Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
De sambal oelek van Conimex kan je zó leeglepelen.....
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
emigrant schreef:De sambal oelek van Conimex kan je zó leeglepelen.....

Ik weet dat je jezelf kunt trainen, steeds een stapje heter/pittiger, maar niet voor mij.
Ik houd helemaal niet van pittig, het haalt alle smaak van het eten weg.
Ik heb veel meer met romig, zacht, fris, de scherpte van waterkers, radijsjes en roquette sla.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik dacht dat ik ook wel van pittig hield. Totdat ik onlangs met een collega in een Surinaams-Javaans restaurantje ging eten. Hij waarschuwde al voor de pittige sambal. Ik moest daar natuurlijk wel iets van nemen om stoer mee te doen. Het was echt wel lekker, maar ik kreeg de tranen in m'n ogen en wenste dat ik iets minder had gedaan.Mara schreef:emigrant schreef:De sambal oelek van Conimex kan je zó leeglepelen.....![]()
Ik weet dat je jezelf kunt trainen, steeds een stapje heter/pittiger, maar niet voor mij.
Ik houd helemaal niet van pittig, het haalt alle smaak van het eten weg.
Ik heb veel meer met romig, zacht, fris, de scherpte van waterkers, radijsjes en roquette sla.
Hij nam gerust drie keer zoveel als ik, en nam gedurende de maaltijd nog iets er bij......
Je kunt het inderdaad wel trainen.
Ik houd ook niet van die zoete sambal; lijkt meer op een dipsausje.
Sowieso maak ik sambal altijd zelf. Lekker heet, namelijk met de zaadjes van de pepers.
Ik houd ook niet van die zoete sambal; lijkt meer op een dipsausje.
Sowieso maak ik sambal altijd zelf. Lekker heet, namelijk met de zaadjes van de pepers.
Ik heb geen behoefte aan het trainen van mijn smaakpapillen.
Het voelt niet "gezond", zo'n branderig pijnlijk gevoel in je mond en slokdarm.
Ik zie wel het nut daarvan in de tropische landen, want het brengt het transpireren lekker op gang.
Maar in ons kikkerlandje waar het slechts kortdurend tropisch aanvoelt, koel ik mezelf wel met thee en komkommer.
Ik heb in de zomer altijd wel meer behoefte aan frisse salades en een lichte maaltijd met gegrilde vis.
Ik heb een gezond weekmenu. Maandag vegetarisch, dinsdag vis, gisteren kip en voor vandaag moet ik nog verzinnen.
Misschien hartige taart met boerenkool of zo.
Het voelt niet "gezond", zo'n branderig pijnlijk gevoel in je mond en slokdarm.
Ik zie wel het nut daarvan in de tropische landen, want het brengt het transpireren lekker op gang.
Maar in ons kikkerlandje waar het slechts kortdurend tropisch aanvoelt, koel ik mezelf wel met thee en komkommer.
Ik heb in de zomer altijd wel meer behoefte aan frisse salades en een lichte maaltijd met gegrilde vis.
Ik heb een gezond weekmenu. Maandag vegetarisch, dinsdag vis, gisteren kip en voor vandaag moet ik nog verzinnen.
Misschien hartige taart met boerenkool of zo.
Op een volkorenboterhammetje
Twents kruudntuuntje.

We waren altijd al fan van de sandwichspread, maar deze is toch een prima afwisseling.
Twents kruudntuuntje.

We waren altijd al fan van de sandwichspread, maar deze is toch een prima afwisseling.

Johma moet zich zo nodig echt in het Twents uitdrukken. Twents schijnt voor Johma meerwaarde te hebben, als zijnde echt 'oet Twente'. Ik zie daar het nut niet van in, vind het zelfs wel belachelijk, evenals de onnodige en verwarring scheppende tweetalige plaatsnaamborden in Friesland, sorry Fryslân, en Limburg.Mara schreef:Op een volkorenboterhammetje
Twents kruudntuuntje.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vandaag gekookte prei met een balletje gehakt. Morgen een zuurkoolschotel met zoete aardappel. Voor woensdag nog wat makkelijks bedenken ivm biddag. Tussen de kerkdiensten door is het altijd haasten met eten en iedereen op bed krijgen.
- JolandaOudshoorn
Huh? Het is toch volgende week pas biddag?merel schreef:Vandaag gekookte prei met een balletje gehakt. Morgen een zuurkoolschotel met zoete aardappel. Voor woensdag nog wat makkelijks bedenken ivm biddag. Tussen de kerkdiensten door is het altijd haasten met eten en iedereen op bed krijgen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Nasi met kroepoek.
Aardappelschijfjes uit de oven. Vis. Sla. Maïskolven.
Aardappel met spinazie, eiersalade en runderworstjes
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Aardappels, snijbonen en hachee.
Couscous met kip en heel veel groenten.
Ik ben er geen grote fan van ik vind het te "zoet" maar de overige gezinsleden vinden het fantastisch
Ik ben er geen grote fan van ik vind het te "zoet" maar de overige gezinsleden vinden het fantastisch

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!