Wist je dat...

Terri

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Wist je dat ... in 1979 (het begon net op Oudejaarsdag!) vele dorpen in Noord-Nederland waren geïsoleerd van de buitenwereld door een uitzonderlijk zware sneeuwval?
Dat 1979 nog tot één van de koudste, ijzigste en sneeuw-rijkste winters behoort?
Dat ik me nog herinner dat toen vele mensen startproblemen hadden met een auto... behalve wij,
dank zij de onverwoestbare trouwe diensten van de Volkswagen Kever (ofwel officieel Volkswagen Typ 1) die nooit weigerde...
En 14 februari 1979 https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwsto ... ruari_1979
Voor ons een bijzondere dag.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:
-DIA- schreef:Wist je dat ... in 1979 (het begon net op Oudejaarsdag!) vele dorpen in Noord-Nederland waren geïsoleerd van de buitenwereld door een uitzonderlijk zware sneeuwval?
Dat 1979 nog tot één van de koudste, ijzigste en sneeuw-rijkste winters behoort?
Dat ik me nog herinner dat toen vele mensen startproblemen hadden met een auto... behalve wij,
dank zij de onverwoestbare trouwe diensten van de Volkswagen Kever (ofwel officieel Volkswagen Typ 1) die nooit weigerde...
En 14 februari 1979 https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwsto ... ruari_1979
Voor ons een bijzondere dag.
Als de dag van gisteten... Ik zie mijn broer 's morgens nog naar 't station rijden met zijn Volkswagen Typ 1 *model 1968 of zo*, met meer dan een meter vastgevroren sneeuw op het dak. En hij liep, en hij liep, en hij liep... En zeg je dat in het Duits, dan heb je de slagzin die VW gebruikte in de nadagen van de Typ 1 (ofwel de Kever). Nee, van sjoemelen hadden ze bij Volkswagen toen nog nooit gehoord, denk ik dan...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

Onze ruit in de kamer tocht heel erg. Voel ik behoorlijk in mijn nek als ik in mijn stoel zit. Meestal doen we dan het rolgordijn maar dicht, maar helemaal helpt het niet. Het is dubbel glas, maar toch tocht het. Even gekeken naar een nieuwe, maar dan ben je zo 1000 euro kwijt... Nog maar even goed over nadenken.
refo

Bericht door refo »

Nieuw glas is toch zo duur niet? Een ruit van 3 bij 1.5 heb je wel voor 300.
helma

Bericht door helma »

Dubbelglas incl plaatsen?
windorgel

Bericht door windorgel »

Dat is echt al gauw richting de 1000 euro is mijn ervaring.
Maar komt de tocht door de ruit? Ik denk eerder aan het kozijn of de kitranden.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

windorgel schreef: Maar komt de tocht door de ruit? Ik denk eerder aan het kozijn of de kitranden.
Rubbers tussen de kieren of een nieuwe kitlaag kan wonderen doen.
helma

Bericht door helma »

ja, dat hebben we allemaal al geprobeerd. Alles is goed geïsoleerd, het ligt echt aan de ruit. Het is dubbel glas van 1973. we komen inderdaad uit op zo'n 1000 euro.
wWe hebben er als proef een plastic voorzetruit voorgehad, en dat scheelde enorm. Maar dat was eigenlijk een leleijk gezicht, het was net of ik al jaren mijn ramen niet gezeemd had. Die ruit zit sinds de zomer in de veranda. Maar nu het buiten kouder wordt (en ik toch al nekklachten heb....) wordt het weer onaangenaam.
refo

Bericht door refo »

Ik zou echt maar eens verder zoeken. Wij hadden een paar jaar geleden een volledig houten kozijn van drie bij anderhalf voor 1300 euro.
We hadden ook offertes van 1000 euro meer. Een beetje zoeken kan dus geen kwaad.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:ja, dat hebben we allemaal al geprobeerd. Alles is goed geïsoleerd, het ligt echt aan de ruit. Het is dubbel glas van 1973. we komen inderdaad uit op zo'n 1000 euro.
wWe hebben er als proef een plastic voorzetruit voorgehad, en dat scheelde enorm. Maar dat was eigenlijk een leleijk gezicht, het was net of ik al jaren mijn ramen niet gezeemd had. Die ruit zit sinds de zomer in de veranda. Maar nu het buiten kouder wordt (en ik toch al nekklachten heb....) wordt het weer onaangenaam.
Het ligt eraan hoe groot de ruit is en als er een nieuw kozijn in zou moeten, of je hardhout of zacht hout kiest.
Wij hebben destijds een raam + bovenlicht laten vervangen, van plm. 80 cm br en anderhalve mtr hoog, dat was in verhouding veel duurder dan een hele verdieping vervangen, als je de gespecificeerde rekening ziet.
Het loont zeker de moeite om meerdere offertes te laten maken Helma. Bij ons scheelde dat heel veel geld.
Het klopt alleen niet dat je geen kou voelt bij het raam en dat ze nooit meer zullen beslaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:Ik zou echt maar eens verder zoeken. Wij hadden een paar jaar geleden een volledig houten kozijn van drie bij anderhalf voor 1300 euro.
We hadden ook offertes van 1000 euro meer. Een beetje zoeken kan dus geen kwaad.
Iets in deze getallen klopt er niet, denk ik.
helma

Bericht door helma »

We zijn ook aan het zoeken en hebben nu twee offertes binnen, die beide rond de 1000 euro liggen. Ik dacht misschien krijg ik hier de gouden tip :-)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lijkt me redelijk goud dan, die tip van Refo
refo

Bericht door refo »

eilander schreef:
refo schreef:Ik zou echt maar eens verder zoeken. Wij hadden een paar jaar geleden een volledig houten kozijn van drie bij anderhalf voor 1300 euro.
Iets in deze getallen klopt er niet, denk ik.
Je hebt gelijk. De hoogste was 2450. De rekening was 1299.
Mara

Bericht door Mara »

.... Andries Knevel ernstig ziek is.
Ik lees net dat hij een legionellabesmetting heeft opgelopen tijdens een reis naar Bolivia en momenteel op de IC ligt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie