Ben er superblij mee!

Uiteindelijk 260€ bijbetalen voor een nieuwe ( betere) wasmachine.
4 jaar garantie op alles en 10 jaar op de koolborstelloze motor.
Waarden en normen zijn vervaagd in deze maatschappelijk inderdaad..Zita schreef:Asociale mensen in de trein, die, als ze worden aangesproken op hun grensoverschrijdende gedrag, meteen beginnen te brullen over discriminatie en racisme.
Ik maakte hier eerder melding van op 6 april, in topic kleine vreugden, n.a.v. een posting van Dodo.Zita schreef:Asociale mensen in de trein, die, als ze worden aangesproken op hun grensoverschrijdende gedrag, meteen beginnen te brullen over discriminatie en racisme.
Wij treinen rond Rotterdam/Den Haag/Leiden/Dordrecht.Dodo schreef:Ik ga regelmatig met trein en bus. Ik heb nog nooit agressie of onbeschoft gedrag gezien. Ook niet in de spits, als er geen ruimte is om adem te halen.
Het zal meer voorkomen in bepaalde plaatsen en op bepaalde tijden (uitgaansleven).
Maar ik heb me nooit een moment onveilig gevoeld.
Ik denk dat meer mensen best wel zouden durven, maar 3 x nadenken. Er zijn al zoveel mensen geweest die het met hun leven moesten bekopen.Zita schreef:Ik vond het gisteren in de trein eigenlijk nog meer opvallend dat er zoveel mensen waren die het opnamen voor degene die verbaal belaagd werd. Vooral die meneer in zijn Ipsos-enquetejas, die zich groot en breed maakte en met een geweldige bulderstem zei: 'Mond houwen! Nee, mond houwen! Die mevrouw blijft daar zitten, jij houdt je mond en je gedraagt je. Waarom je dat zou doen? Omdat ik het zeg!'.
Natuurlijk, er zijn ook in het OV geweldig asociale mensen. Maar daar staat tegenover dat er ook heel keurige mensen zijn die veel lef hebben en opkomen voor degenen die het moeten ontgelden. Die mensen hadden in ieder geval meer lef dan ik.
Wat is het verschil tussen een coupé en een compartiment?refo schreef:Een stiltecoupé is sowieso een raar fenomeen. Waarom zou het muisstil moeten zijn in een trein? Een coupé zou nog tot daaraan toe zijn, maar meestal is het een heel compartiment.
Is een coupé niet een afgesloten geheel, een compartiment heeft een doorgang? (Dit is maar een veronderstelling van mezelf, want ik weet ook niet waar precies het onderscheid...)Klavart schreef:Wat is het verschil tussen een coupé en een compartiment?refo schreef:Een stiltecoupé is sowieso een raar fenomeen. Waarom zou het muisstil moeten zijn in een trein? Een coupé zou nog tot daaraan toe zijn, maar meestal is het een heel compartiment.
Wat is dat nu voor raars. Ik loop de hele trein langs om in de stiltecoupé rustig te kunnen werken en lezen. En er zijn ook andere mensen die daar blij van worden. En als mensen daar hun mond niet houden, zal ik daar zeker wat van zeggen.refo schreef: Een stiltecoupé is sowieso een raar fenomeen. Waarom zou het muisstil moeten zijn in een trein? Een coupé zou nog tot daaraan toe zijn, maar meestal is het een heel compartiment. Over a-sociaal gesproken. Al die gesprekken zijn juist interessant. Ik maak er altijd psychologische studies van. Waarom vindt de prater dat iedereen dit moet weten?