Kerkgebouwen

Ouddorp

Re: Kerkgebouwen

Bericht door Ouddorp »

Vorst schreef:Alleen al vanwege het ontwerp zou ik tegen zijn.
Heb net de huidige kerk eens bekeken op Google Streetview. Wat een afzichtelijke blokkendoos (qua architectuur dan). Geef mij dan het nieuwe ontwerp maar.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
Zo zou ik hier aanleiding inzien om dat percentage bezettingsgraad omhoog te krijgen door een multifunctioneel gebouw neer te zetten waarvan je de kerkzaal door de weeks ook voor andere bijeenkomsten kan gebruiken. Maar zie die discussie maar eens te winnen.
Lijkt mij een hele goede zaak. Uit de Bijbel lijkt mij ook dat de tempel zalen had waar van alles gebeurde en voor meer doeleinden was geschikt dan alleen de offerdienst.

Mogelijk zelfs een kerkgebouw delen met een ander kerkgenootschap in dezelfde plaats, dat is ook efficiënt.

Overigens, wel graag een geschikt (pijp) orgel. Ter ondersteuning voor goede gemeentezang en plezierig voor de organist.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Maanenschijn schreef:Overigens, wel graag een geschikt (pijp) orgel. Ter ondersteuning voor goede gemeentezang en plezierig voor de organist.
Reken maar dat ze daar in Yerseke wel aan denken :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

eilander schreef:
Maanenschijn schreef:Overigens, wel graag een geschikt (pijp) orgel. Ter ondersteuning voor goede gemeentezang en plezierig voor de organist.
Reken maar dat ze daar in Yerseke wel aan denken :)
Van den Heuvel heeft de 32-voeten al klaar staan :modo
~~Soli Deo Gloria~~
Terri

Bericht door Terri »

Ouddorp schreef:
Heb net de huidige kerk eens bekeken op Google Streetview. Wat een afzichtelijke blokkendoos (qua architectuur dan). Geef mij dan het nieuwe ontwerp maar.
En parkeermogelijkheden lijken ook minimaal, rondom woonwijk, ik kan bij de huidige kerk geen eigen parkeerplaatsen ontdekken, dus moet alles op de openbare weg. Lastig.
samanthi

Bericht door samanthi »

Ouddorp schreef:
Als je hem van af Oude Boogaert bekijkt vind ik hem echt zo lelijk niet, iig niet zo geijkt als de gene die ze willen gaan bouwen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Roeline
Inactief

Re: RE: Re: RE: Re: Kerkgebouwen

Bericht door Roeline »

Tiberius schreef:
Roeline schreef:
Mister schreef:13.000.000 euro. Wat een sloot geld. Of ben ik misschien de enige die dit denkt?
Op twitter zag ik n.a.v. van dit nieuws een Poll langskomen: Wat zou de Heere Jezus gedaan hebben met € 13.000.000?

1. Een megakerk bouwen
2. Hongerigen voeden

Van de weinige stemmen die tot nu uit zijn gebracht (10) stemt 80% voor antwoord 2.

Het gaat natuurlijk ook om de discussie: een Huis voor de Heere mag veel kosten slash: Christelijke eenvoud en ootmoed.
Zijn dat dezelfde makers van de poll in Mattheüs 26: Wat zou de Heere Jezus gedaan hebben met een fles zeer kostelijke zalf?
1. Uit laten gieten over Zijn hoofd.
2. Verkopen en aan de armen geven.

Daar was ook ruim 80% voor antwoord 2.
Wie weet (als de discipelen twitter hadden). Ik denk dat in deze vergelijking een mooi antwoord zit: de Heere Jezus getuigde van de vrouw die Hem zalfde dat ze het "Hem gedaan" had. Nu kan niet van elk gemeentelid in Yerseke onderzocht worden wat hun individuele beweegreden is maar zeker met het bouwen van kerken moeten we het ons afvragen: Doen we het Hem?
We kunnen daar voor Yerseke niet over oordelen. Wel vind ik het tekenend dat in de buitenwereld regelmatig over "Refodomes" wordt gesproken. Een beschamende term vind ik dat.
samanthi

Bericht door samanthi »

Roeline schreef:
Tiberius schreef:
Roeline schreef:
Mister schreef:13.000.000 euro. Wat een sloot geld. Of ben ik misschien de enige die dit denkt?
Op twitter zag ik n.a.v. van dit nieuws een Poll langskomen: Wat zou de Heere Jezus gedaan hebben met € 13.000.000?

1. Een megakerk bouwen
2. Hongerigen voeden

Van de weinige stemmen die tot nu uit zijn gebracht (10) stemt 80% voor antwoord 2.

Het gaat natuurlijk ook om de discussie: een Huis voor de Heere mag veel kosten slash: Christelijke eenvoud en ootmoed.
Zijn dat dezelfde makers van de poll in Mattheüs 26: Wat zou de Heere Jezus gedaan hebben met een fles zeer kostelijke zalf?
1. Uit laten gieten over Zijn hoofd.
2. Verkopen en aan de armen geven.

Daar was ook ruim 80% voor antwoord 2.
Wie weet (als de discipelen twitter hadden). Ik denk dat in deze vergelijking een mooi antwoord zit: de Heere Jezus getuigde van de vrouw die Hem zalfde dat ze het "Hem gedaan" had. Nu kan niet van elk gemeentelid in Yerseke onderzocht worden wat hun individuele beweegreden is maar zeker met het bouwen van kerken moeten we het ons afvragen: Doen we het Hem?
We kunnen daar voor Yerseke niet over oordelen. Wel vind ik het tekenend dat in de buitenwereld regelmatig over "Refodomes" wordt gesproken. Een beschamende term vind ik dat.
Ik vind megakerk ook niet aardig klinken, doet me denken aan megastallen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

Roeline schreef:Wel vind ik het tekenend dat in de buitenwereld regelmatig over "Refodomes" wordt gesproken. Een beschamende term vind ik dat.
Dan heb je de buitenwereld zeker nooit over een megamoskee horen praten. ;)
samanthi schreef:Ik vind megakerk ook niet aardig klinken
Mega betekent niets anders dan groot. Omdat het echt een hele grote kerk is. Hoeft niet beledigend te zijn.
Tegenwoordig is alles nu eenmaal megaleuk, megabioscoop, of gigagroot en gigaleuk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wat me opvalt en wat mijns inziens ook wel wat te zeggen heeft (complot denken volgens de modernen) is de enorme aandacht die de seculiere media eraan schenken. Las net in de kantine bij AH maar liefst 2 pagina's over 'megakerken' in de Telegraaf, zag een stukje NOS journaal, waar de hervormde kerk prominent in beeld was (wat had die er mee te maken?) enz. Mensen zouden ook bezwaar maken als van de kerk een rouwstoet langs zou komen, werden ze gestoord bij het barbecueën. :bobo
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
samanthi

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Roeline schreef:Wel vind ik het tekenend dat in de buitenwereld regelmatig over "Refodomes" wordt gesproken. Een beschamende term vind ik dat.
Dan heb je de buitenwereld zeker nooit over een megamoskee horen praten. ;)
samanthi schreef:Ik vind megakerk ook niet aardig klinken
Mega betekent niets anders dan groot. Omdat het echt een hele grote kerk is. Hoeft niet beledigend te zijn.
Tegenwoordig is alles nu eenmaal megaleuk, megabioscoop, of gigagroot en gigaleuk.
Ja dat snap ik maar bij mij roept het het beeld van een varkensstal op. :haha
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Bin ons Zeeuwen niet meer zuunig?
Desiree

Bericht door Desiree »

FlyingEagle schreef:Bin ons Zeeuwen niet meer zuunig?
Niet op de kerke!
Omdat ze zunig bin, ebbe ze nu geld.
Tis altied 'n aap of 'n beer.

P.s. de zeeuwse bolussen zijn in de aanbieding bij de ah.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dús...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Hendrikus schreef: Van den Heuvel heeft de 32-voeten al klaar staan :modo
Verhuist het huidige orgel niet gewoon mee? Dat ding is toch een prima instrument?
-DIA- schreef:Wat me opvalt en wat mijns inziens ook wel wat te zeggen heeft (complot denken volgens de modernen) is de enorme aandacht die de seculiere media eraan schenken. Las net in de kantine bij AH maar liefst 2 pagina's over 'megakerken' in de Telegraaf, zag een stukje NOS journaal, waar de hervormde kerk prominent in beeld was (wat had die er mee te maken?) enz. Mensen zouden ook bezwaar maken als van de kerk een rouwstoet langs zou komen, werden ze gestoord bij het barbecueën. :bobo
Je moet alles eens niet zo zien alsof het vijandschap is. De huidige omwonenden kijken uit op een natuurgebied. Daar komt dan opeens een, naar mijn mening, architectonisch niet mooie kerk te staan. Dat levert veel verkeer op, zeker in een rustige Zeeuwse buurt. Dan is het je goed recht om bezwaar te maken. Zo'n megakerk is ook best uniek, logisch dat het ook in de seculiere media verschijnt. Het is immers komkommertijd.
Plaats reactie