Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

helma

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Broodje kipburger. Met cowlsla en guacamole
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Curry met Zwarte Rijst
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
helma

Bericht door helma »

Cheeseburgersoep
Orchidee

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

helma schreef:Cheeseburgersoep
Afbeelding Ik geloof dat ik het al eerder gevraagd heb maar ik kan me er niets bij voorstellenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Ik vind kaas heerlijk, maar niet gesmolten in fondue of soep.
De kinderen wilden gisteravond plaatpizza, toen ik die wilde gaan maken zag ik dat het pakje hartige taartdeegplakjes al aangebroken was. Niet genoeg dus. Ik had nog tortilla wraps in huis en heb daar eenpersoons pizza's van gemaakt.
Het was op zich wel lekker, maar de bodem is dan niet krokant.
Vanavond maak ik aardappel-maaltijdsoep met waterkers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

Tomatensoep met een paar crackers en een halve komkommer.
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Gisteren de franse kipstoof van Allerhande ( op advies van Mara). Was wel lekker, maar ik vond het erg zwaar door de creme fraiche en voor mijn doen zat er te wenig groente in. De kipstoof had ik trouwens niet gegeten met brood, maar met zilvervliesrijst. Voor vandaag moet ik nog even nadenken, bloemkool met kip of bieten met verse worst.
Had je het recept precies overgenomen?
Ik heb het nu 3 x gemaakt, steeds iets anders.
Sowieso meer bouillon, geen winterpeen maar geschrapte worteltjes (veel zoeter dan de winterpeen) je kunt er nog wat (diepvries)erwtjes bij doen, en ik gebruik de halfvette (demi) creme fraiche.
Een schoofschotel is altijd ideaal om restantjes in te verwerken.

Nee, had het recept niet precies overgenomen, sowieso had ik al meer bouillion toegevoegd en meer groente. Een volgende keer zal ik vermoedelijk weinig tot geen creme fraiche toevoegen. Ik houd niet zo van dat romige door het eten.

Voor gisteren had manlief een enorme pan met pastasaus gemaakt met champignos, courgette, 5 puntpaprika's, prei, 4 gewone paprika's, wortel, spaanse pepers, heel veel kruiden en tomaten en tonijn. Gegeten met volkoren penne en parmazaanse kaas, heerlijk! Een groot deel in de diepvries gedaan, lekker makkelijk voor werkdagen.

Vandaag sudderlapjes met gekookte prei. Morgen nog een keer hutspot met bruine bonen en suddervlees. Waarschijnlijk de laatste keer deze winter. De boerenkool is nl al niet meer te vinden in de winkel. Deze week nog een keer spruitjes en koolraap, maar dan is het echt een tijdje zoeken wat je moet eten.
Wat eten jullie in deze periode? Of kijken jullie qua eten niet naar de seizoenen en eet je ook in de winter sperziebonen, snijbonen en spinazie?
helma

Bericht door helma »

Hier suddert ook een pastasaus in de slowcooker. Ruikt héerlijk.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: Nee, had het recept niet precies overgenomen, sowieso had ik al meer bouillion toegevoegd en meer groente. Een volgende keer zal ik vermoedelijk weinig tot geen creme fraiche toevoegen. Ik houd niet zo van dat romige door het eten.
Grappig hoe smaken verschillen, ik ben heel lang op zoek geweest hoe ik de kerriesaus "fluwelig" kon krijgen, dat is gelukt met kokosmelk.
Ik gooi ook kookroom (light) door gebonden (maaltijd)soepen.
merel schreef:Wat eten jullie in deze periode? Of kijken jullie qua eten niet naar de seizoenen en eet je ook in de winter sperziebonen, snijbonen en spinazie?
Ik kon ook geen boerenkool meer vinden. Jammer, ik had het nog één keertje willen maken.
Met het kiezen van de groenten ga ik zoveel mogelijk met de seizoenen mee, maar ik voel me niet schuldig als ik een keer aspergepuntjes voor de quiche pak.
Op zondag maak ik altijd een hollands menu, dus een kruimige aardappel en groente zoals witlof, sperzie- of snijbonen en altijd met zelfgemaakte appelmoes of stoofperen. Dat wordt later in de week op gemaakt bij een minder favoriete groente. ;)
Daarbij een kip of sucadelapjes bijvoorbeeld. Een enkele keer biefstuk.
Op dit moment zit ik nog in de stoof- en ovenschotels, maaltijdsoepen.
Ik kijk heel erg uit naar de raapsteeltjes, om daar een lekker lentestamppotje van te maken.
merel

Bericht door merel »

Grappig inderdaad. Ik houd juist van de pure groente smaak in het eten en doe ook geen room door gebonden soepen, hooguit bak ik een beetje bloem aan om het te binden.

De raapsteeltjes heb ik vorig jaar op jou aanraden ontdekt en ik kijk er indaad ook erg naar uit. Vond ze toen echt heerlijk!
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:Grappig inderdaad. Ik houd juist van de pure groente smaak in het eten en doe ook geen room door gebonden soepen, hooguit bak ik een beetje bloem aan om het te binden.

De raapsteeltjes heb ik vorig jaar op jou aanraden ontdekt en ik kijk er indaad ook erg naar uit. Vond ze toen echt heerlijk!
Dat moet de smaak van waterkers jou ook wel aanspreken.
Ik koop de biologische bij AH.
Afbeelding
Het groeit in stromend water, heeft een pittige frisse smaak en valt nu onder de superfoods. Mooi meegenomen. ;)
Niet koken! Rauw door puree of soep roeren. Ook letter in een groene salade.
Ik gooi het zelfs op mijn pizza, als ik wat over heb, op het laatste moment dus.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Kapucijnerhachee
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
merel schreef:Grappig inderdaad. Ik houd juist van de pure groente smaak in het eten en doe ook geen room door gebonden soepen, hooguit bak ik een beetje bloem aan om het te binden.

Dat moet de smaak van waterkers jou ook wel aanspreken.
Ik koop de biologische bij AH.
Afbeelding
Het groeit in stromend water, heeft een pittige frisse smaak en valt nu onder de superfoods. Mooi meegenomen. ;)
Niet koken! Rauw door puree of soep roeren. Ook letter in een groene salade.
Ik gooi het zelfs op mijn pizza, als ik wat over heb, op het laatste moment dus.
Kijk eens aan! Reclame voor de baas! Wellicht dat dit de reden was dat het vanmiddag zo abnormaal druk was voor een maandagmiddag! :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Kijk eens aan! Reclame voor de baas! Wellicht dat dit de reden was dat het vanmiddag zo abnormaal druk was voor een maandagmiddag! :)
Dat zal het geweest zijn DIA. ;)
Ze verkopen het nergens anders, hier in de omgeving.
Het is er ook niet altijd.
Al kom ik eveneens in andere supermarkten, bij AH vind ik eigenlijk altijd alles wel wat ik nodig heb, ook de wat meer bijzondere dingen of afwijkende verpakkingshoeveelheden.
Hoogvliet pakt dat ook slim aan, grote verpakkingen voor grotere gezinnen en veel keuze in 1-persoons porties van brood, groente, vlees, vleeswaren (half onsjes) en kaas.
Gisteren goulash met rijst, vanavond een hollandse prak van gekookte andijvie, thoolse piepers en krokante gehaktbal.
Plaats reactie