Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Op Vlieland en Ameland zijn diensten vanuit een vrijgemaakte kerk in het hoogseizoen. Ben daar namelijk zelf wel eens geweest. Voor de overige eilanden weet ik het niet.
Zeker.Wim Anker schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je dan kan zeggen over het "waartoe". (en een nadere duiding wat "waartoe" betekend, want dat is mij niet helder). Wil je er iets over zeggen?
'Waartoe' is (in mijn beleving, weet het ook niet zeker) een aantal feiten zonder causaal verband.
Waarschijnlijk ken je de voorbeelden wel uit de big-data-theorie: oranje auto's zijn beter onderhouden dan anders-gekleurden, sigarettenrokers hebben slechtere studieresultaten, jonge vaders kopen tegelijkertijd een pak luiers met een krat bier, enzovoorts.
Correlaties, noemen ze dat. Die zijn wel handig, want dan kan je gewoon gebruiken maken van de gegevens zonder dat je op zoek hoeft naar oorzaak en gevolg. Webshops bijvoorbeeld maken veel gebruik van correlaties. Je ziet dan bijvoorbeeld een tekst als: 'vaak samen gekocht'.
Zo ook op dit forum. Wat je na afscheidsberichten vaak ziet, is een golf van steunbetuigingen aan de vertrekker (tot zelfs pb's aan moderators toe), en de vertrekker die dan vervolgens weer een herstart maakt met posten.
Meestal gooi ik alle zondagspostings maandagochtend even weg, met een waarschuwing naar de poster. Maar vandaag was ik wat laat.huisman schreef:Hoe kan een forummer in het topic beroepingswerk om Zo Mar 13, 2016 10:09 pm een post plaatsen?
---knip--- Discussie over modbeleid per pb.
Valt Hemelvaartsdag ook onder het hoogseizoen?merel schreef:Op Vlieland en Ameland zijn diensten vanuit een vrijgemaakte kerk in het hoogseizoen. Ben daar namelijk zelf wel eens geweest. Voor de overige eilanden weet ik het niet.
En weet iemand of er meer kerken zijn (ik bedoel het niet lelijk, maar vrijgemaakt is niet het eerste waar ik aan denk om naar toe te gaan.)
- Niet meer zo actief -
Of hemelvaart onder het hoogeizoen valt weet ik niet.
Jouw andere punt begrijp ik ook, maar vrijgemaakt was het meest behoudende wat ik toen kon vinden qua diensten
Jouw andere punt begrijp ik ook, maar vrijgemaakt was het meest behoudende wat ik toen kon vinden qua diensten

Misschien een baptistenbijeenkomst?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Een familielid heeft pas een nieuwe badkamer en wc. De wanden zijn afgewerkt met glad spul, betonachtig, grijs. Wel mooi, behalve de kleur.
Kent iemand dat? Hoe heet het? Is het duurder dan tegels?
Tadelakt, denk ik. Ik heb er verder geen idee van.
Ziet het er "fluwelig" uit?Dodo schreef:Een familielid heeft pas een nieuwe badkamer en wc. De wanden zijn afgewerkt met glad spul, betonachtig, grijs. Wel mooi, behalve de kleur.
Wij hebben het ook gezien, maar het bleek nogal duur uit te vallen.
Volgens mij is het Marokkaans stucwerk.

Toch maar (groot formaat) tegels gekozen, met superdunne voeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Oké, bedankt. Jammer dat het duur is, ik vind het wel mooi.
-
Vraagje: heeft iemand ervaring met het wekelijkse magazine De Week, waar geen dagelijks nieuws in staat maar alleen achtergrondartikelen van het RD van de afgelopen week?
Is die er al???
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Ja, De Week is er al.
Speciaal voor mensen die het actuele nieuws al via internet vernemen, is er nu dit wekelijkse magazine van het RD met alleen achtergronden en opinie. Ik ben wel benieuwd.
http://www.deweek.nl
Speciaal voor mensen die het actuele nieuws al via internet vernemen, is er nu dit wekelijkse magazine van het RD met alleen achtergronden en opinie. Ik ben wel benieuwd.
http://www.deweek.nl
Oke, ik ben ook geïnteresseerd