Je snapt het nog steeds niet. Lees nu eens wat ik geschreven heb! Het was geen extraatje!samanthi schreef: Ik ben niet tegen bewegend beeld.
Ik heb wel bezwaar tegen het draaien van speelfilms als extraatje op een refoschool, je weet dat er mensen helemaal tegen bewegend beeld zijn.
Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Nee ik snap je helemaal de examenkandidaten hebben zelf een film gemaakt.Mara schreef:Je snapt het nog steeds niet. Lees nu eens wat ik geschreven heb! Het was geen extraatje!samanthi schreef: Ik ben niet tegen bewegend beeld.
Ik heb wel bezwaar tegen het draaien van speelfilms als extraatje op een refoschool, je weet dat er mensen helemaal tegen bewegend beeld zijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Ja in de kerken wordt er gebeden en gedankt dat er onderwijs is dat aansluit met thuis... nou echt niet.Hendrikus schreef:Je wilt niet weten wat er tegenwoordig op de digiborden van de refoscholen allemaal wordt vertoond. Leuk joh, al die Youtube-fillempjes Sommige leerkrachten zijn er helemaal weg van.samanthi schreef: Ik ben niet tegen bewegend beeld.
Ik heb wel bezwaar tegen het draaien van speelfilms als extraatje op een refoschool, je weet dat er mensen helemaal tegen bewegend beeld zijn.
Vroeger was alles beter. Toen mochten er in het zaaltje van de kerk wél dia's worden vertoond van de zending, maar geen bewegend beeld. Niemand die het snapte, maar 't mocht niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Misschien juist wel. Of denk je dat er thuis nooit een speelfilm wordt gekeken of dat Youtube per definitie geblokkeerd is in elk gezin?samanthi schreef:
Ja in de kerken wordt er gebeden en gedankt dat er onderwijs is dat aansluit met thuis... nou echt niet.
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Een praktisch voorbeeld. Een van mijn kinderen zit in groep 8. Daar kwam bij aardrijkskunde pas een stukje over het ontstaan van de aarde aan de orde. Dan ben ik toch blij met een meester die vanuit zijn geloof zijn moeite met de evolutie verwoordt. (Natuurlijk heb ik het daar thuis met mijn kinderen ook over.)merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Een juf of meester kan pedagogisch en didactisch nog zo'n kei zijn, het is ook een identificatiefiguur voor de kinderen. Als dan op twee belangrijkrijke gebieden iets moois wordt aangeboden, maar op identiteitsgebied niet, dan zou ik het toch erg vinden als mijn kinderen zo iemand als voorbeeld nemen.
Dit laat onverlet dat ik natuurlijk ook graag kwaliteit zie op school.
-
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Heel veel scholen in refoland tonen aan dat het helemaal geen tegenstelling is.merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Dat beweer ik niet, maar er word echt veel te positief over gedacht. Het sluit niet aan nee soms het tegendeel. Ik denk niet alleen voor mezelf ,maar voor mensen zonder radio TV internet, mensen die geen sinterklaas vieren, waar meisjes ook met schaatsen een rok aan hebben, deze kinderen vallen buiten de boot ook bij leerkrachten.Ambtenaar schreef:Misschien juist wel. Of denk je dat er thuis nooit een speelfilm wordt gekeken of dat Youtube per definitie geblokkeerd is in elk gezin?samanthi schreef:
Ja in de kerken wordt er gebeden en gedankt dat er onderwijs is dat aansluit met thuis... nou echt niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Mee eens de eerste taak van geloofsoverdracht ligt thuis, toch vind ik dat een school moet doen wat hij voorstaat en niet moet sjoemelen met regels.merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Ik begrijp je reactie niet.samanthi schreef: Dat beweer ik niet, maar er word echt veel te positief over gedacht. Het sluit niet aan nee soms het tegendeel. Ik denk niet alleen voor mezelf ,maar voor mensen zonder radio TV internet, mensen die geen sinterklaas vieren, waar meisjes ook met schaatsen een rok aan hebben, deze kinderen vallen buiten de boot ook bij leerkrachten.
Eerst stel je dat op scholen bijv. naar youtube wordt gekeken. Als ik dan zeg dat dit thuis ook het geval is, dan kom je met bovenstaande reactie.
En laten we heel eerlijk zijn. In de huidige tijd leven zonder internet, is schier onmogelijk. Zelfs wereldvreemd. Er zijn voldoende alternatieven voor handen om gefilterd internet te gebruiken.
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Ah, dan zijn wij het met elkaar eens. Uit je vorige post maakte ik nl op dat het een het ander zou uitsluiten.Mannetje schreef:Een praktisch voorbeeld. Een van mijn kinderen zit in groep 8. Daar kwam bij aardrijkskunde pas een stukje over het ontstaan van de aarde aan de orde. Dan ben ik toch blij met een meester die vanuit zijn geloof zijn moeite met de evolutie verwoordt. (Natuurlijk heb ik het daar thuis met mijn kinderen ook over.)merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Een juf of meester kan pedagogisch en didactisch nog zo'n kei zijn, het is ook een identificatiefiguur voor de kinderen. Als dan op twee belangrijkrijke gebieden iets moois wordt aangeboden, maar op identiteitsgebied niet, dan zou ik het toch erg vinden als mijn kinderen zo iemand als voorbeeld nemen.
Dit laat onverlet dat ik natuurlijk ook graag kwaliteit zie op school.
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Uitsluiten doen ze elkaar zeker niet.merel schreef:Ah, dan zijn wij het met elkaar eens. Uit je vorige post maakte ik nl op dat het een het ander zou uitsluiten.Mannetje schreef:Een praktisch voorbeeld. Een van mijn kinderen zit in groep 8. Daar kwam bij aardrijkskunde pas een stukje over het ontstaan van de aarde aan de orde. Dan ben ik toch blij met een meester die vanuit zijn geloof zijn moeite met de evolutie verwoordt. (Natuurlijk heb ik het daar thuis met mijn kinderen ook over.)merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Een juf of meester kan pedagogisch en didactisch nog zo'n kei zijn, het is ook een identificatiefiguur voor de kinderen. Als dan op twee belangrijkrijke gebieden iets moois wordt aangeboden, maar op identiteitsgebied niet, dan zou ik het toch erg vinden als mijn kinderen zo iemand als voorbeeld nemen.
Dit laat onverlet dat ik natuurlijk ook graag kwaliteit zie op school.
Maar als ik moet kiezen uit:
A. een zeer goede docent, maar niet goed passend qua identiteit
B. een gewoon goede docent, met een heldere identiteit
Dan kies ik voor het laatste.
-
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Ik weet niet of het onmogelijk is leven zonder internet, zonder eten en drinken wel, ik heb het helemaal niet over youtube gehad, misschien iemand anders, ik had als voorbeeld Ciske de Rat, waar vloeken in voorkomen, dit weet ik omdat ik opgegroeid met TV dus weet ik dat het geen goede film is. Als een refoschool al films draait waarom dan films met vloeken of andere zonden?Ambtenaar schreef:Ik begrijp je reactie niet.samanthi schreef: Dat beweer ik niet, maar er word echt veel te positief over gedacht. Het sluit niet aan nee soms het tegendeel. Ik denk niet alleen voor mezelf ,maar voor mensen zonder radio TV internet, mensen die geen sinterklaas vieren, waar meisjes ook met schaatsen een rok aan hebben, deze kinderen vallen buiten de boot ook bij leerkrachten.
Eerst stel je dat op scholen bijv. naar youtube wordt gekeken. Als ik dan zeg dat dit thuis ook het geval is, dan kom je met bovenstaande reactie.
En laten we heel eerlijk zijn. In de huidige tijd leven zonder internet, is schier onmogelijk. Zelfs wereldvreemd. Er zijn voldoende alternatieven voor handen om gefilterd internet te gebruiken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
mee eens.Mannetje schreef:Uitsluiten doen ze elkaar zeker niet.merel schreef:Ah, dan zijn wij het met elkaar eens. Uit je vorige post maakte ik nl op dat het een het ander zou uitsluiten.Mannetje schreef:Een praktisch voorbeeld. Een van mijn kinderen zit in groep 8. Daar kwam bij aardrijkskunde pas een stukje over het ontstaan van de aarde aan de orde. Dan ben ik toch blij met een meester die vanuit zijn geloof zijn moeite met de evolutie verwoordt. (Natuurlijk heb ik het daar thuis met mijn kinderen ook over.)merel schreef:Het verbaast mij dat toch nog veel mensen vinden dat het primaat van een school op het godsdienstig vlak ligt. Mijns inziens ligt dat toch echt bij het geven van goed onderwijs. Ik vind dat dat de pijler van een school moet zijn. Daarnaast kan het onderwijs vormgegeven worden vanuit het geloof, maar dat is m.i. niet de kern. Het geloofsonderwijs moet vanuit huis een basis krijgen, die vanuit de school en kerk aangevuld wordt.
Een juf of meester kan pedagogisch en didactisch nog zo'n kei zijn, het is ook een identificatiefiguur voor de kinderen. Als dan op twee belangrijkrijke gebieden iets moois wordt aangeboden, maar op identiteitsgebied niet, dan zou ik het toch erg vinden als mijn kinderen zo iemand als voorbeeld nemen.
Dit laat onverlet dat ik natuurlijk ook graag kwaliteit zie op school.
Maar als ik moet kiezen uit:
A. een zeer goede docent, maar niet goed passend qua identiteit
B. een gewoon goede docent, met een heldere identiteit
Dan kies ik voor het laatste.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Christelijk onderwijs, heeft het nog waarde?
Je haalt er van alles bij wat niet waar is. De leerlingen schreven zelf een script en filmden dat met henzelf in de hoofdrol.samanthi schreef: Ik weet niet of het onmogelijk is leven zonder internet, zonder eten en drinken wel, ik heb het helemaal niet over youtube gehad, misschien iemand anders, ik had als voorbeeld Ciske de Rat, waar vloeken in voorkomen, dit weet ik omdat ik opgegroeid met TV dus weet ik dat het geen goede film is. Als een refoschool al films draait waarom dan films met vloeken of andere zonden?
Mijn dochter in de klas heeft de jongen in de gestreepte pyjama gezien, maar dat was onderdeel van de lesstof op dat moment.
Ik heb nooit van de kinderen gehoord dat er een film zoals Ciske gedraaid wordt. Toen mijn oudste op die school zat, was dat helemaal nog niet.
Film is ook niet meer weg te denken. Bij een lezing wordt er soms ter illustratie een kort filmpje gedraaid, of beeldmateriaal gebruikt.
Als je bij de slager staat kun je zien op een breedbeeld hoe hij zijn saucijsjes bereidt.
Daar moeten we niet te ingewikkeld over willen doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon