Gelezen, gedacht, gehoord...

Ambtenaar

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

Ditbenik schreef:
Dat heeft niks te maken met onnodige bangmakerij. Er zal een tijd komen van grote verdrukking. Jezus spreekt er zelf over in Zijn openbaring aan Johannes. Met die realiteiten hebben we als Christen te leven. Daarom mogen we uitzien naar Zijn komst.
In het huidige tijdsgewricht is dit wel bangmakerij, omdat we in de westerse wereld vrijheid van godsdienst kennen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Vrijheid van godsdienst staat niet meer gelijk aan vrijheid van het geweten.

De druk om mee te gaan in allerlei onchristelijke gedachten is onnoemelijk groot.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

De intolerantie van de toleranten wordt dat wel eens genoemd.
samanthi

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef:
Dat heeft niks te maken met onnodige bangmakerij. Er zal een tijd komen van grote verdrukking. Jezus spreekt er zelf over in Zijn openbaring aan Johannes. Met die realiteiten hebben we als Christen te leven. Daarom mogen we uitzien naar Zijn komst.
In het huidige tijdsgewricht is dit wel bangmakerij, omdat we in de westerse wereld vrijheid van godsdienst kennen.
Als kind ben ik opgegroeid met de druk van de russen, mijn ouders en ook andere zeiden: de russen komen en dan krijgen we vervolging, ook dat de wereld snel zou vergaan, ipv de Heere Jezus komt terug, ik dacht dat ik niet oud zou worden, ik heb toen ik twintig was een belijdenisdienst meegemaakt, die predikant (ons welbekend) zei tegen degene die belijdenis deden: Jullie worden geen 30, dat was hem geopenbaard, intussen zijn deze mensen tussen de 55 en de zestig.
Al die voorspellingen en bangmakerije er is niet van terecht gekomen.
Watmij wel opvalt dat er niet werd opgeroepen om de Heere te zoeken in tijden van voorspoed, nee alleen gedreigd met wat er zou kunnen gebeuren, Zoek de Heere in je jonge jaren eer de kwade dagen komen en je er geen lust meer in hebt zegt Salomo.
Daar moeten we heen, de Heere zoeken, dat vraagt Hij van ons en beloofd dat je het niet tevergeefs zal doen.

We kunnen ons ook voorbereiden op een eventuele vervolging, ga je (moslim) buren en vrienden vertellen over de Heere Jezus en het heil dat in Hem te vinden is, vertel je (moslim) buren hoe het afloopt met degene die de Heere en Zijn offer niet kennen of aanvaarden, dan kun je vast oefenen in plaats van iets roepen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
samanthi

Bericht door samanthi »

Gehoord van een oude man

Als je fouten zoekt neem dan geen verrekijker, maar een spiegel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

samanthi schreef:
Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef:
Als kind ben ik opgegroeid met de druk van de russen, mijn ouders en ook andere zeiden: de russen komen en dan krijgen we vervolging, ook dat de wereld snel zou vergaan, ipv de Heere Jezus komt terug, ik dacht dat ik niet oud zou worden, ik heb toen ik twintig was een belijdenisdienst meegemaakt, die predikant (ons welbekend) zei tegen degene die belijdenis deden: Jullie worden geen 30, dat was hem geopenbaard, intussen zijn deze mensen tussen de 55 en de zestig.
Watmij wel opvalt dat er niet werd opgeroepen om de Heere te zoeken in tijden van voorspoed, nee alleen gedreigd met wat er zou kunnen gebeuren, Zoek de Heere in je jonge jaren eer de kwade dagen komen en je er geen lust meer in hebt zegt Salomo.
Daar moeten we heen, de Heere zoeken, dat vraagt Hij van ons en beloofd dat je het niet tevergeefs zal doen.

We kunnen ons ook voorbereiden op een eventuele vervolging, ga je (moslim) buren en vrienden vertellen over de Heere Jezus en het heil dat in Hem te vinden is, vertel je (moslim) buren hoe het afloopt met degene die de Heere en Zijn offer niet kennen of aanvaarden, dan kun je vast oefenen in plaats van iets roepen.
Ja, die zelfverklaarde profeten hebben we er veel te veel van. Daarom alles wat vanaf de kansels verkondigd wordt maar toetsen aan de Schrift. En ja, ik roep ook op om de Heere te zoeken maar dat was nu niet het onderwerp van de discussie. Spreken met (moslim)buren en allerlei andere mensen over de Heere Jezus doe ik dagelijks. Dat verandert echter helemaal niets aan het feit dat Jezus ons vertelt dat er een grote verdrukking zal komen. Dat heeft helemaal niets te maken met bangmakerij maar is een feit wat Hij in Zijn Woord bekend maakt. Wie in Hem geborgen is, hoeft daar ook niet bang voor te zijn maar is doordat Hij die heeft geopenbaard daar ook ook op voorbereid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Vrijheid van godsdienst staat niet meer gelijk aan vrijheid van het geweten. De druk om mee te gaan in allerlei onchristelijke gedachten is onnoemelijk groot.
Ik kan geen voorbeeld bedenken.
samanthi

Bericht door samanthi »

Ditbenik schreef:
samanthi schreef:
Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef:

Ja, die zelfverklaarde profeten hebben we er veel te veel van. Daarom alles wat vanaf de kansels verkondigd wordt maar toetsen aan de Schrift. En ja, ik roep ook op om de Heere te zoeken maar dat was nu niet het onderwerp van de discussie. Spreken met (moslim)buren en allerlei andere mensen over de Heere Jezus doe ik dagelijks. Dat verandert echter helemaal niets aan het feit dat Jezus ons vertelt dat er een grote verdrukking zal komen. Dat heeft helemaal niets te maken met bangmakerij maar is een feit wat Hij in Zijn Woord bekend maakt. Wie in Hem geborgen is, hoeft daar ook niet bang voor te zijn maar is doordat Hij die heeft geopenbaard daar ook ook op voorbereid.
Benhet wel met je eens, alles op de Schrift toetsen, ja en er zal een grote verdrukking komen, er is al een grote verdrukking geweest in de tijd van de Romeinen over de hele wereld, ten tijden van de reformatie ook over de hele wereld rome met de mohammedanen, ik las eens dat mensen die nu vervolgd worden het zien als een belofte om vervolgd te worden, spreken over de Heere Jezus wekt vijandschap op, ook in de kerk, ook op RF.
refo

Bericht door refo »

De grote verdrukking die de lezers van de bijbelse briven/boeken werd voorzegd, was iets wat binnenkort zou plaatsvinden. Het was niet iets van over 2000 jaar. De schrijvers hadden niet eens het idee dat de wederkomst nog lang zou uitblijven.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:De grote verdrukking die de lezers van de bijbelse briven/boeken werd voorzegd, was iets wat binnenkort zou plaatsvinden. Het was niet iets van over 2000 jaar. De schrijvers hadden niet eens het idee dat de wederkomst nog lang zou uitblijven.
Mensen geloven soms wat ze wensen. Daar is wel een keer een wissel omgegaan. Dit gebeurt niet zomaar.
Meer een wensen dan een geloven dat het vrede is en geen gevaar. Dat is Bijbels.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
samanthi

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
refo schreef:De grote verdrukking die de lezers van de bijbelse briven/boeken werd voorzegd, was iets wat binnenkort zou plaatsvinden. Het was niet iets van over 2000 jaar. De schrijvers hadden niet eens het idee dat de wederkomst nog lang zou uitblijven.
Mensen geloven soms wat ze wensen. Daar is wel een keer een wissel omgegaan. Dit gebeurt niet zomaar.
Meer een wensen dan een geloven dat het vrede is en geen gevaar. Dat is Bijbels.
Het is alleen geen vrede als je geen vrede met God hebt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Het is alleen geen vrede als je geen vrede met God hebt.
Er is geen vrede op deze wereld,
niets waar we in kunnen rusten.
Toch weet ik wel iets, heel zeker:
Rust is enkel en alleen in God.
Daarbuiten is een mens
als een als een voortgedreven zee,
die kan niet rusten.

Denk niet dat dit aan een reformatorisch opgevoed mens voorbijgaat.
We zoeken het van nature allemaal in de wereld,
het zien, en zinnelijke bekoort ons.
Toch kan deze bekoring wel eens wegwijken,
maar het zien en zinnelijke uitbannen is niet makkelijk
in een tijd van internet.
Dat lijkt me het grootste gevaar in deze tijd,
in combinatie met ons tot alle kwaad genegen hart.

Dan hoorden we wel eens van een strijd op leven en dood.
Onze doodsvijanden, de duivel, de wereld, en ons eigen vlees,
die niet ophouden ons aan te vechten,
En dan het gebed:
Zo wil ons toch staande houden
en sterken door de kracht uws Heiligen Geestes,
opdat wij in dezengeestelijken strijd niet onderliggen,
maar altijd sterken wederstand doen, totdat wij eindelijk
ten enenmale de overhand behouden. (Zondag 52)

Gelukkig als we dit leren:
Ons hart is onrustig in ons...

We hoorden een lied, dat wel iets zegt over de rust in God:

Rust mijn ziel, uw God is Koning,
heel de wereld zijn gebied.
Alles wisselt op zijn wenken,
maar Hij zelf verandert niet.
Ieder woelt hier om verandering
en betreurt ze dag aan dag,
hunkert naar hetgeen hij zien zal,
wenst terug 't geen hij eens zag.
Rust mijn ziel, uw God is Koning.
Wees tevreden in uw lot.
Zie, hoe alles hier verandert,
en verlang alleen naar God!

Een mens vind geen rust, en toch:
Hier wordt de rust geschonken,
hier het vette van Uw huis gesmaakt
en: een volle beek van wellust maakt
hier elk in liefde dronken.

En nu komt het op een ding aan: Hoe vind ik vrede met God
Een rechtvaardig God. Dat waar Luther mee worstelde.
Dat kan geen mens oplossen. En geen mens kan en mag
daar onverschillig of lijdelijk onder zijn.
De eis van bekering rust op ons
Gij eist van ons, dat w' op Uw waarheid letten,
dat wij altoos op hoge prijs Uw leer
En het heilig recht van Uw getuigenis zetten.

En nu komt er de vraag: Hoe staat het met jezelf?
Ik meen toch dat ik die vraag niet openbaar hoef te beantwoorden...?

Posten of niet? Ik weet het niet.
Hoop wel dat er niet teveel ellende van komt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
AnneRinke
Inactief

Bericht door AnneRinke »

Raak verwoord DIA! Dat het harten mag raken...
DDD

Bericht door DDD »

Iemand die meent dat de druk op onze gedachten in Nederland onnoemelijk groot is, heeft geen relativeringsvermogen. Dat kan zo zijn, maar dan moet je uitspraken over dit soort aangelegenheden voortaan maar aan anderen overlaten.

De druk in Noord-Korea, daarvan zou je kunnen zeggen dat deze onnoemelijk groot is. Misschien is de duivel op sokken wel gevaarlijker dan op klompen, maar 'onnoemelijk groot' is een schromelijke overdrijving.
Plaats reactie