Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Gezellig voor die krieltjes. Zijn ze niet zo allenig.
Spitten en niet moe worden.
Sateh-Curry met kipfilet en basmati rijst
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Pasta met roomsaus, kipdijfilet en Japanse wokgroenten
Sla, stukje kip en kastanjechampignons.
Net een heerlijke salade op.
Vanmiddag "ge high tea't".
Viel reuze tegen
http://www.highteawereld.nl/nl/Locaties ... _Roozeboom
Vanmiddag "ge high tea't".
Viel reuze tegen

http://www.highteawereld.nl/nl/Locaties ... _Roozeboom
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gisteravond was de wet van Murphy in mijn keuken.
Ik had twee blikjes zalm voor de quiche, eentje was te makkelijk open te maken en de inhoud rook verre van fris.
Gelukkig had ik nog een blikje tonijn, dus besloot eenpersoons taartjes te maken.
De springvormpjes bleken te lekken, zodat de bodem van de oven begon te stinken.
Eruit gehaald, enigszins af laten koelen, bodem schoongepoetst, bakplaat onder het rooster en daar lekte het dus nog steeds op.
Gevolg was dat na 35 minuten de taartjes nog steeds niet gaar waren, bakplaat eruit, zodat de hitte beter kon circuleren en temp iets hoger gezet.
Na een uur eruit gehaald, bleek de bodem niet gaar en de inhoud ook niet niet echt, terwijl de bovenkant al donker was.
Het werd m niet meer dus met pijn in het hart de taartjes weggegooid, ze bleken oneetbaar.
Ik kon in korte tijd niet zo veel anders meer verzinnen, had geen soep meer in de vriezer, alleen brood voor ontbijt en lunchpakketjes,
dus manlief bood aan om naar de frietkraam te gaan.
Kwam het toch nog goed.
Ik had twee blikjes zalm voor de quiche, eentje was te makkelijk open te maken en de inhoud rook verre van fris.
Gelukkig had ik nog een blikje tonijn, dus besloot eenpersoons taartjes te maken.
De springvormpjes bleken te lekken, zodat de bodem van de oven begon te stinken.
Eruit gehaald, enigszins af laten koelen, bodem schoongepoetst, bakplaat onder het rooster en daar lekte het dus nog steeds op.
Gevolg was dat na 35 minuten de taartjes nog steeds niet gaar waren, bakplaat eruit, zodat de hitte beter kon circuleren en temp iets hoger gezet.
Na een uur eruit gehaald, bleek de bodem niet gaar en de inhoud ook niet niet echt, terwijl de bovenkant al donker was.
Het werd m niet meer dus met pijn in het hart de taartjes weggegooid, ze bleken oneetbaar.
Ik kon in korte tijd niet zo veel anders meer verzinnen, had geen soep meer in de vriezer, alleen brood voor ontbijt en lunchpakketjes,
dus manlief bood aan om naar de frietkraam te gaan.
Kwam het toch nog goed.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik wil een koude pastasalade maken voor vanavond.
Hier nog iemand ideeën/recepten hiervoor?
Niets met vis
Niets met vis

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
gerookte kip, bleekselderij, komkommer, zongedroogde tomaatjes, lente-ui, kappertjes, paprika, peper, yoghurtmayo.Orchidee schreef:Ik wil een koude pastasalade maken voor vanavond.
Niets met vis
Ik krijg er ook meteen zin in.
Gerookte kip, paprika, appel, cashewnoten. Italiaanse kruidendressing. Hier favoriet.
Couscoussalade (couscous met roergebakken wortel, paprika, prei, bleekselderij; later komkommer, tomaten, peterselie en ras el hanout toegevoegd) met lamsworstjes en een yoghurtsausje (yoghonaise met kappertjes, lente-uitje, peterselie en peper).

gisteren een pan Chinese tomatensoep gemaakt dus vandaag alleen even opwarmen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Andijvie stamppot met spekjes en verse worst.
Morgen gebakken nieuwe aardappelen, bospeen, verse doperwtjes, zalm met citroen en dille uit de oven. Rabarbercompote en custard na
Morgen gebakken nieuwe aardappelen, bospeen, verse doperwtjes, zalm met citroen en dille uit de oven. Rabarbercompote en custard na
mmmmmmerel schreef:Andijvie stamppot met spekjes en verse worst.

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?