:
Hermanus schreef:Is het niet hoog tijd dit topic te sluiten?

Het is een ernstige en serieuze zaak. Daar kan je niet zomaar mee stoppen
Dit alles heeft geen enkele toegevoegde waarde ,het werkt verwarrend en verwoestend , roept suggestie’s op en is vaak bezijden de waarheid.

Info-feitenkenner
Verbannen

Bericht door Info-feitenkenner »

bcbroek schreef:
anti-synodaal schreef:

Maakt toch niet uit? Van andere ds. staan er ook gewoon meditaties in, terwijl ze geen hoofdredacteur zijn...
Ds. A. van Voorden is eindredacteur.
Laatst gewijzigd door Info-feitenkenner op 12 apr 2018, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
bcbroek

Bericht door bcbroek »

kerkespraek schreef:
Inderdaad, dank voor het bericht.
Waarom er geen meditaties meer van ds. A. van Voorden worden opgenomen is me een raadsel.
Verzoeningsproces zou in gang moeten zijn, kerkenraad is herkozen ds. Van Voorden is beroepbaar. Hij is beroepen in 's-Gravendeel, Leerdam en Gouda-Stationsplein.
Dan zou ds. Van Voorden toch allang al weer een meditatie kunnen leveren in het kerkelijk orgaan van de Ger. Gem. in Ned., De Wachter Sions?

Inderdaad, ik ben er wel erg blij mee dat hij redelijk veel beroepen krijgt op het moment. Het zal de dominee zelf ook vast goed doen.
bcbroek

Bericht door bcbroek »

Het schrijven in de Wachter Sions is geen ambtelijk werk in de gemeente Opheusden. Maar misschien heeft de dominee zelf wel gezegd dat hij niet meer schrijven wil...
coco

Bericht door coco »

anti-synodaal schreef:
Die is jou niet anti-synodaal genoeg heb ik de indruk. Je laat geen gelegenheid ongebruikt om een sneer te geven naar ds Roos. Jammer..
:hi
Laag

Bericht door Laag »

Het zou zomaar kunnen dat hij genoeg aan zichzelf heeft, en een poosje alleen preekt.
Lijkt me gezien de situatie logisch.....

Het lijkt wel of nuchter denken niet meer kan, gezien de reacties.
Gesloten