GerGem Kruiningen

Wandelende
Inactief

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Wandelende schreef:Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen.
Als aanvulling op deze quote geldt voor VGG Kruiningen het volgende.
Op zo. 17 december zijn 61 leden en 63 doopleden afgelezen.
Op zo. 24 december zijn 14 leden en 23 doopleden afgelezen.
Op zo. 31 december zijn 10 leden en 6 doopleden afgelezen.
Bij deze genoemde zondagen is fam. G. Bredeweg niet afgelezen, dat zijn 2 leden.
Totaal maakt dat dus een aantal van 87 leden en 92 doopleden, opgeteld zorgt dat voor 179 mensen.

Eerdere zondagen zijn niet terug te luisteren, dus dit gaat nadrukkelijk alleen over de drie genoemde zondagen.
Bron: alle aantallen zijn te verifiëren via kerkomroep.nl > VGG Kruiningen.
(~)
Marion

Bericht door Marion »

Wandelende schreef:
Wandelende schreef:Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen.
Als aanvulling op deze quote geldt voor VGG Kruiningen het volgende.
Op zo. 17 december zijn 61 leden en 63 doopleden afgelezen.
Op zo. 24 december zijn 14 leden en 23 doopleden afgelezen.
Op zo. 31 december zijn 10 leden en 6 doopleden afgelezen.
Bij deze genoemde zondagen is fam. G. Bredeweg niet afgelezen, dat zijn 2 leden.
Totaal maakt dat dus een aantal van 87 leden en 92 doopleden, opgeteld zorgt dat voor 179 mensen.

Eerdere zondagen zijn niet terug te luisteren, dus dit gaat nadrukkelijk alleen over de drie genoemde zondagen.
Bron: alle aantallen zijn te verifiëren via kerkomroep.nl > VGG Kruiningen.
Om te huilen toch? Ik snap echt niet dat deze mensen in zo'n wankel iets als de VGG stappen.
Hopelijk klap deze luchtballon spoedig uiteen, en komen die mensen weer terug.
En wat mij betreft Ds. Bredeweg ook. Hij is kansloos op eigen benen. En geruchten over een aansluiting bij de OGG, daar zou ik maar niet al te enthousiast over zijn. Want met alle respect die ik voor de preken van Bredeweg heb, een OGG predikant is hij niet. Hij mist de sound en de stijl die voor echte OGG-ers toch wel belangrijk is.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

zoals bij zoveel scheuringen, zal alles wel over zijn en men terugkeren als de dominee wegvalt. Maar tot die tijd kan het een zegen zijn in die gemeente. Al zou een eigen gebouw wat voorbarig zijn en offers vragen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marion schreef:Hij mist de sound en de stijl die voor echte OGG-ers toch wel belangrijk is.
Dat is allemaal aan te leren..... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
GerGem

Bericht door GerGem »

Marion schreef:
Wandelende schreef:
Wandelende schreef:En geruchten over een aansluiting bij de OGG, daar zou ik maar niet al te enthousiast over zijn. Want met alle respect die ik voor de preken van Bredeweg heb, een OGG predikant is hij niet. Hij mist de sound en de stijl die voor echte OGG-ers toch wel belangrijk is.
Hij had bij dankdagavond toch wel een OGG predikant onder zijn gehoor...
mirjam
Verbannen

Bericht door mirjam »

Klopt inderdaad. Hoorde ik van een goede vriendin die bij Bredeweg zit.
2011

Bericht door 2011 »

GerGem schreef:
Marion schreef:
Wandelende schreef:
Wandelende schreef:En geruchten over een aansluiting bij de OGG, daar zou ik maar niet al te enthousiast over zijn. Want met alle respect die ik voor de preken van Bredeweg heb, een OGG predikant is hij niet. Hij mist de sound en de stijl die voor echte OGG-ers toch wel belangrijk is.
Noem gewoon man en paard!
Gerson

Bericht door Gerson »

mirjam schreef:Klopt inderdaad. Hoorde ik van een goede vriendin die bij Bredeweg zit.
De lijntjes van de familie van de V. Met de oud gereformeerden zijn natuurlijk maar erg kort.
En kerkt de zoon van de desbetreffende ds daar ook niet?
Vind het overigens niet verstandig dat het gebeurt is.
Gerson

Bericht door Gerson »

Ds Zwartbol was smorgens en smiddags met de dankdag in s’Gravenpolder.....
Opheusden

Bericht door Opheusden »

Ik denk dat er nog heel wat mensen bij zullen komen. Heb gehoord dat het dorpshuis met kerst heel vol was.
Het is zelfs reëel dat er straks meer mensen zullen zitten bij de VGG dan bij de GG.
Er is denk ik ook heel veel onkunde bij de mensen die over zijn gegaan.
Tom

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Het dorpshuis zit met 250-300 man al heel heel vol, het lijkt al snel heel wat.

Aansluiting OGG lijkt me best realistisch, ook fijn voor de gemeente om toch ergens bij te horen en een classis die enigszins toezicht houdt. Vrije gemeenten hebben vaak een kort bestaan.
Bruna

Bericht door Bruna »

GerGem schreef:
Marion schreef:
Wandelende schreef:
OGG of OGGiN is ook nog verschillend volgens mij. Natuurlijk altijd goed om bij gelegenheid bij andere predikanten of verbanden ter kerke te gaan. Maar ik hoop dat dit dan ook al wel eens gebeurd is toen ds Bredeweg nog GG was.
Als dat niet zo is dan komt het mij een beetje over als acquisitie voeren om een clubje in te lijven, het gaat hoop ik niet om ledenaantallen.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Gerson

Bericht door Gerson »

Tom schreef:Het dorpshuis zit met 250-300 man al heel heel vol, het lijkt al snel heel wat.

Aansluiting OGG lijkt me best realistisch, ook fijn voor de gemeente om toch ergens bij te horen en een classis die enigszins toezicht houdt. Vrije gemeenten hebben vaak een kort bestaan.
Beluister is een paar preken van ds Bredeweg langs de meetlat van de boeken van ds Kort, dan vind ik het helemaal niet realistisch.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Tom schreef: Aansluiting OGG lijkt me best realistisch, ook fijn voor de gemeente om toch ergens bij te horen en een classis die enigszins toezicht houdt. Vrije gemeenten hebben vaak een kort bestaan.
Eeh... als de OGG ergens niet van op aan kan bij deze ds is het wel toezicht van de classis
Tom

Bericht door Tom »

Daar heb je gelijk in Haha!
Gerson schreef: Beluister is een paar preken van ds Bredeweg langs de meetlat van de boeken van ds Kort, dan vind ik het helemaal niet realistisch.
Tweestromenland he. Met ds. Gerritsen bijv geen verschil.
Plaats reactie