Samanthi, ik hoop het dialect beperkt te houden tot mijn forumnaam. Tjonge, wat lees dat lastig.samanthi schreef:jee he gelikJCRyle schreef:Ik dacht dat het een forumregel was: Praat ABN?samanthi schreef:das vrèt lùk, ik bin gebor'n in Slandt, aan de arekant, maar vind die knikkertuuten oek wel àrig.Menheerse schreef:Hallo Refoforummers,
Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij graag voorstellen.
Zoals mijn forumnaam in het dialect al aangeeft kom ik uit Middelharnis.
Lid ook van de Gereformeerde Gemeente ter plaatse.
Voor de rest hou ik het graag liever wat anoniem.
Het is, naar mijn mening, belangrijker dat het gaat over de inhoud dan over de persoon.
Dit forum lees ik al enkele jaren regelmatig.
Vaak komen er interessante onderwerpen voorbij waarover je zelf ook een bepaalde mening hebt.
Soms ook zou je nog eens wat dieper willen doorvragen om iemands mening wat beter te kunnen begrijpen.
Dat hoop ik vanaf nu dan ook regelmatig te doen.
Aan de andere kant vormt de mening van anderen je ook wel.
Mooi soms hoe anderen een heel andere mening hebben dan die van jou en dat ook goed weten te onderbouwen.
Dat geeft toch vaak ook begrip voor andere meningen hoewel dat niet betekend dat je het er mee eens bent.
Als laatste zie ik de laatste tijd een grote belangstelling voor onze plaatselijke gemeente.
Er worden soms uitspraken gedaan op dit forum waarin ik me als gemeentelid niet erg kan vinden.
In dat geval hoop ik dat wat te corrigeren.
Oh ja, ik draag geen zwart pak of hoed, maar heb wel een bruine (tegen het zwart aan) auto.
Voor het geval iemand denk dat het allemaal 1 pot nat is daar in Menheerse;)
Welkom.![]()
Maar goed .. welkom 'Menheerse'
Overigens had meneer Van Dijk ook een 'bruine' auto
Het Flakkees is sowieso veel meer een spreektaal dan een schrijftaal.
Zelfs ik heb er moeite mee om het te lezen.
Om over jouw Zeeuws nog maar te zwijgen

De laatste regel uit mijn post was er een met een knipoog.
Idd heeft JvD ook een bruine auto (gelukkig wel tegen het zwart aan;)