Ja hoor dat kan goed hier op RF. Ik had het overigens niet specifiek over de GG, maar over meerdere kerkverbanden. Het valt me namelijk vaak op dat jij je verbaast over zaken die spelen in kerkverbanden die m.i. algemeen bekend zijn dat ze spelen. Dat je een andere mening hebt kan hier goed op RF maar zo langzamerhand zou je wel moeten weten wat er zoal in leer en kerkelijk leven omgaat.DDD schreef:En kan dat hier bij Refoforum niet goed dan? Ik ben het trouwens niet met je eens, ik kom in heel wat GG regelmatig. Rijssen is mij niet zo bekend, maar wat ik er over gelezen heb, behoorde die gemeente zeker niet tot de rechterflank van de GG. Ik ben verder goed bekend in de GB en redelijk in de CGK en GKV.Paal schreef:DDD het gaat me steeds meer opvallen hoe ongelooflijk slecht jij op de hoogte bent van kerkelijk Nederland. Je doet opmerkingen over kerkverbanden waar ik echt de conclusie uit moet trekken dat je maar zeer beperkt kennis hebt van hetgeen in diverse kerkverbanden leeft.DDD schreef:Maar zijn er dan ook begrafenissen waar niet wordt gezongen dan, in Rijssen?
Probeer je blik eens wat te verbreden.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe breed jouw eigen blik dan wel niet is. Of is dat vooral in de rechterflank van de gereformeerde gezindte?
Over de flank waartoe Rijssen behoort, vind ik niet zo belangrijk.
Mijn blik is wellicht niet zo breed maar ik doe dat ook niet voorkomen. Ik heb wel genoeg prediking gehoord en hoor nog steeds uit de diverse kerkverbanden om me een redelijk beeld te vormen. Of dat alleen rechterflank van de ger.gez betreft is mij de diversiteit te groot om dat onder één noemer te scharen. In de GkV ben ik overigens geheel niet bekend.