Waar baal je van? [3]
Re: Waar baal je van? [3]
Onze Miele kostte ooit 2300 gulden (18 jaar geleden). Tot enkele jaren geleden telde ons gezin 11 personen, dus dat betekent heel wat wasbeurten. Momenteel hebben we nog zes thuiswonende kinderen, met gemiddeld nog zo'n 3 wasbeurten per dag. Mijn man heeft zelf een keer een schokbreker vernieuwd, maar verder loopt de machine nog steeds prima!
Zo @Helma dat is wel bijzonder!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Onze eerste was ook een Miele (5kg) van mijn mans moeder, was ook een dure maar is maar 13 jaar geworden waarvan er de eerste 8 jaar maar 4/5 wasjes p/week gedraaid werden.
Daarna een LG, Samsung en een Wirlpool gehad, respectievelijk 2 x 5 en 1 x 3 jaar.
En nu een Siemens die naar het zich laat zien ook binnen 5 jaar klaar is
Daarna een LG, Samsung en een Wirlpool gehad, respectievelijk 2 x 5 en 1 x 3 jaar.
En nu een Siemens die naar het zich laat zien ook binnen 5 jaar klaar is

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeker, zelf ook gehad met een wasmachine. Koste wel wat moeite en doorzettingsvermogen overigens.Orchidee schreef:Is dat zo???
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15
Kun je echt nog beter de Statenvertaling lezen... Ik vind het maar een moeilijke taal!ejvl schreef:Zeker, zelf ook gehad met een wasmachine. Koste wel wat moeite en doorzettingsvermogen overigens.Orchidee schreef:Is dat zo???
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15
Overigens, onze eerste Miele is ook wel zo om en nabij de 20 jaar meegegaan.
De vorige was een Whirlpool, hield het zo'n 12 jaar vol
En nu weer een Whirlpool, die gaat mee sinds om en nabij 2009 of daaromtrent.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ben me alvast aan het orienteren op een nieuwe wasmachine, mocht er donderdag niets positiefs uit het onderzoek komen
Waar letten jullie op bij de aanschaf?
Wat is zeker belangrijk en/of onbelangrijk?
Ik weet best wat ik wel of niet wil maar bijv. het toerental centrifugeren vind ik een moeilijke!
1400 of 1600? ik heb altijd 1400 gehad en die word hier alleen maar gebruikt met de handdoeken/ondergoedwas van 60 graden.
Het meeste gebruik ik toch de andere/kortere/fijnere programma's dus om nou daarvoor een 1600 toerenmachine aan te schaffen?
Heeft iemand eventueel ook ervaring met stoomprogramma's en is dat zinvol en een aanrader?
Dit kwam ik ook nog tegen ter info:
Wilt u de komende 10-20 jaar geen zorgen, dan is een Miele wasmachine de beste keuze. Miele wasmachines zijn getest op een gemiddelde levensduur van 20 jaar. Wilt u liever over een jaar of 10 weer een nieuwe wasmachine met de nieuwste technieken en lager energieverbruik, dan kunt u het beter kiezen voor een AEG, Bosch of Siemens wasmachine. De middenklassers zijn: Bauknecht, LG, Samsung, Whirlpool en Zanussi. De laagste prijs vindt u bij Beko en Indesit, maar daar staat ook een kortere levensduur tegenover. *De verwachte levensduur is geen garantie.

Waar letten jullie op bij de aanschaf?
Ik weet best wat ik wel of niet wil maar bijv. het toerental centrifugeren vind ik een moeilijke!
1400 of 1600? ik heb altijd 1400 gehad en die word hier alleen maar gebruikt met de handdoeken/ondergoedwas van 60 graden.
Het meeste gebruik ik toch de andere/kortere/fijnere programma's dus om nou daarvoor een 1600 toerenmachine aan te schaffen?
Heeft iemand eventueel ook ervaring met stoomprogramma's en is dat zinvol en een aanrader?
Dit kwam ik ook nog tegen ter info:
Wilt u de komende 10-20 jaar geen zorgen, dan is een Miele wasmachine de beste keuze. Miele wasmachines zijn getest op een gemiddelde levensduur van 20 jaar. Wilt u liever over een jaar of 10 weer een nieuwe wasmachine met de nieuwste technieken en lager energieverbruik, dan kunt u het beter kiezen voor een AEG, Bosch of Siemens wasmachine. De middenklassers zijn: Bauknecht, LG, Samsung, Whirlpool en Zanussi. De laagste prijs vindt u bij Beko en Indesit, maar daar staat ook een kortere levensduur tegenover. *De verwachte levensduur is geen garantie.
Wij let op gewicht, goede reviews, verbruik. Minder op hoeveelheid programmas, gebruik er toch maar 2 of 3. We hebben nu een samsung met 10 jaar garantie op de motor
Wij hebben een Asko. Voor ons ook een nieuw merk. Refo uit Genemuiden. Nog niet zo lang.. lijkt het heel goed te doen. Meer kan ik er nog niet van zeggen. Paste in onze gezinssituatie/wensen.
Ik heb vroeger ook een Indesit gehad. Lang mee gedaan, maar toen met minder personen.
Erg licht voor verhuizen, en dat heb ik weleens gedaan. Nu een zwaardere.
Ik hoor wel over stomen ja, zit er bij ons niet op. Kun je overhemden stomen? Wij kopen vaak strijkvrije overhemden.
Ik heb vroeger ook een Indesit gehad. Lang mee gedaan, maar toen met minder personen.

Ik hoor wel over stomen ja, zit er bij ons niet op. Kun je overhemden stomen? Wij kopen vaak strijkvrije overhemden.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
O, is het een zwarte machine dus?Desiree schreef:Wij hebben een Asko. Voor ons ook een nieuw merk. Refo uit Genemuiden.

Inhoud van de trommel, er zijn nu machines met 10 kg inhoud!Orchidee schreef:Waar letten jullie op bij de aanschaf?
Als je de was daarna (vrijwel) altijd in de droger mikt, zou ik 1600 toeren kiezen, anders kun je gerust volstaan met 1400.
Persoonlijk kan ik niet zoveel met al die apartje programmaatjes, jeans, sportkleding, wol- en fijnwas, donker bont, licht bont, synthetisch, ik kom van alles tegen.
In de praktijk gebruik ik vrijwel altijd het hoofdwasprogramma met handmatige gradeninstelling en toerental.
Wol- en fijnwas is bij mij hetzelfde.
Sportkleding, handdoeken e.d. was ik het het kreukherstellend programma, die is iets sneller klaar.
Ik ben erg tevreden met mijn Bosch, met mijn eerste heb ik jarenlang probleemloos gewassen, 1 klein mankementje aan het eind, door eigen schuld, er was een elastiek in een broek blijven zitten, zo'n rubber ding die de postbesteller gebruikt.
En met deze was ik ook al zo'n 7 jaar geloof ik.
Je moet er gewoon ook geluk mee hebben Orchidee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Heb iid een beetje pech denk ik 

Als de printplaat kapot is, heb ik goede ervaringen met http://www.dewitgoedmonteur.nl/shop/nie ... reparatie/Orchidee schreef:Weer een kapotte wasmachine![]()
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Mijn reparateur kwam aan met een voorstel voor 263 euro. En ik betaalde al 40 euro voorrijkosten terwijl het vrij duidelijk was dat de aansturing kapot was, want hij deed niets meer. Bij deze witgoedmonteur was het voor 59 euro plus 6,75 verzendkosten en (wat schroeven natuurlijk) geregeld.
Hij zegt dat het alleen wasdrogers betreft, maar bij mijn wasmachine ging het ook prima.
Ik wacht het af tot donderdagmiddag, dan komt er KOSTELOOS een monteur naar kijken en diagnosticeren 

Tot die tijd was ik bij de buurman.
Ik doe al 2 jaar zijn was dus fijn dat hij nog een ouwetje heeft staan die het wel doet
Moet wel vaak heen en weer lopen nu.
Het is een 4,5 kg trommel en ik was gewend aan 7 kg
Ik doe al 2 jaar zijn was dus fijn dat hij nog een ouwetje heeft staan die het wel doet

Moet wel vaak heen en weer lopen nu.
Het is een 4,5 kg trommel en ik was gewend aan 7 kg

Ik zou weer voor Miele gaan, er is geen betere ;-)
Heb op dit moment geen "mielecenten".