Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])
Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])
Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Een school, kerk, het teken...?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Wat bedoel je, Terri?Terri schreef:Een school, kerk, het teken...?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Ik neem aan dat Helma verwijst daar het feit dat de regenboog het symbool is geworden van de LGBT-beweging.
Dank je, ik wist dit niet.Zita schreef:Wat bedoel je, Terri?Terri schreef:Een school, kerk, het teken...?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Ik neem aan dat Helma verwijst daar het feit dat de regenboog het symbool is geworden van de LGBT-beweging.
Er zijn namelijk veel kerken en scholen die zo heten en ik dacht dat een van hun site's gehackt was.....

-
- Contacteer:
Ik zat eens op wikipedia te lezen hoe die vlag tot stand is gekomen. Daar wordt nog geeneens direct een verwijzing gemaakt naar de regenboog. Ik had hier eens een gesprek over met iemand die zei dat 'jullie christenen' daar niet zo zwaar aan moeten trekken en 'altijd overal iets achter zoeken'.helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Maar eerlijk gezegd vind ik het eng om te zien hoe de duivel op allerlei zaken zijn handen legt. En vaak geeneens direct als openlijke aanval, maar als bijproduct of indirecte actie weer een stukje van de kerk zich probeert toe te eigenen.
Er is hier ook een topic ergens over smartphones. Nu ga ik daar hier niet op in, maar ik dacht laatst over de veranderende inhoud van sites, youtube, etc. Kijk een 5 jaar terug. En zie wat nu online staat. Hebben we als kerk besloten dit allemaal maar te blokkeren? Onze kinderen er voor beschermen? We zijn er stiekem in meegeslopen.
De LGBT-vlag (ik noem het bewust niet de regenboog-vlag, omdat dit alweer bevestiging zou zijn) is ook zo'n voorbeeld. Over een paar jaar 'is het maar zo' en 'ja, wat een slechte wereld'. En als we er tegenin gaan zijn we onwerelds...
Wie zegt dat het zijn eigen naam en foto zijn? (even irritant) Maar dat was wel de vraag die bij mij opkwam. Zeker gezien de uitspraken die hij deed.Mara schreef:Nou inderdaad zeg.Vagari schreef:Het was een poos erg stil tot Johannes kwam. Toen sprong iedereen er maar al te graag bovenop.Hendrikus schreef:Van sommige forummers zou je wensen dat ze op rantsoen gezet werden. Twee postings per dag of zo. Dan behoudt het forum in elk geval een béétje z'n eigen sfeer. Gegijzeld is momenteel wel een rake typering.Dodo schreef:Ik ben een beetje forum-moe op het moment. Het wordt compleet gegijzeld door een erg aanwezige forummer, waar iedereen vol op reageert.
Er is een gezegde over forums: don't feed the trolls. Misschien zou dat hier ook een goede tactiek zijn.
De mods zij sterkte en wijsheid toegewenst.![]()
Ik weet niet wat er erger is
Een troll is iemand die moedwillig een forum verziekt met allerlei zooi.
En dat kun je toch niet van iemand zeggen die notabene onder zijn eigen naam plus een foto, post.
Als het je irriteert dan reageer je toch gewoon niet?
Het forum heeft meteen meer bezoekers zie ik. Zo hep elk nadeel toch weer een foordeel.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Wat wantrouwend.Nasrani schreef: Wie zegt dat het zijn eigen naam en foto zijn? (even irritant) Maar dat was wel de vraag die bij mij opkwam. Zeker gezien de uitspraken die hij deed.

Het is zijn eigen foto. Dat weet ik en anderen wisten dat ook.
De uitspraken kon ik wel herleiden, dat kwam mede vanwege zijn karakter en als je onder een bepaalde prediking zit, sta je er zo in. En misschien kon hij het niet altijd goed verwoorden, het kwam idd hard over soms, met een bepaalde verstardheid.
Maar het lijkt me heel vervelend voor hem als hij mee kan lezen en hij wordt zo besproken door ons.
Dan kan hij niet reageren, is niet fair he.

Gelukkig toch iemand die aan zelfreflectie doet.Terri schreef:Ik denk nog wel aan hem en vind het naar dat ik niet de juiste toon heb weten te vinden om tot een gesprek te komen.

t is goed in ‘t eigen hert te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan.
Of ik geen ogen heb doen schreien
Geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.
Wat schieten we dan toch vaak schromelijk tekort.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
We stoppen met het bespreken van forummers. Probeert u maar op andere gedachten te komen die u hier kunt delen.
Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Ik bedoel dat dit echt een satansstreek is. Hij is de vijand van God en hij wil niets anders dan huwelijken en gezinnen ontwrichten. Omdat hij weet dat dat zo vernietigend is voor de voortgang van Gods koninkrijk. Dat lukt hem aaardig met de LGBT beweging. Dat staat haaks op wat God wilde laten zien met de regenboog; het teken van het verbond; bedoelt als belofte en bemoediging.DDD schreef:Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
In mijn leven heeft de Heere me meermalen gewezen op de regnboog. De trouw van Zijn beloften. En iedere keer als ik de regnboog nu misbruikt zie worden om een zondige levensstijl te promoten doet dat pijn.
Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Van A tot Z met deze posting eens. Het is Gods boog ! (Genesis 9:13 ev) en Hij heeft daar grote beloften aan verbonden.helma schreef:Ik bedoel dat dit echt een satansstreek is. Hij is de vijand van God en hij wil niets anders dan huwelijken en gezinnen ontwrichten. Omdat hij weet dat dat zo vernietigend is voor de voortgang van Gods koninkrijk. Dat lukt hem aaardig met de LGBT beweging. Dat staat haaks op wat God wilde laten zien met de regenboog; het teken van het verbond; bedoelt als belofte en bemoediging.DDD schreef:Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
In mijn leven heeft de Heere me meermalen gewezen op de regnboog. De trouw van Zijn beloften. En iedere keer als ik de regnboog nu misbruikt zie worden om een zondige levensstijl te promoten doet dat pijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat zijn wij dan niet eens. Er zijn teveel getrouwde mannen die in het geheim seks hebben met andere mannen. Ik denk dat dat gezinnen meer ontwricht dan de homobeweging. Al is het natuurlijk zo'n breed begrip dat er altijd van alles onder verstaan moet worden. Maar goed, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om zijn standpunt niet perse als het werk van de satan te kwalificeren.
Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Daarmee probeer je het dan enigszins goed te praten? Denk eens omgekeerd, hoeveel verdriet die zogenaamde geheime ontmoetingen geven bij de achterblijvende partner!DDD schreef:Dat zijn wij dan niet eens. Er zijn teveel getrouwde mannen die in het geheim seks hebben met andere mannen. Ik denk dat dat gezinnen meer ontwricht dan de homobeweging. Al is het natuurlijk zo'n breed begrip dat er altijd van alles onder verstaan moet worden. Maar goed, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om zijn standpunt niet perse als het werk van de satan te kwalificeren.
Ik liep laatst over zo'n regenboogoversteekplaats, een foeilelijk geverfd geheel wat helemaal niet overeen kwam met de prachtige zachte kleuren van de echte regenboog.
Als je homoseksuele gevoelens hebt, is dat niet van satan, wel als je daarmee aan de haal gaat en het zevende gebod overtreedt!
Het gaat erom - dat is het punt dat Helma maakte - moet dit onder de "vlag" van de regenboog, het teken van Gods trouw dat Hij nooit meer de aarde zal laten onderlopen met water?DDD schreef:Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Als je om je heen kijkt en luistert, is het nog een Wonder dat God niet ingrijpt.
Zeker met al die uitwassen op het seksuele vlak (en dan bedoel ik niet alleen de homobeweging).
Ik geloof dat volgende week(?) die verschrikkelijke optocht er weer is, waar notabene veel homo's zich ver van afzijdig willen houden.
Het is gewoon uitdagend, een soort vuist tegen de hemel, de mens bepaalt wel wat goed is en de vrijheid waar hij in wil leven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Ik denk dat ik toch wel een eindje kan meevoelen met DDD. Ik was vorig jaar met mijn dochter in Amsterdam. Overal regenboogvlaggen natuurlijk. En ik bedacht: als je toch homo bent in een onvriendelijke of zelfs vijandige omgeving, dan is hier zijn toch wel een verademing. Dat je jezelf mag zijn. Want vergis je niet, in veel landen hebben homo's het heel moeilijk, en zelfs in Nederland kan dat zo zijn. Er zijn inderdaad regelmatig zelfdodingen door homo's die niet meer weten hoe ze verder moeten. In de kerk worden ze niet gehoord en gezien, maar buiten de kerk kunnen ze het ook niet vinden. Heel tragisch.
@Mara: DDD zegt juist dat die geheime ontmoetingen zeer ontwrichtend zijn voor gezinnen. Hij strijkt dat zeker niet glad.
En Helma heeft ook gelijk: het is heel jammer dat juist de regenboog is gekaapt door het gelijkheidsdenken. Ik zag pas een foto van de nagebouwde ark in Amerika, die met regenbooglicht werd beschenen. De regenboog werd terug-opgeëist!
@Mara: DDD zegt juist dat die geheime ontmoetingen zeer ontwrichtend zijn voor gezinnen. Hij strijkt dat zeker niet glad.
En Helma heeft ook gelijk: het is heel jammer dat juist de regenboog is gekaapt door het gelijkheidsdenken. Ik zag pas een foto van de nagebouwde ark in Amerika, die met regenbooglicht werd beschenen. De regenboog werd terug-opgeëist!
- Dodo