Fact-free politics brengt ons niets goeds, beleid op onderbuikgevoel? Het voelt beter, dus het gaat beter?Wim Anker schreef: Deze reactie maakt mij blij. Hoe werd Trump verketterd voor de verkiezingen en inderdaad zien we dat hij in staat is krachten te bundelen om veranderingen tot stand te brengen. De mindset wordt anders door Trump. Dat is winst. Dat zien we ook in de economie, de beurzen en de rente. Er is optimisme. En dat kan m.i. Wilders ook realiseren. Daarom mijn keuze. De mindset moet anders. En dat kan. Want het gaat inderdaad in de eerste plaats niet om feiten, maar om perceptie, om mindset. Om chagrijn wat moet worden veranderd in optimisme.
Toch weer een vergelijking tussen Wilders en Trump; eens met huisman dat er wel wat verschil zit tussen hen. En betekent flexibel hier ook flexibel met standpunten? Dan is ie aardig flexibel inderdaad...Ik ben het daarom met Eilander niet eens dat Wilders dit niet zou kunnen. Ik denk dat hij de beste papieren heeft om het juist wel te realiseren. Wat je ook van Wilders vind of dat nu goed is of niet, hij is flexibel. Evenals Trump.
Hehe, dat is nu juist wel Wilders altijd verweten wordt, toch? Dat hij alleen problemen aankaart en geen oplossingen geeft.En ik zou zo graag zien dat er werd meegedacht over de problemen die Wilders aankaart. Dat er oplossingen worden aangedragen i.p.v. blijven hangen in het afkraken van de oplossingen van Wilders. Kom zelf met oplossingen. Ik zie Parsifal 5 wooorden gebruiken om te zeggen "dat dingen opgelost moeten worden" om vervolgens alinea's lang enkel de aangedragen oplossingen neer te sabelen. Dat is prima, maar kom s.v.p. wel met alternatieven.
Ten minste, ik mag hopen dat minder, minder minder Marokkanen meer het vermeende probleem aanduidt dan de oplossing?