Vraag (algemeen)

merel

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Op Vlieland en Ameland zijn diensten vanuit een vrijgemaakte kerk in het hoogseizoen. Ben daar namelijk zelf wel eens geweest. Voor de overige eilanden weet ik het niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je dan kan zeggen over het "waartoe". (en een nadere duiding wat "waartoe" betekend, want dat is mij niet helder). Wil je er iets over zeggen?
Zeker.

'Waartoe' is (in mijn beleving, weet het ook niet zeker) een aantal feiten zonder causaal verband.
Waarschijnlijk ken je de voorbeelden wel uit de big-data-theorie: oranje auto's zijn beter onderhouden dan anders-gekleurden, sigarettenrokers hebben slechtere studieresultaten, jonge vaders kopen tegelijkertijd een pak luiers met een krat bier, enzovoorts.
Correlaties, noemen ze dat. Die zijn wel handig, want dan kan je gewoon gebruiken maken van de gegevens zonder dat je op zoek hoeft naar oorzaak en gevolg. Webshops bijvoorbeeld maken veel gebruik van correlaties. Je ziet dan bijvoorbeeld een tekst als: 'vaak samen gekocht'.

Zo ook op dit forum. Wat je na afscheidsberichten vaak ziet, is een golf van steunbetuigingen aan de vertrekker (tot zelfs pb's aan moderators toe), en de vertrekker die dan vervolgens weer een herstart maakt met posten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Hoe kan een forummer in het topic beroepingswerk om Zo Mar 13, 2016 10:09 pm een post plaatsen?
Meestal gooi ik alle zondagspostings maandagochtend even weg, met een waarschuwing naar de poster. Maar vandaag was ik wat laat.
keesjanm

Bericht door keesjanm »

---knip--- Discussie over modbeleid per pb.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Op Vlieland en Ameland zijn diensten vanuit een vrijgemaakte kerk in het hoogseizoen. Ben daar namelijk zelf wel eens geweest. Voor de overige eilanden weet ik het niet.
Valt Hemelvaartsdag ook onder het hoogseizoen?
En weet iemand of er meer kerken zijn (ik bedoel het niet lelijk, maar vrijgemaakt is niet het eerste waar ik aan denk om naar toe te gaan.)
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Of hemelvaart onder het hoogeizoen valt weet ik niet.
Jouw andere punt begrijp ik ook, maar vrijgemaakt was het meest behoudende wat ik toen kon vinden qua diensten ;)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Misschien een baptistenbijeenkomst?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Een familielid heeft pas een nieuwe badkamer en wc. De wanden zijn afgewerkt met glad spul, betonachtig, grijs. Wel mooi, behalve de kleur.
Kent iemand dat? Hoe heet het? Is het duurder dan tegels?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tadelakt, denk ik. Ik heb er verder geen idee van.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Een familielid heeft pas een nieuwe badkamer en wc. De wanden zijn afgewerkt met glad spul, betonachtig, grijs. Wel mooi, behalve de kleur.
Kent iemand dat? Hoe heet het? Is het duurder dan tegels?
Ziet het er "fluwelig" uit?
Wij hebben het ook gezien, maar het bleek nogal duur uit te vallen.
Volgens mij is het Marokkaans stucwerk.
Afbeelding
Toch maar (groot formaat) tegels gekozen, met superdunne voeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Oké, bedankt. Jammer dat het duur is, ik vind het wel mooi.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Vraagje: heeft iemand ervaring met het wekelijkse magazine De Week, waar geen dagelijks nieuws in staat maar alleen achtergrondartikelen van het RD van de afgelopen week?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Is die er al???
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Ja, De Week is er al.
Speciaal voor mensen die het actuele nieuws al via internet vernemen, is er nu dit wekelijkse magazine van het RD met alleen achtergronden en opinie. Ik ben wel benieuwd.
http://www.deweek.nl
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Oke, ik ben ook geïnteresseerd
Plaats reactie