Eeuwig Leven

Plaats reactie
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Eeuwig Leven

Bericht door Madtice »

Simpele vraag: heb jij het eeuwige leven (in de hemel) en zo ja/nee: waar baseer je dat op? (Bijbelteksten, gok ik, maar geef ze dan ook :))
xgnoom
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2003, 14:56

Bericht door xgnoom »

Even uit mijn hoofd:

Joh 10: Mijn schapen horen naar Mijn stem .. en ik geef hun eeuwig leven .. en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid...

Joh 11: Wie in Mij gelooft zal leven ook al is hij gestorven .. wie leeft en in Mij gelooft zal in eeuwigheid niet sterven...

Joh 17: Dit nu is het eeuwige leven: dat zij U kennen...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ja,
Dat baseer ik op:
* Jezus Christus in de eerste plaats
* de beloften en garanties uit de bijbel (hier heb ik altijd zekerheid uit, al is het op bepaalde momenten alleen een zekerheid met het vestand)
* Het getuigenis van de Heilige Geest (dit is er niet op alle momenten)
ZWP
Berichten: 1721
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Bericht door ZWP »

Ja, dat blijkt volgens mij op zoveel plaatsen in de Bijbel dat ik niet eens begin ze op te noemen. :)

Een ieder die gelooft...
ejee

Bericht door ejee »

.... en wat te denken van: "Gods Geest, die getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn".
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

1joh 5: 9-13
Als wij het getuigenis van mensen aannemen, dan nemen we zeker dat van God aan, dat zoveel groter gezag heeft; God zelf waarborgt het getuigenis dat Hij heeft afgelegd aangaande zijn Zoon. 10 Wie in de Zoon van God gelooft, draagt Gods getuigenis in zijn hart. Wie God geen geloof schenkt, maakt Hem tot een leugenaar, want hij weigert Gods eigen getuigenis over zijn Zoon te aanvaarden. 11 En dit is de inhoud van het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven, en dat leven is in zijn Zoon. 12 Wie de Zoon heeft, heeft het leven gevonden; wie de Zoon van God niet heeft, heeft ook het leven niet.
Besluit
13 Ik heb u deze brief geschreven om u ervan te overtuigen dat u eeuwig leven hebt, u allen die waarachtig gelooft in de naam van de Zoon van God.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Johannes 6 vers 40:
En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Openbaring 3 vers 20 en 21:
Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.



[Aangepast op 1/7/03 door Kislev]
Loïs

Bericht door Loïs »

En er is ook een andere kant.. het eeuwige sterven in de hel.

Johannes 12:50 En Ik weet, dat Zijn gebod het eeuwige leven is.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Eeuwig leven, akkoord. Daar is de Bijbel wel duidelijk in, dacht ik.
Maar waarom de hel? Ten dag als gij daarvan eet, zult gij de dood sterven. Als straf op de zonde, de dood. Maar wie heeft de hel daar nog bij bedacht? Dat was toch niet de afspraak?
Niet eten: leven.
Toch gegeten: tweede kans: geloof en leef alsnog.
Wel eten: de dood en niet: de hel.
jacob

Bericht door jacob »

volgens mij wordt op taloze plaatsen in de bijbel over de hel gesproken. Daar zal wening zijn en knersing der tanden. Denk aan de rijke man en de arme Lazarus

Lukas 16:24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, ontferm u mijner, en zend Lazarus, dat hij het uiterste zijns vingers in het water dope, en verkoele mijn tong; want ik lijde smarten in deze vlam.

[Aangepast op 1/7/03 door jacob]
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik vind het belachelijk om wel in een hemel en niet in een hel te geloven. Geloof je dan wel in een duivel, of schrap je dat ook uit je bijbeltje?
Plaats reactie