Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vanavond eten we frietjes met sla en ei.
Net de aardappelen geschild en gesneden voor de frietjes, deze keer de dunne (franse) versie.
Ik begreep dat het goed was als de staafjes een tijdje in het koude water staan.
Zometeen de varkensfilet in blokjes snijden en in de marinade zetten voor de saté.
Ik ga voor het eerst bakken in frituurolie, ns kijken of we het verschil merken.
Ik begreep dat het goed was als de staafjes een tijdje in het koude water staan.
Zometeen de varkensfilet in blokjes snijden en in de marinade zetten voor de saté.
Ik ga voor het eerst bakken in frituurolie, ns kijken of we het verschil merken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wij hebben ook een poosje frituurolie geprobeerd maar vond het tegenvallen.
Ook nog kokosolie geprobeerd, dat is wel heel lekker maar een kostbare zaak voor 2 frieteuses
Wij bakken friet en snacks altijd in arachideolie.
Ook nog kokosolie geprobeerd, dat is wel heel lekker maar een kostbare zaak voor 2 frieteuses

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
@orchidee, goede tip die olie. Zal kijken waar die hier te krijgen is.
Vandaag was ik voor zaken in Rotterdam en heb daar een pizzapunt gegeten bij een klein kebabzaakje in een achterafstraatje. Was heel goed(koop).
Vandaag was ik voor zaken in Rotterdam en heb daar een pizzapunt gegeten bij een klein kebabzaakje in een achterafstraatje. Was heel goed(koop).
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Sorry, ik had het verkeerd. Er staat vloeibaar frituurvet op het etiket.Orchidee schreef:Wij hebben ook een poosje frituurolie geprobeerd maar vond het tegenvallen.
Ook nog kokosolie geprobeerd, dat is wel heel lekker maar een kostbare zaak voor 2 frieteuses![]()
Het zag er heel raar uit toen ik het in de pan goot, maar de frietjes smaakten heerlijk krokant, het walmde totaal niet.
Ik moest in de keuken bakken en normaliter ruik ik de volgende dag dan nog een vage frituurlucht, maar dat ontbrak vanmorgen geheel.
Ik weet niet of het nu echt gezond is, maar dat is frituren eigenlijk sowieso niet.
En de ene keer moet het in die olie, dat wordt dan weer herroepen in een andere olie, dus maar zo weinig mogelijk doen.

Voordeel vind ik ook dat de gehele kan in één keer leeg gaat, ik bewaar hem en als het weggegooid moet worden, giet ik het in die kan en kan het zo wegbrengen.

Bami Goreng met kipsate (nee, niet afgehaald: zelf gebakken)
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Wij waren maar met z'n tweeën (dat heb je als je gezin uit gaat dunnen...) en zijn bij de Burger King een Wopper menu wezen eten. Een van onze jongens werkt daar. Was jaren geleden dat ik dat gedaan heb.
HAHAHA, had bij ons aangebeld. We hadden voor een weeshuishelma schreef:Wij waren maar met z'n tweeën (dat heb je als je gezin uit gaat dunnen...) en zijn bij de Burger King een Wopper menu wezen eten. Een van onze jongens werkt daar. Was jaren geleden dat ik dat gedaan heb.
Heeft 'ie je nooit verteld dat die dingen Whopper heten?helma schreef:Wij waren maar met z'n tweeën (dat heb je als je gezin uit gaat dunnen...) en zijn bij de Burger King een Wopper menu wezen eten. Een van onze jongens werkt daar. Was jaren geleden dat ik dat gedaan heb.

~~Soli Deo Gloria~~
En had je inmiddels niet weer trek gekregen?helma schreef:Wij waren maar met z'n tweeën (dat heb je als je gezin uit gaat dunnen...) en zijn bij de Burger King een Wopper menu wezen eten. Een van onze jongens werkt daar. Was jaren geleden dat ik dat gedaan heb.
Van die paar keer dat wij geweest zijn toen de kinderen klein waren, herinner ik me de hongerklop die ik dan een paar uurtjes later kreeg.
We hebben een paar maanden geleden een gele M aangedaan, toen we op de terugweg waren van een lange rit.
De milkshakes zijn onovertroffen, dat is waar.
Maar de frietjes smaken nergens naar.
Opmerkelijk artikel vandaag in het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... zond.dhtml
Het zet eigenlijk allerlei (recent verworven) waarheden weer op de kop. Ik kan me er eigenlijk wel in vinden.

Ik heb altijd na een paar uur weer trek in eten. Waar of wat ik ook gegeten heb.
Frituren van aardappels in plantaardig vet of olie is gezond eten.Mara schreef:Sorry, ik had het verkeerd. Er staat vloeibaar frituurvet op het etiket.Orchidee schreef:Wij hebben ook een poosje frituurolie geprobeerd maar vond het tegenvallen.
Ook nog kokosolie geprobeerd, dat is wel heel lekker maar een kostbare zaak voor 2 frieteuses![]()
Het zag er heel raar uit toen ik het in de pan goot, maar de frietjes smaakten heerlijk krokant, het walmde totaal niet.
Ik moest in de keuken bakken en normaliter ruik ik de volgende dag dan nog een vage frituurlucht, maar dat ontbrak vanmorgen geheel.
Ik weet niet of het nu echt gezond is, maar dat is frituren eigenlijk sowieso niet.
En de ene keer moet het in die olie, dat wordt dan weer herroepen in een andere olie, dus maar zo weinig mogelijk doen.![]()
Voordeel vind ik ook dat de gehele kan in één keer leeg gaat, ik bewaar hem en als het weggegooid moet worden, giet ik het in die kan en kan het zo wegbrengen.
Het afgelopen halfjaar moest ik een kilo of acht dikker worden. Opeens zijn alle zgn slechte voedingsmiddelen weer prima. Volle melk, margarine, plantaardig frituurvet. Noem maar op. Het hele gezin is voor het gemak mee gaan doen en vindt alles veel smakelijker. We blijven maar gewoon ongezond eten.
Misschien moet je op de kop eten?refo schreef:Ik heb altijd na een paar uur weer trek in eten. Waar of wat ik ook gegeten heb.

Ik ben de pompoenlasagne van smakelijck.nl aan het maken, maar ben wat uitgeschoten net de chilipeper. Heeft iemand een idee hoe ik de smaak wat zachter kan krijgen?
Dat had Obelix naar ik mij meen te herinneren ook.refo schreef:Ik heb altijd na een paar uur weer trek in eten. Waar of wat ik ook gegeten heb.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«