merel schreef:Dat de Hollandse kost zo slecht ligt bij veel jeugd komt vooral doordat er heel veel ouders zijn die slecht kunnen koken. Heet meest gehoorde argument is dat een aardappel nergens naar smaakt. Men vergeet dat er veel verschillende soorten aardappelen zijn met allemaal andere smaken en dat gekookte pasta/rijst ook opgeleukt wordt met saus en groente. Als je over de goedkoopste ( vaak minder lekkere ) aardappel een juszakje doet, is het inderdaad niet te eten.
Ik denk dat jij gelijk hebt. Jij bent ook een werkende moeder, zoals ik lees is de maaltijd bij jou geen sluitpost, maar een hoofdzaak.
Koks zoals Pierre Wind en Jamie Oliver proberen iedereen terug te krijgen in de oorspronkelijke smaken.
Ik snap het ergens niet, want een Hollandse prak is ook binnen een half uur op tafel. Verreweg de meeste groentes hebben een net zo lange of kortere tijd dan de aardappels.
Ik gebruik zelden pakjes en zakjes, dus die gehaktbal smaakt de ene keer pittiger en de andere keer wat milder. Net als de soepen.
merel schreef:Ik had pas ergens erwtensoep gegeten en heb het bord terggestuurd, was inderdaad geen varkensbouillon en de staafmixer was erop gezet om de erwten fijn te krijgen, niet te eten.
Ik heb een keer soep gemaakt van enkel spliterwten, omdat ik vergeten was de erwten in de week te zetten, maar ik miste iets. Die spliterwten koken tot puree en ik vind het wel lekker als ik die erwten zie drijven en dat soep nog een bite heeft.
Dus die staafmixer snap ik al helemaal niet.
Het is niet overal slecht gesteld met de jeugd hoor. Mijn zoon was onlangs met 3 vrienden op trektocht, ze kookten zelf en toen ik hoorde wat er steeds op het menu had gestaan, was ik gewoon jaloers.

Bietjessalade met waterkers en sinaasappel, gevulde kipfilet, een gegrild visje met gepofte aardappel.
En wij hier intussen patat, pizza e.d. eten omdat we dachten dat dat zijn neus wel zou uitkomen