Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

samanthi

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Tiberius schreef:
samanthi schreef:Ik ga met mijn kleinzoon naar de mac :Oo
We zullen dan maar aannemen dat jullie voor de gratis wifi gaan.
:foufou nee voor het cadeautje :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Of voor een gratis Telegraaf.... :livre
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Tiberius schreef:
:foufou nee voor het cadeautje :haha
Wij zijn laatst een keer gestopt voor een milkshake.
We hadden in de file gestaan, het flesje water was leeg en toen zag ik de gele M.
Hij was heerlijk (maar eigenlijk krijg je er juist meer dorst van :jongle )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Ik snap dat gezeur om de McDonalds nooit zo. Veel gezinnen eten op zaterdag friet met allerlei snacks, de friet van de Mac is gezonder dan die je thuis bakt. Een hamburger daar bevat een stuk minder calorieën dan de frikandellenbroodjes die onze jeugd in ieder tussenuur naar binnen schranst. Zo vaak kom ik er niet overigens. Laatst weer een keer. Toen we dat later tegen een kennis vertelden kregen we toch een toespraak hoe slecht de McDonalds wel niet was voor kinderen. Later bleek dat zij als gezin 1x in de week pannenkoeken aten en 1x in de week friet. Dat is pas slecht.
Mara

Bericht door Mara »

Ik begrijp die vastgespijkerde menu's niet. Je eet toch patat frites als je er allemaal zin in hebt en niet omdat het zaterdag is?
Er gaan weken voorbij dat wij er helemaal niet naar talen.
Soms vraagt mijn man aan mij om een bepaald menu nog eens te maken, soms dragen de kinderen iets aan en de rest van de dagen laat ik me leiden door het aanbod, de prijzen, de buitentemperatuur.
Curatorium schreef:Later bleek dat zij als gezin 1x in de week pannenkoeken aten
Als je die bakt van (deels)volkorenmeel of havermeel en met de eitjes en melk erin, is het op zich geen ongezond menu.
Je kunt er vers fruit in verwerken (appel) zomervruchtencompote bij geven, gemaakt van vruchtjes uit de diepvries, of ananasstukjes.
Maar ook dat beslist niet elke week.
merel

Bericht door merel »

De mac vind ik altijd wel lekker. Al kom ik er niet heel vaak. Het is alleen zo schrikbarend duur als je er met z'n zessen heengaat.

Op zaterdag eten wij meestal patat, pannenkoeken of zelfgemaakte pizza. Manlief schilt dan aardappelen voor de patat en wij bakken het zelf.

Vanavond pasta met zelfgemaakte saus met tonijn. Voor zondag heb ik snijbiet op het menu staan met sudderlapjes en stoofperen, heerlijk!
merel

Bericht door merel »

Doe jij dan elke dag boodschappen mara? Ik haal 1 keer in de week alles, kijk dan voor de hele week wat wij eten en op zaterdag is het wel een beetje makkelijk. Soms wijk ik daarvan af en zet iets gezonds op tafel, maar dan krijg ik van iedereen, man incluis, commentaar. :D
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:Doe jij dan elke dag boodschappen mara? Ik haal 1 keer in de week alles, kijk dan voor de hele week wat wij eten en op zaterdag is het wel een beetje makkelijk. Soms wijk ik daarvan af en zet iets gezonds op tafel, maar dan krijg ik van iedereen, man incluis, commentaar. :D
Over 5 dagen verdeeld haal ik de verse spullen, zoals groentes, vlees, vis, brood.
Op vrijdag haal ik het meeste uit de supermarkt, met meestal nog 1 of 2 aanvullingen verdeeld over de week (in andere supermarkten).
Ik vind patat juist niet makkelijk, het is behoorlijk intensief als je het maakt van de ongeschilde aardappel.
Op zaterdagmiddag doe ik vrijwel mijn gehele strijk en tezamen met de laatste was van die week + huishouden, heb ik een vermoeiende dag dan.
Dan maak ik het me makkelijk door bijv. moten vis of kippenpoten in de oven te schuiven, tezamen met pommes duchesse of aardappelschijfjes in de schil.
Een slasoort erbij, al dan niet een hele krop of uit een zakje.
Maar jij boft met een kokende man, die van mij heeft niet echt de gave.
Geen zin, geen inspiratie, jij kunt het beter, leuke smoesjes. :D
Maar als de nood aan de man komt, kan hij het wel.

Mijn buurman wilde ook nooit koken leren, zelfs water liet hij aanbranden bij wijze van spreken.
Toen werd buurvrouw ernstig ziek, ze heeft een kort ziekbed gehad en is overleden.
Na de begrafenis was ik bij hem en hij liet me een schrift zien.
Kijk eens, zei hij, ze heeft de recepten voor soep, verschillende stamppotten, draadjesvlees, kip, gehakt, macaroni opgeschreven, zoals ik het altijd zo lekker vind.
En het geurt inderdaad als vanouds als hij bouillon trekt of vlees braadt.
Ik vond dat zo'n daad van liefde, ik was er ontroerd van. :ouin
Lassie

Bericht door Lassie »

samanthi schreef:
Lassie schreef:
Daar heb je ook salades... :) ;)

Ik ben bang dat het een happymeal wordt voor allebei, hij krijgt de cadeautjes, als het tenminste iets fatsoenlijks is.

:blush
Gewoon lekker genieten. :super
samanthi

Bericht door samanthi »

Lassie schreef:
samanthi schreef:
Lassie schreef:
Daar heb je ook salades... :) ;)

Ik ben bang dat het een happymeal wordt voor allebei, hij krijgt de cadeautjes, als het tenminste iets fatsoenlijks is.

:blush
Gewoon lekker genieten. :super
Hebben we gedaan!!! eerst drinken
Hij in de binnenspeeltuin, ik breien daarna allebei een happymeal en nog een hele tijd gebreid tot hij uit gespeeld waas.
Was reuze leuk!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Lassie

Bericht door Lassie »

Curatorium schreef:Ik snap dat gezeur om de McDonalds nooit zo. Veel gezinnen eten op zaterdag friet met allerlei snacks, de friet van de Mac is gezonder dan die je thuis bakt. Een hamburger daar bevat een stuk minder calorieën dan de frikandellenbroodjes die onze jeugd in ieder tussenuur naar binnen schranst. Zo vaak kom ik er niet overigens. Laatst weer een keer. Toen we dat later tegen een kennis vertelden kregen we toch een toespraak hoe slecht de McDonalds wel niet was voor kinderen. Later bleek dat zij als gezin 1x in de week pannenkoeken aten en 1x in de week friet. Dat is pas slecht.
Wat is er slecht aan patat?

Hier eten wij patat uit de oven, eerst zelf de aardappels snijden en dan in de oven met wat kruiden er over heen. Onze zoon heeft gesmuld. Met als snack: een gekookt eitje.
Net zoals de pannenkoeken. Die bakt mijn man altijd (spelt bloem en meel, wat eieren en rauwe geitenmelk en je hebt een lekker beslag). En als beleg gaat er altijd geitenkaas, appelstroop of banaan op. Maar meestal blieft hij ook zonder beleg de pannenkoek.

Vanavond eten wij pizza met rucola er op. hmmm lekker pittig.
Lassie

Bericht door Lassie »

merel schreef:De mac vind ik altijd wel lekker. Al kom ik er niet heel vaak. Het is alleen zo schrikbarend duur als je er met z'n zessen heengaat.

Op zaterdag eten wij meestal patat, pannenkoeken of zelfgemaakte pizza. Manlief schilt dan aardappelen voor de patat en wij bakken het zelf.

Vanavond pasta met zelfgemaakte saus met tonijn. Voor zondag heb ik snijbiet op het menu staan met sudderlapjes en stoofperen, heerlijk!
Tonijn hmmm dat is ook erg lekker.
merel

Bericht door merel »

hutspot ( met bruine bonen), sucadelapjes, stoofperen
yoghurt toe

Hoe maken jullie pompoensoep? Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd te maken, maar vind het eigenlijk nooit echt lekker.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: Hoe maken jullie pompoensoep? Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd te maken, maar vind het eigenlijk nooit echt lekker.
Nee ik ook niet. Net als linzensoep trouwens. Gewoon niet goed op smaak te krijgen.
merel schreef:hutspot ( met bruine bonen), sucadelapjes, stoofperen
Wow, wat een combinatie :oO is dit een streekrecept? :)
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:Ik begrijp die vastgespijkerde menu's niet. Je eet toch patat frites als je er allemaal zin in hebt en niet omdat het zaterdag is?
.
Bij mij hebben man en kinderen altijd wel zin in patat, pannenkoeken en pizza. Door het op zaerdag te eten, heb ik er de rest van de week geen gevraag naar ;) En zelf vind ik het ook wel lekker.
Mara schreef:Over 5 dagen verdeeld haal ik de verse spullen, zoals groentes, vlees, vis, brood.
Op vrijdag haal ik het meeste uit de supermarkt, met meestal nog 1 of 2 aanvullingen verdeeld over de week (in andere supermarkten).
Ik vind patat juist niet makkelijk, het is behoorlijk intensief als je het maakt van de ongeschilde aardappel.
Op zaterdagmiddag doe ik vrijwel mijn gehele strijk en tezamen met de laatste was van die week + huishouden, heb ik een vermoeiende dag dan.
Dan maak ik het me makkelijk door bijv. moten vis of kippenpoten in de oven te schuiven, tezamen met pommes duchesse of aardappelschijfjes in de schil.
Een slasoort erbij, al dan niet een hele krop of uit een zakje.
Maar jij boft met een kokende man, die van mij heeft niet echt de gave.
Geen zin, geen inspiratie, jij kunt het beter, leuke smoesjes. :D
Maar als de nood aan de man komt, kan hij het wel.
Dan kook je toch ook op zaterdag elke week (bijna ) hetzefde?
En 5 keer in de week boodschappen doen, pfff liikt mij ook erg lastig. Ik zou niet weten wat ik dan elke keer moet halen. Op donderdagavond of vrijdagmorgen haal ik alles voor de hele week. Allleen op woensdagmorgen ga ik nog een keer naar de bakker. Het komt zelden voor dat ik nog een keer door de week ga.
Plaats reactie