Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Een forum is wel wat anders dan een Bijbelkring. Verder neemt Refoforum toch helemaal geen standpunt in op dat gebied? Alleen de meeste forumleden menen dat de kerkenraad ambtelijke verantwoordelijkheid draagt voor het verenigings- en kringenwerk in de gemeenten.
Dat heeft mijns inziens niet veel met links of rechts te maken.
Dat heeft mijns inziens niet veel met links of rechts te maken.
Een heel ander vraagje: wegen de voordelen van een slimme thermostaat op tegen de extra kosten?
Ik moet een nieuwe thermostaat, heb er totaal geen verstand van, weet niet wat ik moet kiezen, maar zie hier en daar iets over slimme thermostaten. Zijn de voordelen alleen dat je 'm op afstand kunt bedienen via je smartphone, en dat je veel gegevens over verbruik kunt aflezen? En zijn de kosten alleen de aanschaf, of zit er ook nog abonnement bij? Ik heb echt een enorme hekel aan het regelen van dingen waar ik geen verstand van heb
Ik moet een nieuwe thermostaat, heb er totaal geen verstand van, weet niet wat ik moet kiezen, maar zie hier en daar iets over slimme thermostaten. Zijn de voordelen alleen dat je 'm op afstand kunt bedienen via je smartphone, en dat je veel gegevens over verbruik kunt aflezen? En zijn de kosten alleen de aanschaf, of zit er ook nog abonnement bij? Ik heb echt een enorme hekel aan het regelen van dingen waar ik geen verstand van heb

Kijk eerst naar de gebruiksaanwijzing van de ketel. Hij moet een aansluiting hebben om modulerend aangestuurd te worden. Moderne ketels hebben dat wel.Zita schreef:Een heel ander vraagje: wegen de voordelen van een slimme thermostaat op tegen de extra kosten?
Bij oude thermostaten gaat de ketel loeien tot de kamer warm is. Als de kamer koud is geworden begint hij weer. Nieuwe doen dat intelligenter. Het blijft gelijkmatiger warm en dat kost minder gas.
Een slimme thermostaat kan gehackt worden, dus hackers weten precies wanneer jij wel of niet thuis ben en tot hoe laat ze hebben om je huis leeg te halen.Zita schreef:Een heel ander vraagje: wegen de voordelen van een slimme thermostaat op tegen de extra kosten?
Onze thermostaat is ingesteld per dag, maar in de praktijk draaien we er nog wel eens aan, omdat we langer opblijven of eerder opstaan of het gewoon te koud of te warm hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
We zullen er binnen enkele jaren wel toe verplicht worden. En daarmee nog meer mensen werkloos maken.
We zullen er binnen enkele jaren wel toe verplicht worden. En daarmee nog meer mensen werkloos maken.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Wat een onzin. Met de huidige digitale meters zijn opnemers ook overbodig. Maar los daarvan, meteropnemers bestaan al een hele tijd niet meer.emigrant schreef:De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
De slimme meter (die ik al heb) en de slimme thermostaat zij twee verschillende zaken. De slimme meter vind ik ideaal. Ik zou wel willen dat ze die voor de watermeter ook zouden hebben, want daarvoor moet ik jaarlijks met een zaklamp tussen m'n tanden eerst een schot openschroeven en dan achterin een kruipruimte kruipen.emigrant schreef:De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
Dat is inderdaad de slimme meter.emigrant schreef:De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
Maar los daarvan: het argument wat je gebruikt is zwak: je pleit ervoor om mensen compleet nutteloos werk te laten doen. Dat kan de bedoeling niet zijn. We zetten tegenwoordig ook geen stoomlocomotieven meer in 'om de stoker aan het werk te houden'.
Laat die mensen liever iets nuttigs doen.
Wat bedoel je met een slimme meter Zita, stuurt ie automatisch de standen door naar je energieleverancier?Zita schreef:De slimme meter (die ik al heb) en de slimme thermostaat zij twee verschillende zaken. De slimme meter vind ik ideaal. Ik zou wel willen dat ze die voor de watermeter ook zouden hebben, want daarvoor moet ik jaarlijks met een zaklamp tussen m'n tanden eerst een schot openschroeven en dan achterin een kruipruimte kruipen.emigrant schreef:De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
De slimme thermostaat gaat via de app. Het zal wel ouderwets van me zijn, maar ik zou zo'n ding niet hoeven. Kun je bij het stoplicht van de afslag je verwarming alvast hoger zetten. Maar als hij gehackt wordt weten ze precies wanneer jij thuis en weg bent.
Ook bestaat er een app hoorde ik op de radio, die aangeeft dat je vaatwasmachine staat te lekken.
Waarom? Op mijn machines zit een aquastop en als ik langdurig of verder van huis ben, zet ik geen apparaten aan. (op raad van mijn broer die bij de brandweer zat)
Toen wij een nieuwe watermeter kregen, heeft de monteur de meter een kwart slag gekanteld.

- Dodo
Ik zie de voordelen van die slimme meter niet zo. Hij geeft je meterstanden door, oke, maar dat is de klus niet.
En hij "helpt energie besparen". Maar hoe dan? Ik ben van mezelf al zuinig met energie. Wat doet hij dan om mijn gedrag bij te sturen?
En hij "helpt energie besparen". Maar hoe dan? Ik ben van mezelf al zuinig met energie. Wat doet hij dan om mijn gedrag bij te sturen?
De slimme meter stuurt automatisch de meterstanden door naar het energiebedrijf. Dat gaat dus alleen over de meterstanden.Mara schreef:Wat bedoel je met een slimme meter Zita, stuurt ie automatisch de standen door naar je energieleverancier?Zita schreef:De slimme meter (die ik al heb) en de slimme thermostaat zij twee verschillende zaken. De slimme meter vind ik ideaal. Ik zou wel willen dat ze die voor de watermeter ook zouden hebben, want daarvoor moet ik jaarlijks met een zaklamp tussen m'n tanden eerst een schot openschroeven en dan achterin een kruipruimte kruipen.emigrant schreef:De slimme thermostaat is alleen handig voor het energiebedrijf omdat ze dan geen meteropnemers meer hoeven te hebben.
De slimme thermostaat gaat via de app. Het zal wel ouderwets van me zijn, maar ik zou zo'n ding niet hoeven. Kun je bij het stoplicht van de afslag je verwarming alvast hoger zetten. Maar als hij gehackt wordt weten ze precies wanneer jij thuis en weg bent.
Ook bestaat er een app hoorde ik op de radio, die aangeeft dat je vaatwasmachine staat te lekken.
Waarom? Op mijn machines zit een aquastop en als ik langdurig of verder van huis ben, zet ik geen apparaten aan. (op raad van mijn broer die bij de brandweer zat)
Toen wij een nieuwe watermeter kregen, heeft de monteur de meter een kwart slag gekanteld.Nu hoeven wij alleen het luik op te tillen en met een zaklampje erop te schijnen. Voorheen moest mijn man zich in een S-bocht wringen om de stand te kunnen lezen.
De slimme thermostaat (die dus gaat over het instellen van je verwarming) kun je via een app bedienen. Dan kun je dus inderdaad als je weggaat van je werk de verwarming vast aanzetten. Of als je al in bed ligt en je te laat realiseert dat de verwarming nog aanstaat 'm vanuit bed uitzetten. Of als je een weekend weg bent en je verwarming automatisch staat ingesteld op het hele weekend aan, 'm op afstand uitzetten. Ook kun je precies nagaan wanneer je hoeveel energie verbruikt. Besparen zal dan gaan doordat je ziet dat wassen veel stroom kost, en je dat liever in daltarief doet. Ofzo.
Wat dat hacken betreft: ik ben niet zo heel bang uitgevallen. Bovendien is toch wel goed zichtbaar of ik thuis ben of niet. Daar hoeven ze niet moeilijk voor te doen met een hack.
En dit dan?Zita schreef: Wat dat hacken betreft: ik ben niet zo heel bang uitgevallen. Bovendien is toch wel goed zichtbaar of ik thuis ben of niet. Daar hoeven ze niet moeilijk voor te doen met een hack.
Twee hackers presenteren een virus waarmee slimme thermostaten kunnen worden gegijzeld. Als je niet betaalt wordt de temperatuur zo hoog mogelijk gedraaid.
Munro, die eerder ontdekte dat slimme koelkasten van Samsung Gmail-wachtwoorden lekten, zegt dat zo'n aanval op allerlei apparaten mogelijk is. Het is één van de grootste gevaren van het 'internet of things': apparaten in het huis die met het internet zijn verbonden.
Van slimme sloten en beveiligingscamera's tot slimme koelkasten en wasmachines: elk apparaat dat met het internet is verbonden, kan door hackers worden overgenomen. Daarnaast kunnen hackers via zo'n slim apparaat toegang krijgen tot andere apparaten in het netwerk, zoals je smartphone of laptop. "Je koopt niet alleen slimme apparaten", zegt Tierney. "Je nodigt ook gelijk mensen uit op je netwerk en je hebt geen idee wat al deze dingen precies doen."
bron: http://www.rtlz.nl/tech/betaal-deze-hac ... -37-graden
Kom je thuis, beland je in een tropische kas.

Tja, er is bij ieder dilemma wel een angstaanjagend nieuwsbericht te vinden. Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt. Ik ben gewoon lekker naief. Zo naief zelfs dat ik een modulerende thermostaat heb besteld, omdat de CV-mevrouw zei dat dat goed paste bij mijn ketel. En de ketel heb ik destijds ook al niet zelf uitgekozen.Mara schreef:En dit dan?Zita schreef: Wat dat hacken betreft: ik ben niet zo heel bang uitgevallen. Bovendien is toch wel goed zichtbaar of ik thuis ben of niet. Daar hoeven ze niet moeilijk voor te doen met een hack.
Twee hackers presenteren een virus waarmee slimme thermostaten kunnen worden gegijzeld. Als je niet betaalt wordt de temperatuur zo hoog mogelijk gedraaid.
Munro, die eerder ontdekte dat slimme koelkasten van Samsung Gmail-wachtwoorden lekten, zegt dat zo'n aanval op allerlei apparaten mogelijk is. Het is één van de grootste gevaren van het 'internet of things': apparaten in het huis die met het internet zijn verbonden.
Van slimme sloten en beveiligingscamera's tot slimme koelkasten en wasmachines: elk apparaat dat met het internet is verbonden, kan door hackers worden overgenomen. Daarnaast kunnen hackers via zo'n slim apparaat toegang krijgen tot andere apparaten in het netwerk, zoals je smartphone of laptop. "Je koopt niet alleen slimme apparaten", zegt Tierney. "Je nodigt ook gelijk mensen uit op je netwerk en je hebt geen idee wat al deze dingen precies doen."
bron: http://www.rtlz.nl/tech/betaal-deze-hac ... -37-graden
Kom je thuis, beland je in een tropische kas.
Sinds ik een modulerende thermostaat heb (4 of 5 jr) waarop ik een weekprogramma kan instellen verbruik ik echt wel minder gas. Maar het is natuurlijk lastig precies te zeggen hoeveel omdat de temperatuur buiten ook varieert.