Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog?
College Style failliet (uit: Wist je dat)
-
- Inactief
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Luctor et emergo
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Dit is ironisch bedoeld neem ik aan.karel de grote schreef:Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Wandelende
- Inactief
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Wil je die laatste zin bewijzen?karel de grote schreef:Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog?
(~)
Re: Wist je dat........[7]
Er zijn meerdere kwesties van belang.eilander schreef:Oké, dank je. Blijkbaar ben ik niet zo duidelijk geweest, daarom nog een poging: als College Style failliet gaat, zou daaruit kunnen blijken dat de prijzen toch niet zo hoog waren. 'Zou', zeg ik, want het faillissement kan ook andere oorzaken hebben dan lage marges.
En natuurlijk begrijp ik wel dat je de prijzen ook hoog mag vinden in vergelijking tot andere winkels. Maar in dat geval kun je het niet als verwijt richting eigenaar van een refomodewinkel roepen.
1. Goede verhouding tussen directe kosten (inkoop) en indirecte kosten (huur, vaste personeel, inrichting e.d.). Indirecte kosten zijn niet of nauwelijks variabel met meer of minder verkoop. De inrichting van de winkels was verre van sober. En schrik niet: inkoopprijzen zijn heel erg laag; de marges zijn heel hoog. Het licht niet aan de inkoopprijzen.
2. Bij stijgende prijzen ga je minder verkopen. De optimale prijs geeft de hoogste omzet (aantal x prijs = maximaal). Je gaat niet meer verdienen als je de prijzen hoger maakt. Je jaagt (op een moment) je meest loyale klant de winkel uit.
3. De klant moet verleid worden. Lok de klant. Bind de klant. Laat de klant zich gelukkig voelen. Wie eigenlijk je klant? Leeftijden? Wat bied je wachtende mannen? Ben je bij de tijd met je waren?
4. Monitoren van je winkels, ingrijpen, bijsturen.
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Het lijkt me niet gepast om hier grappen over te maken. Vroeger waren er mensen die tot bekering kwamen, die echt ineens in het zwart gingen..karel de grote schreef:Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog?
-
- Inactief
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Luctor et emergo
-
- Inactief
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Mee eens. Voortbestaan is geen automatisme. Dat vraagt om voortdurend alert zijn, aanpassen, meebewegen enz. Ook de huidige succes zijn niet blijvend (in deze vorm).refo schreef:Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
....en Ryanairrefo schreef:Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Maar idd er zullen nog meer ketens omvallen. Van de kledingketens zijn in en na de crisis zeer veel omgevallen.
Dan heeft College Style het nog lang volgehouden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Ja donkerzwart he Karel de Grootste....karel de grote schreef:Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: Wist je dat........[7]
Wij proberen onze inkopen zoveel mogelijk bij winkels te doen waarvan we weten dat de eigenaar kerkelijk is.helma schreef:Maar ik begrijp toch wel een beetje de pijn van gebrek aan loyaliteit.
En zolang de loyaliteit twee kanten op werkt, is dat ook geen probleem.
Wij mijden 'eigen winkels' die hogere prijzen rekenen dan vergelijkbare 'wereldse' zaken. Het valt me helaas op dat een deel van de eigenaren van refowinkels een behoorlijke mate van zelfgenoegzaamheid (kijk ons eens refozaak zijn) hebben en zeer gericht zijn op materialisme, luxe, etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Wandelende
- Inactief
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43
Re: Wist je dat........[7]
Juist. ProLife bijvoorbeeld, als aanvulling op jouw post.Luther schreef:Wij proberen onze inkopen zoveel mogelijk bij winkels te doen waarvan we weten dat de eigenaar kerkelijk is.helma schreef:Maar ik begrijp toch wel een beetje de pijn van gebrek aan loyaliteit.
En zolang de loyaliteit twee kanten op werkt, is dat ook geen probleem.
Wij mijden 'eigen winkels' die hogere prijzen rekenen dan vergelijkbare 'wereldse' zaken. Het valt me helaas op dat een deel van de eigenaren van refowinkels een behoorlijke mate van zelfgenoegzaamheid (kijk ons eens refozaak zijn) hebben en zeer gericht zijn op materialisme, luxe, etc.
(~)
Re: Wist je dat........[7]
Mijn man heeft ook weleens zo'n dure jas voor €50.00 op de kop getikt, oke hij was niet nieuw maar dat was niet te zien, heel veel plezier van gehad en extra leuk.Mara schreef:Het is echt een heel duur merk, dat ik eigenlijk altijd voorbij loop. Ook tijdens de uitverkoop.samanthi schreef: Kijk nu loopt hijer goed bij voorweinig centen. Dat is altijd het leukste.
Hij had zelf al op internet gezocht, maar vond de jassen (nog) veel te duur.
Ik vind dat black friday eigenlijk grote onzin, als je ziet wat het in Amerika voor hysterische taferelen opwekt, dus het is gewoon naäperij van de middenstand. De consumentenbond waarschuwde al om goed op te letten, want ze verhogen vaak eerst de prijs, om het dan te halveren of zo.
Als ik niks nodig heb, ga ik ook niet winkelen.
Maar die jas was echt hard nodig.
En hij doet er altijd lang mee, hij houdt van klassieke modellen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)
Het heeft mij wel verbaasd dat College Style bijv. in Breda een winkel opende. Daar woont relatief weinig refo-doelgroep. En de binnenstad van Breda zal vast niet goedkoop zijn.