De gemeente Kruiningen opheffen, lijkt me niet handig.
De advocaat geeft aan dat er een kans is dat het kort geding wordt opgeschort, zeker na aankomende vergadering.eilander schreef:Kan de familie Jansen nu niet even geduld hebben, vraag ik me af.
Tjonge als je de brief leest....Bona Fide schreef:Brief ds. Bredeweg is hier te lezen
https://www.pzc.nl/dossier-kerkruzie-kr ... ~a1954436/
Daarom denk ik ook niet meer dat de 'waarheid' echt boven tafel komt en dan rest er maar 1 ding, elkaar de misdaden belijden en elkaar vergeven.Nasrani schreef:Tjonge als je de brief leest....Bona Fide schreef:Brief ds. Bredeweg is hier te lezen
https://www.pzc.nl/dossier-kerkruzie-kr ... ~a1954436/![]()
1. Er wordt gewezen naar het Deputaatschap Kerkrecht die met alle partijen contact zou hebben.
2. Kerk onordelijk bezig zijn van commissie en ook het moderamen van de classis
3. Eén van de predikanten uit de commissie zou schuldbelijdenis hebben moeten afleggen.
en zo gaat het nog verder.
Wat ik me afvraag: Als ook maar de helft klopt van wat de classis ed. wordt verweten dan hebben zij ook veel fouten gemaakt!
Dat kan m.i. alleen in algemene zin (zoals hoe de kerkorde geïnterpreteerd moet worden en welke stappen in welke volgorde moeten worden gezet.)helma schreef:Waarom zou een deputaatschap kerkrecht geen adviezen kunnen geven aan alle betrokken partijen? Dat is toch neutraal en kan toch onpartijdig iedere partij een advies geven? Of snap ik dan iets niet....
Dit kan toch geen serieus advies zijn. Wij hoeven geen zonde op zonde te stapelen.eilander schreef:Kan de familie Jansen nu niet even geduld hebben, vraag ik me af. Is het echt noodzakelijk om nu weer een kort geding aan te spannen? Als ze een paar weken zouden wachten, dan is te bezien of de 'laster' inderdaad wordt voortgezet.
Mij bekruipt eerlijk gezegd nu toch het gevoel dat ze het jammer vinden dat ds. Bredeweg nu zelf opstapt, want daarmee is nu de kerkrechtelijke weg ten einde. Vervolgens gaan ze nu toch maar weer wat roeren in deze zaak.
Wat overblijft is haat.
Als je in Kruiningen woont, zou ik zeggen: ga naar een naburige gemeente als je geestelijk leven je lief is.
Mediation kan wel, maar dat is iets heel anders. Dan wordt informatie ook met en tussen betrokkenen gedeeld.DDD schreef:Mag ik vragen waarom dat laatste niet zou kunnen? Dat is precies het harmoniemodel dat de RMU nastreeft, bijvoorbeeld. Dat lijkt me nu juist bij uitstek de christelijke manier van conflictoplossing.
Zijn we onszelf ervan bewust dat we in dit topic hoofdzakelijk alle "feiten" van twee betrokken partijen in een conflict na zitten te praten? Beseffen we dat in iedere civiele procedure dit soort feitenlijsten tegenover elkaar staan, waarbij iedereen altijd gelijk heeft? Het enige wat alle opsommingen me duidelijk maken is hoeveel dit conflict op alle andere conflicten lijkt...Jongere schreef:En het is al helemaal niet wenselijk, zoals ik al in een eerdere fase in dit topic gezegd heb, dat wij als buitenstaanders worden betrokken in een ruzie waar we niets mee te maken hebben. De zogenaamde "feitenrelazen" die nu helaas blijkbaar ook op het forum moeten verschijnen, mogen wat mij betreft gewoon binnen de grenzen van Kruiningen blijven. Laten we aub niet doen alsof we daarin allemaal stelling moeten nemen, evenmin of we daarin recht moeten spreken (en al helemaal niet om de Heere aan onze rechtszijde te 'claimen').
Omdat de brief een verhaal van 1 kant is wilde ik het voorzichtig brengen.eilander schreef:Altijd een gevaarlijke redenering: 'als maar de helft van de beweringen waar zijn, dan ...'