Klinkt goed inderdaad. Perzik zou ook kunnen.samanthi schreef:Is ook heel lekker met komijnpoeder en ananas erin.Vorst schreef:Rode Kidneybonen met gehakt, ui, paprika, tomaat en haricots verts. Gekruid met cayennepeper en Provençaalse kruiden. En natuurlijk zout.
Was lekker (en gezond). Wel even plannen: weken en koken duurt erg lang.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
- JolandaOudshoorn
Deze Ras el Hanout komt van de Arabische markt in Jeruzalem. Vermoedelijk heel wat lekkerder dan de hollandse supermarktvariant.. Die durf ik ook niet te proeven.emigrant schreef:Meestal komt Ras el Hanout uit Marokko en omstreken. Het is arabisch voor "het beste uit de winkel": iedere kruidenwinkel heeft zijn eigen recept.JolandaOudshoorn schreef:Jeruzalem rijst, stoofvlees Ras el Hanout (uit Israel), Taboulleh en salade van little gem met avocado, zalm en ei.
Het was heerlijk!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wij eten vanavond kip-kerrie met rijst en sperziebonen.
Net een nieuwe site ontdekt
http://gezondetenvoorweinig.blogspot.nl ... or-de.html
Net een nieuwe site ontdekt

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wij eten Mossels. Met aardappelkroketjes en witlofrolletjes
(onze zoon heeft net vanmorgen een toets achter de rug over Jodendom en Islam. Toen een van de meisjes begon te mopperen over wat we gingen eten zei hij: moslims zijn echt heel lekker hoor! Haha, hij had het zelf nog niet eens door ook)
(onze zoon heeft net vanmorgen een toets achter de rug over Jodendom en Islam. Toen een van de meisjes begon te mopperen over wat we gingen eten zei hij: moslims zijn echt heel lekker hoor! Haha, hij had het zelf nog niet eens door ook)
Mosselen: ik denk dat er hier dan niet gegeten word.
Liever "hongerlijden" dan mosselen eten
Liever "hongerlijden" dan mosselen eten

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat een goeie tip, dank je welOrchidee schreef:Wij eten vanavond kip-kerrie met rijst en sperziebonen.
Net een nieuwe site ontdekt![]()

Ik zag heerlijke originele receptjes, ook voor restverwerking van oud brood. (hartige broodschotel)
En die aardappellasagne, mmm
En voor Samanthi: rode linzensoep.

Alsjeblieft
http://gezondetenvoorweinig.blogspot.nl ... ander.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Stoofvlees
Rode kool
Gekookte aardappelen
Rode kool
Gekookte aardappelen
Hartige taart met broccoli, courgette, ui, kipfilet en walnoot. Gegarneerd met wat kaas.
Gekruid met zout, peper en verse tijm. Door het deeg heb ik ook tijm gemengd, smaakt erg lekker.
Gekruid met zout, peper en verse tijm. Door het deeg heb ik ook tijm gemengd, smaakt erg lekker.
Pastaschelpjes met spinazie als saus, prei, kruiden geserveerd met walnootolie, tabasco en kaas
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Nasi Goreng:
Basmati rijst, beenham, groentepakket en boemboe bakken in pinda olie en ketjap serveren met sambal oelek en atjar als bijgerecht.
Basmati rijst, beenham, groentepakket en boemboe bakken in pinda olie en ketjap serveren met sambal oelek en atjar als bijgerecht.
Mijn man staat nu samen met onze zoon pannenkoeken te bakken.
Goed geregeld.
Wij gaan de plaatselijke middenstand maar eens ondersteunen straks. Geen zin om te koken vanavond.
Wij gaan de plaatselijke middenstand maar eens ondersteunen straks. Geen zin om te koken vanavond.
Gratis broodjes gekregen. Toen broodjes Hamburger gegeten. Zo lekker.
Mijn man is van de pannenkoeken en Indonesisch eten.Vorst schreef:Goed geregeld.
Hutspot.