Vraag (algemeen)

Dodo

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Zo'n sleutelkluisje lijkt me wel een goed idee. Dat is wel veilig.
Ik moet trouwens waarschuwen voor het in het slot laten zitten van sleutels, niet alleen voor mogelijk hengelen, maar als er aan de binnenkant een sleutel in het slot zit, kan het van de buitenkant niet meer opengemaakt worden met een sleutel (bijvoorbeeld in een noodgeval). Ik heb mezelf zo een keer buitengesloten. Er zat kennelijk nog een sleutel in de binnenkant, en toen ik weg ging heb ik van buiten afgesloten. Dat kon wel, maar later kon ik de deur niet meer openmaken met een sleutel.

Onze discussie is op dit moment of sleutels in de keukenla veilig is, maar ja, ze moeten toch een beetje voor het grijpen liggen.
Misschien moet ik mijn bos maar mee naar boven nemen voortaan, er hangen drie huizen aan. Toch een verantwoordelijkheid.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Zo'n sleutelkluisje lijkt me wel een goed idee. Dat is wel veilig.
Ik moet trouwens waarschuwen voor het in het slot laten zitten van sleutels, niet alleen voor mogelijk hengelen, maar als er aan de binnenkant een sleutel in het slot zit, kan het van de buitenkant niet meer opengemaakt worden met een sleutel (bijvoorbeeld in een noodgeval). Ik heb mezelf zo een keer buitengesloten. Er zat kennelijk nog een sleutel in de binnenkant, en toen ik weg ging heb ik van buiten afgesloten. Dat kon wel, maar later kon ik de deur niet meer openmaken met een sleutel.

Onze discussie is op dit moment of sleutels in de keukenla veilig is, maar ja, ze moeten toch een beetje voor het grijpen liggen.
Misschien moet ik mijn bos maar mee naar boven nemen voortaan, er hangen drie huizen aan. Toch een verantwoordelijkheid.
Dat schreef ik gisteren ook al ;)
Mara schreef:Ik draai meestal de deuren op het nachtslot en leg de sleutels verder weg, op een niet voor de hand liggend plekje.
(als je de sleutel in het slot laat zitten, kan een laatkomer er niet in.
Dan kun je dus snachts je bedje uit, om de laatkomer binnen te laten. Steentjes tegen de ruit gooien hoeft niet meer, nu krijg je even een appie op je nachtkastje. :D

Op de tuindeur hebben we ook nog een extra grendel. Als er iemand op de fiets vertrekt moet je er dus erg in hebben dat je die niet dichtschuift.
Mijn zoon heeft me weleens buitengesloten toen hij een peutertje was. Ik ging iets in de kliko gooien en hij draaide de deur achter me op slot. Ik stond doodsangsten uit. :sweat Zag van alles gebeuren.
Laatst gebeurde het bij een buurvrouw ook. Voordeur waaide dicht terwijl zij nog een tas uit de auto haalde. Kind had ze binnen gezet.
Ook voor haar een benauwd half uur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Vraagje over varkensvlees.
Soms hoor je mensen over varkensvlees, dat het ongezond zou zijn. We hadden er thuis een gesprek over, en we konden geen argumenten bedenken waarom je geen varken zou moeten eten.
Als je op internet kijkt, krijg je vooral geitewollensokkenargumenten. Heeft iemand meer informatie?
helma

Bericht door helma »

Wie heeft het boekje van prof Wisse, de zeven kruiswoorden en zou voor mij een kopie willen maken van de preek over ' Vrouw, zie uw zoon, zoon, zie uw moeder'. Ik heb het boekje zelf maar het is momenteel nergens te vinden, ik denk dat ik het uitgeleend heb. Maar ik heb die preek ergens voor nodig.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

helma schreef:Wie heeft het boekje van prof Wisse, de zeven kruiswoorden en zou voor mij een kopie willen maken van de preek over ' Vrouw, zie uw zoon, zoon, zie uw moeder'. Ik heb het boekje zelf maar het is momenteel nergens te vinden, ik denk dat ik het uitgeleend heb. Maar ik heb die preek ergens voor nodig.
Ik zou het vanavond voor je kunnen kopiëren, ik ben op het moment niet thuis.
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:Wie heeft het boekje van prof Wisse, de zeven kruiswoorden en zou voor mij een kopie willen maken van de preek over ' Vrouw, zie uw zoon, zoon, zie uw moeder'. Ik heb het boekje zelf maar het is momenteel nergens te vinden, ik denk dat ik het uitgeleend heb. Maar ik heb die preek ergens voor nodig.
Heb je al iets? Anders fotografeer ik het straks even.
helma

Bericht door helma »

Fijn! Wil je het mailen Auto?
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:Fijn! Wil je het mailen Auto?
ok
Auto

Bericht door Auto »

Het gaat mij niet lukken. Ik kan het boekje nergens vinden ....
helma

Bericht door helma »

Auto schreef:
oh...ik ook al niet :nonnon
Pas nog gelezen, ik snap er niks van. Nou Eilander, dan wacht ik op jou.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
Auto schreef:
oh...ik ook al niet :nonnon
Pas nog gelezen, ik snap er niks van. Nou Eilander, dan wacht ik op jou.
Gevalletjes uitgeleend, maar aan wie o wie ook alweer :quoi
En nooit teruggegeven. Je denkt dat je wel kunt onthouden wie diegene was, maar nee.
Zo zijn we allemaal mooie boekjes kwijtgeraakt.
Als ik een boek leen van iemand, leg ik het apart, lees het zo snel mogelijk uit en geef het terug.
Want sommige boeken zijn nu eenmaal onvervangbaar.
Ik heb het boekje helaas niet Helma, ik heb nog even gekeken in de doos met boeken van mijn pa.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ja, ik heb het boekje wel. Geleend van iemand, maar ik weet niet meer van wie...
(grapje)
helma

Bericht door helma »

Whahaha, ja wie weet ;-). Bij mij is het inmiddels boven water. In verkeerde boekenkast teruggezet. Met dank voor het meedenken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

helma schreef:Whahaha, ja wie weet ;-). Bij mij is het inmiddels boven water. In verkeerde boekenkast teruggezet. Met dank voor het meedenken.
:garde
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:Whahaha, ja wie weet ;-). Bij mij is het inmiddels boven water. In verkeerde boekenkast teruggezet. Met dank voor het meedenken.
Check even of niet voorin staat geschreven 'Auto' :OO3
Plaats reactie