Waar baal je van? [3]

-DIA-

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik heb voorlopig voor 1 jaar mijn "oude vertrouwde" medicijnen weerAfbeelding
Wat ben ik blij en opgelucht!
Het zijn van die kleine dingen die een groot verschil maken!
Fijn dat het gelukt is. :super
Dodo schreef:Waar ik van baal, is de criminaliteit in het dorp. Vannacht een plofkraak op een geldautomaat hier vlakbij.
Ook wekelijks meerdere inbraken in het dorp, enorm veel fietsdiefstallen, ook uit schuurtjes. Zelfs gewapende overvallen.
Tja, bij de meeste bedrijven zoals winkels, benzinestations e.d. is niets meer te halen, te goed beveiligd.
En dan zoeken ze weer naar andere mogelijkheden.
Hier wordt aangeraden om de deur op het nachtslot te draaien, zelfs als je even een brief gaat posten of een vuilniszak weggooit in de buurtcontainer.
Ze zijn zo binnen, d.m.v "flipperen".
Het kost de gemeenschap i.i.g. heel veel geld.
Door alle veiligheids- en voorzorgsmaatregelen wil het nog niet lukken om de criminaliteit te laten zakken. Bij Appie is de laatste jaren enorm veel veranderd aan veiligheidsmaatregelen. Overal in de wijken zie je buurtpreventie ontstaan, overal doet Big Brother zijn werk. En toch... Misschien moeten we zwaardere maatregelen treffen, wat dan weer zwaardere acties van criminelen veroorzaakt, een soort vicieuze cirkel... Wat zijn wij mensen toch hoog beschaafd!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dodo

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik heb voorlopig voor 1 jaar mijn "oude vertrouwde" medicijnen weerAfbeelding
Wat ben ik blij en opgelucht!
Het zijn van die kleine dingen die een groot verschil maken!
Fijn dat het gelukt is. :super
Dodo schreef:Waar ik van baal, is de criminaliteit in het dorp. Vannacht een plofkraak op een geldautomaat hier vlakbij.
Ook wekelijks meerdere inbraken in het dorp, enorm veel fietsdiefstallen, ook uit schuurtjes. Zelfs gewapende overvallen.
Tja, bij de meeste bedrijven zoals winkels, benzinestations e.d. is niets meer te halen, te goed beveiligd.
En dan zoeken ze weer naar andere mogelijkheden.
Hier wordt aangeraden om de deur op het nachtslot te draaien, zelfs als je even een brief gaat posten of een vuilniszak weggooit in de buurtcontainer.
Ze zijn zo binnen, d.m.v "flipperen".
Het kost de gemeenschap i.i.g. heel veel geld.
Er is inderdaad veel voorlichting geweest over het op slot doen van ramen en deuren. Ik heb ook wat duidelijke taal gebruikt naar de huisgenoten. Een was van " ik was alleen even naar de supermarkt, dan hoeft de deur toch niet op slot?" Wel dus!
Heel jammer, zeker in de zomer, als alles potdicht moet blijven.
Mara

Bericht door Mara »

Vroeger hadden boeven nog wel een erecode, tegenwoordig deinzen ze voor niks en niemand terug. Hoogbejaarde mensen worden in elkaar getimmerd, een ketting van hun hals getrokken, hun AOWtje wordt meegejat, vooral die babbeltrucs zijn zo verachtelijk.
Het touwtje uit de brievenbus is voorgoed verleden tijd!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
mulder

Bericht door mulder »

Dit vind ik nou zo jammer he. natuurlijk hoeven we geen correspondentieband of fusie te verwachten, maar zelfs een kennismakingesprek is al teveel moeite. Van de Ggin kan ik het begrijpen uit de ivoren toren. maar zeker de OGG kan toch eens gaan praten met de Herstelden..
http://www.rd.nl/kerk-religie/ggin-en-o ... -1.1384884
CvdW

Bericht door CvdW »

mulder schreef:Dit vind ik nou zo jammer he. natuurlijk hoeven we geen correspondentieband of fusie te verwachten, maar zelfs een kennismakingesprek is al teveel moeite. Van de Ggin kan ik het begrijpen uit de ivoren toren. maar zeker de OGG kan toch eens gaan praten met de Herstelden..
http://www.rd.nl/kerk-religie/ggin-en-o ... -1.1384884
Verschil in leer is te groot.
mulder

Bericht door mulder »

Dat vind ik een beetje onzin. Voor de Ggin is ieder verschil inderdaad vreselijk, maar dan kan je nog wel een kennismakingsgesprek voeren? zeker met de kerk waaraan je al je jeugd verliest. De HHK weet ook wel dat het nooit tot fusie zal komen maar wil alleen op kerkelijk niveau kennismaken. Beide afwijzende kerkverbanden bedrijven ook nog eens zending met de Free Presbyterian Church of Scotland, de OGG doet zelfs soms kanselruil. qua leer zijn daar grotere verschillen tussen dan tussen HHK en OGG, maar als het om zending gaat mag het allemaal.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Verschil in leer is idd erg groot en dat is geen onzin!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Mag voorlopig niet zwemmen van de fysio...
ejvl

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef:Verschil in leer is idd erg groot en dat is geen onzin!
Verschil HHK --> OGG is niet bijzonder groot volgens mij. Natuurlijk heeft de HHK ook wat verschillende stromingen, maar volgens mij vallen de verschillen zeker wel mee.
CvdW

Bericht door CvdW »

Als bedoeld wordt ds. Kort (OGG) en groep 'Gekrookte riet' uit de Hervormde Kerk (voor de scheuring), dan ben ik het eens dat het verschil niet zo groot is. Voor het overige is het leerverschil wel groot.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Al hoor ik van bevriende HHK'ers de laatste tijd wel erg vaak de klacht dat men zich ernstige zorgen maakt over het verdwijnen van de oorspronkelijke gekrookte riet prediking, doordat nieuwe kandidaten niet meer van die richting zijn en de gemeenten veranderen. Weet verder niet of dat waar is. Zo ja, dan zou het nu juist (nog) een mooi moment zijn om als OGG en HHK eens kennis te maken.
DDD

Bericht door DDD »

De verschillen tussen de HHK en de GGiN zijn mijns inziens helemaal niet groot. Beide zijn kerken in de gereformeerde traditie die voortkomen uit een scheuring, met de bijbehorende karakteristieken. En de verschillen in leer zijn natuurlijk ook veel kleiner dan met de Evangelische Broedergemeente en de Oud Katholieke Kerk. Het laat wel iets zien van de reikwijdte van het blikveld van de synode van de GGiN. Ik vind dat toch wel treurig.
mulder

Bericht door mulder »

Orchidee schreef:Verschil in leer is idd erg groot en dat is geen onzin!
Zeker... er is een leerverschil. Er kan samengewerkt worden met scholen verzorgingstehuizen gehandicaptenzorg en allerlei andere informele contacten! dan vraagt de HHK om een synodale kennismaking zonder verder enig perspectief te hebben op correspondentiebanden of samengaan of wat dan ook want dat weet de HHK ook echt wel hoor. Dan zegt de Ggin brrrrr nee dat is eng, wij willen alleen informeel en ons isolement behouden want dat is onze kracht. wel bidden wij iedere zondag of toch eens bij elkaar gebracht mag worden wat bij elkaar hoort. Daar gaat toch iets mis? Dat klopt toch niet? Door dingen als dit voel ik me steeds minder prettig in de Ggin.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Sorry maar dat moet ik toch even rechtzetten @DDD.
De verschillen zijn dermate groot dat het meestal onoverbrugbaar is en familiebanden/vriendenbanden uiteenscheurt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Orchidee »

Moderamen schreef:Al hoor ik van bevriende HHK'ers de laatste tijd wel erg vaak de klacht dat men zich ernstige zorgen maakt over het verdwijnen van de oorspronkelijke gekrookte riet prediking, doordat nieuwe kandidaten niet meer van die richting zijn en de gemeenten veranderen. Weet verder niet of dat waar is. Zo ja, dan zou het nu juist (nog) een mooi moment zijn om als OGG en HHK eens kennis te maken.
Het is ook geen "gekrookte riet" kerk!
Dat is ook nooit de bedoeling geweest!
Misschien dat men het hoopte uit die kring in 2003/2004 maar de hhg zijn ontstaan uit en door ds en kand. van links, midden en rechts.
Plaats reactie