Voorstellen
Re: Voorstellen
Welkom @Stephan 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Madel en Stephan, welkom!
Welkom Johannes!Johannes van Dijk schreef:Ook wil ik even aan Vorst verduidelijken,indien je geen vriendschap als zodanig ervaart,of de aanspraak "vrienden" overdreven vind,Vorst schreef:Het blijft bijzonder hoe je hier binnen komt waaien. En om dan meteen je berichten met 'vrienden' te beginnen zorgt bij mij voor jeuk.
voel je dan ook niet als zodanig aangesproken, en laat je reactie eenvoudig achterwege. Zo simpel is het,toch??
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Helemaal vergeten om mij via deze hoek voor te stellen.
Ik ben Hans, (forumnaam Johannes van Dijk) alleenwonend, 63 jaar en was in mijn beroepsleven int.chauffeur.
Nu ben ik al 3 jaar met vervroegd pensioen. Ben dus nu in de gelegenheid om 3-4 doordeweekse kerkdiensten bij te wonen in de regio.
Versta onder deze regio van s,Gravendeel tot Stavenisse, en alles wat daar tussen ligt. Dus zowel OGG,als GGiN, Ger.gemeente
Hersteld Hervormd, Vrije Herv gemeente, of Chr.Gereformeerd. Dit Laatste uitsluitend af en toe in eigen gemeente bij Ds.Procee.
Zoals eerder vernoemd, belijdend lid in de HHK, maar ik kerk in de Ger.gemeente. (Ik hoop daar ook lid te worden)
Ik ben Hans, (forumnaam Johannes van Dijk) alleenwonend, 63 jaar en was in mijn beroepsleven int.chauffeur.
Nu ben ik al 3 jaar met vervroegd pensioen. Ben dus nu in de gelegenheid om 3-4 doordeweekse kerkdiensten bij te wonen in de regio.
Versta onder deze regio van s,Gravendeel tot Stavenisse, en alles wat daar tussen ligt. Dus zowel OGG,als GGiN, Ger.gemeente
Hersteld Hervormd, Vrije Herv gemeente, of Chr.Gereformeerd. Dit Laatste uitsluitend af en toe in eigen gemeente bij Ds.Procee.
Zoals eerder vernoemd, belijdend lid in de HHK, maar ik kerk in de Ger.gemeente. (Ik hoop daar ook lid te worden)
Welkom Johannes.
Jij bent niet zo van de kerkmuren begrijp ik?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ziet er interessant uit! Welkom! Hopelijk ervaar je Refoforum als een goede ontmoetingsplaats.
Hartelijk Welkom!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Klopt Mara,ik ben wel voor een zuivere bevindelijke prediking, maar ik luister in diverse kerkverbanden(...genootschappen)Mara schreef:Welkom Johannes.
Ik kom ook dikwijls in de OGG en de GGiN. We belijden in de 12 artikelen geen twintig kerken,.......maar 1. toch?
Daarom zijn gelijkgezinden voor mij als vrienden,of broeders en zusters. Helaas Mara, zijn er geen grote families meer...zucht.
Nee, niet zoveel meer. En zijn ze er wel, is het vaak onderling verdeeld.Johannes van Dijk schreef:Klopt Mara,ik ben wel voor een zuivere bevindelijke prediking, maar ik luister in diverse kerkverbanden(...genootschappen)Mara schreef:Welkom Johannes.
Ik kom ook dikwijls in de OGG en de GGiN. We belijden in de 12 artikelen geen twintig kerken,.......maar 1. toch?
Daarom zijn gelijkgezinden voor mij als vrienden,of broeders en zusters. Helaas Mara, zijn er geen grote families meer...zucht.
Maar jij woont best gunstig daar.

Johannes, hoe gaat u er mee om als de verschillende predikanten die u beluisterd elkaar tegenspreken? Dat lijkt me nl. erg lastig!Johannes van Dijk schreef:Klopt Mara,ik ben wel voor een zuivere bevindelijke prediking, maar ik luister in diverse kerkverbanden(...genootschappen)Mara schreef:Welkom Johannes.
-
- Verbannen
Hallo Hendrien,Hendrien schreef:Johannes, hoe gaat u er mee om als de verschillende predikanten die u beluisterd elkaar tegenspreken? Dat lijkt me nl. erg lastig!Johannes van Dijk schreef:Klopt Mara,ik ben wel voor een zuivere bevindelijke prediking, maar ik luister in diverse kerkverbanden(...genootschappen)Mara schreef:Welkom Johannes.
Noem mij voor het gemak maar Hans. Ik kan er heel goed mee om gaan, want het is écht niet zo dat predikanten uit verschillende
kerkverbanden elkaar tegenspreken hoor. Het is dikwijls accent verschillen, net als de schijnbare paradox in de vier evangeliën in Gods Woord. Hier spelen bevinding, karakter, licht en inzicht een grote rol in het preken. De ene is gunnende, of de ander juist somber gesteld. Ik denk aan Psalm 27: 4 Dan ligt daar de begeerte in je hart om zo veel mogelijk in Gods huis te zijn. Snap je me? Dan zoek je geen
lichte kost,(=geen bloemhof prediking) ook geen gemaakte zwaarheid,..... maar wel klaarheid.
Welkom dan.. op dit forum. Je mag er zijn, wie ik? ja jij, je hoort er helemaal bij...
Ik heb mijn andere bericht weggehaald. Sorry.. dat was wel 'met de deur in huis vallen'. Ik leer nog elke dag!
Ik heb mijn andere bericht weggehaald. Sorry.. dat was wel 'met de deur in huis vallen'. Ik leer nog elke dag!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
-
Al 1,5 jaar op dit forum maar mezelf nooit echt voorgesteld!
Ik ben Agnes, 33 jaar, single en al bijna 14 jaar werkzaam in de Kinderopvang (kdv). Overigens doe ik dit na half jaartje werkeloosheid sinds bijna een half jaar bij een organisatie met een christelijke identiteit.
Kinderen hebben mijn hart en ik vind het heerlijk om voor ze te zorgen en ze te helpen in hun ontwikkeling van baby naar kleuter!
Mijn hele leven al lid van de Herv. Wijkgemeente van Bijzondere aard te Krimpen a/d IJssel.
Dooplid en sinds Pasen 2011 Belijdend lid.
Een gemeente met 2 kerkgebouwen en 2 wijkpredikanten. Momenteel al ruim 2 jaar een vacature in wijk Noord en vanaf as. sept. zal ook wijk Zuid vacant zijn.
Ik ben geen prater en discusseren is helemaal niet mijn ding dus zal je mij in de discussies niet vaak terug vinden! Maar ik vind het wel leuk om alle positieve, blije en mooie dingen te lezen en er ook soms mijn bijdrage aan te leveren.
Ik ben Agnes, 33 jaar, single en al bijna 14 jaar werkzaam in de Kinderopvang (kdv). Overigens doe ik dit na half jaartje werkeloosheid sinds bijna een half jaar bij een organisatie met een christelijke identiteit.
Kinderen hebben mijn hart en ik vind het heerlijk om voor ze te zorgen en ze te helpen in hun ontwikkeling van baby naar kleuter!
Mijn hele leven al lid van de Herv. Wijkgemeente van Bijzondere aard te Krimpen a/d IJssel.
Een gemeente met 2 kerkgebouwen en 2 wijkpredikanten. Momenteel al ruim 2 jaar een vacature in wijk Noord en vanaf as. sept. zal ook wijk Zuid vacant zijn.
Ik ben geen prater en discusseren is helemaal niet mijn ding dus zal je mij in de discussies niet vaak terug vinden! Maar ik vind het wel leuk om alle positieve, blije en mooie dingen te lezen en er ook soms mijn bijdrage aan te leveren.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Ha leuk.aggieoudje schreef:Al 1,5 jaar op dit forum maar mezelf nooit echt voorgesteld!

En ik eerst maar denken dat je een lief schattig oud dametje was.

Toch nog welkom. Hopelijk doe je af en toe mee.

Hi, hi, die is goed, ik dacht dat je een oudere heer was..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry