Dat kan zijn, maar dan kun je toch nog wel bezorgd zijn over het verdwijnen van het 'Gekrookte-Riet-geluid'?Orchidee schreef:Het is ook geen "gekrookte riet" kerk!Moderamen schreef:Al hoor ik van bevriende HHK'ers de laatste tijd wel erg vaak de klacht dat men zich ernstige zorgen maakt over het verdwijnen van de oorspronkelijke gekrookte riet prediking, doordat nieuwe kandidaten niet meer van die richting zijn en de gemeenten veranderen. Weet verder niet of dat waar is. Zo ja, dan zou het nu juist (nog) een mooi moment zijn om als OGG en HHK eens kennis te maken.
Dat is ook nooit de bedoeling geweest!
Misschien dat men het hoopte uit die kring in 2003/2004 maar de hhg zijn ontstaan uit en door ds en kand. van links, midden en rechts.
Waar baal je van? [3]
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Re: Waar baal je van? [3]
Ik persoonlijk ben daar niet bezorgd over!
Die groep had zich beter kunnen aansluiten bij de ogg want daar hebben ze idd veel van weg.
Die groep had zich beter kunnen aansluiten bij de ogg want daar hebben ze idd veel van weg.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik had het liever andersom gezien. Sterker nog: ik heb dat in 2003 of 2004 ook voorgesteld.Orchidee schreef:Ik persoonlijk ben daar niet bezorgd over!
Vergeleken met jouw HHK zijn de verschillen groot. Gezien op het geheel van de HHK, dan zijn de verschillen een stuk kleiner.Orchidee schreef:Sorry maar dat moet ik toch even rechtzetten @DDD.
De verschillen zijn dermate groot dat het meestal onoverbrugbaar is en familiebanden/vriendenbanden uiteenscheurt
Dat klopt inderdaad niet helemaal.mulder schreef:Dan zegt de Ggin brrrrr nee dat is eng, wij willen alleen informeel en ons isolement behouden want dat is onze kracht. wel bidden wij iedere zondag of toch eens bij elkaar gebracht mag worden wat bij elkaar hoort. Daar gaat toch iets mis? Dat klopt toch niet
Ik zeg altijd zo: organizatorisch zijn we allicht verdeeld in rechtspersonen. Maar de Reformatorische beweging is één.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Qua eenheid in leer en leven kun je bij de HHK ook niet echt over een eenheid spreken lijkt mij.. Er zijn zeker wel predikanten die niet ver van de GGiN afstaan, maar dat zijn er maar enkelen. Dus ja, wat mij betreft wel terecht, deze afwijzing.
En om te stellen dat de OGGiN nu zo dicht bij de HHK staat.. Mwah..
En om te stellen dat de OGGiN nu zo dicht bij de HHK staat.. Mwah..

Discussie over kennismaking HHK-(O)GGiN vindt plaats in afzonderlijk topic.
Weer een kapotte wasmachine
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Oh niet fijn! Is hij nog te repareren? Ik heb inmiddels een andere ketel. Ging 350 € af omdat mijn echtgenoot hem er al afgehaald had. Toch de moeite waard geweest dus.
In Engeland begaf de accu van de auto het, dus dat kwam er ook nog bij. Soms heb je van die tijden dat alles achter elkaar kapot gaat...
In Engeland begaf de accu van de auto het, dus dat kwam er ook nog bij. Soms heb je van die tijden dat alles achter elkaar kapot gaat...
Dat is heel erg balen, vooral op maandagochtend.
Hij is toch niet zo lang geleden nog gerepareerd Orchidee? Is het nu hetzelfde euvel?
De mijne begint herrie te maken, dat is meestal het begin van het einde.
Accu is gelukkig niet het duurste onderdeel van de auto, maar toch weer even slikken.
Hij is toch niet zo lang geleden nog gerepareerd Orchidee? Is het nu hetzelfde euvel?
De mijne begint herrie te maken, dat is meestal het begin van het einde.
En als het een HR ketel is, krijg je aan het einde van het jaar ws ook nog iets terug van je energieleverancier.helma schreef:Oh niet fijn! Is hij nog te repareren? Ik heb inmiddels een andere ketel. Ging 350 € af omdat mijn echtgenoot hem er al afgehaald had. Toch de moeite waard geweest dus.
Accu is gelukkig niet het duurste onderdeel van de auto, maar toch weer even slikken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Paar weken geleden idd de pomp vervangen en daar heb ik dan 2 jaar garantie op.
Daar heb ik dus niets aan, er is nu iets met de motor waarschijnlijk.
Vorig jaar was het stekkertje van het verwarmingselement afgesprongen en nog net binnen de garantie van 2 jaar is in 2014 de trommel vervangen.
Hij word in september.pas 5 jaar.
Best jong nog voor een luxe siemens vind ik
Donderdag pas kunnen ze weer komen van Siemens, dan komen ze deze keer KOSTELOOS omdat ik al zoveel keer hen heb moeten laten komen en dan kijken ze wat er aan hapert. en kan ik daarna kijken/beslissen of het nog waard is om hem te laten repareren.
Inmiddels al 380€ aan het machine gespendeerd en er is al een NIEUWE Siemens voor 479€
Vorig jaar was het stekkertje van het verwarmingselement afgesprongen en nog net binnen de garantie van 2 jaar is in 2014 de trommel vervangen.
Best jong nog voor een luxe siemens vind ik

Donderdag pas kunnen ze weer komen van Siemens, dan komen ze deze keer KOSTELOOS omdat ik al zoveel keer hen heb moeten laten komen en dan kijken ze wat er aan hapert. en kan ik daarna kijken/beslissen of het nog waard is om hem te laten repareren.
Inmiddels al 380€ aan het machine gespendeerd en er is al een NIEUWE Siemens voor 479€

Ook al is de garantie verlopen, je hebt toch nog steeds recht op garantie.Orchidee schreef:Paar weken geleden idd de pomp vervangen en daar heb ik dan 2 jaar garantie op.
Best jong nog voor een luxe siemens vind ik![]()

Stel dat de economische levensduur van jouw wasmachine 10 jaar is (op te vragen bij de fabrikant), en hij gaat na 5 jaar stuk, heb je nog steeds recht op 50% garantie, dus dan hoef je slechts 50% van de reparatiekosten te betalen, uitgezonderd voorrijkosten natuurlijk.
Na 6 jaar 60% betalen, 7 jaar 70% enzovoorts.
Is dat zo???
Daar is mij ook niets over bekend. Bij mijn weten gaan wasmachines een aantal wasbeurten mee. Daarna houdt het gewoon op.
Volgens dit lijstje moet een Siemens 2.500 (niet Duits) - 3750 (duits) wasbeurten meegaan.
http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php
Ik heb de indruk dat moderne machines minder lang meegaan en lastiger te repareren zijn.
Sommige onderdeeltjes zijn zo moeilijk te bereiken, zodat het duurder is aan arbeidsloon dan het onderdeeltje zelf.
Ik werk bij oudere mensen die een Miele hebben staan van 29 jaar oud!
Hij draait als een zonnetje.
http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php
Ik heb de indruk dat moderne machines minder lang meegaan en lastiger te repareren zijn.
Sommige onderdeeltjes zijn zo moeilijk te bereiken, zodat het duurder is aan arbeidsloon dan het onderdeeltje zelf.
Ik werk bij oudere mensen die een Miele hebben staan van 29 jaar oud!
Hij draait als een zonnetje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon