Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vanavond als voorgerecht een courgettesoep met gerookte zalm. Vervolgens gebakken kabeljauwhaas met groene asperges, wortels en een mosterd-aardappelpuree. Als dessert een cheesecake met frambozen en blauwe bessen. Gang 1 en 3 gisteravond alvast klaargemaakt.
Gister had ik nog wat nassi van de vorige dag, maar niet helemaal genoeg. Ik heb kipkluifjes laten sudderen in een mengsel van ananas( en sap), soyasaus en bruine suiker. Aan het eind even wat dikker gemaakt met maïzena. Was heerlijk!!
Ik vond het een goeie tip Helma.helma schreef:Gister had ik nog wat nassi van de vorige dag, maar niet helemaal genoeg. Ik heb kipkluifjes laten sudderen in een mengsel van ananas( en sap), soyasaus en bruine suiker. Aan het eind even wat dikker gemaakt met maïzena. Was heerlijk!!

Ik heb kipdijfiletjes gemarineerd in chilisaus, ketchup en ketjap, toen gebakken, en sap, ketjap en kokosmelk en de marinade toegevoegd
Later bijgebonden met allesbinder. (Dat strooi je er zo in, nooit klontjes).
Op het laatst een rode paprika in stukjes en de ananasblokjes er bij gedaan.
Was lekker zoet pittig, fris door de ananas en ik heb er witte rijst bij gemaakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wokgroente, milde curry pasta met runderhart blokjes, basmati rijst
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Runderhartblokjes
Dat is toch hondenvoer

Dat is toch hondenvoer

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
In veel landen niet hoor!Orchidee schreef:Runderhartblokjes![]()
![]()
Dat is toch hondenvoer
In NL is het toch alleen als hondenvoer verkrijgbaar?
Zoekt en gij zult vinden.......windorgel schreef:In NL is het toch alleen als hondenvoer verkrijgbaar?
Je kan idd vers runderhart kopen uit het koelvak maar het zou niet in me opkomen om dat te kopen voor menselijke consumptie

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat meen je niet?emigrant schreef:Wokgroente, milde curry pasta met runderhart blokjes, basmati rijst

Mijn hond en katjes bliefden het niet, ook geen kippenmaagjes en kippenhartjes.
Waarom zou je hart eten

Om dezelfde reden dat we lever op brood eten. Bomvol ijzer en: vitamine C, jawel!Mara schreef:Waarom zou je hart etenemigrant schreef:Wokgroente, milde curry pasta met runderhart blokjes, basmati rijst
Oh gruwel

Leverpastei op brood vind ik best lekker....Orchidee schreef:Oh gruwel

En je denkt toch niet: Oh, ik ben een orgaan aan het eten?
Maar ik kan het me ergens wel voorstellen.
Ik ken dat min of meer met paardenvlees. De gedachte dat het van een paard afkomstig is.
Vreemd, maar het is wel eens zo.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gebakken lever op brood met een uitje, mmmm...
Brrrr.-DIA- schreef: Leverpastei op brood vind ik best lekker....![]()
Ik eet geen orgaanvlees, vind het gewoon niet lekker.
Laatst was in het nieuws dat kwetsbare mensen zoals getransplanteerden, geen leverworst/paté/pastei mogen eten, omdat er hepatitis in kan voorkomen.
In het verleden heb ik wel eens kippenhartjes/maagjes gekookt voor de katten, maar de meesten bliefden het niet eens.
Jawel, dat idee kan ik niet van me afzetten.-DIA- schreef:En je denkt toch niet: Oh, ik ben een orgaan aan het eten?
Lever en nieren zijn "filters", ze slaan soms ook verkeerde stoffen in zich op en die zou jij dan eten?