Heerlijk! Hebben we hier ook op. Vanavond geroosterde paprika's, gevuld met couscous en kip. En gnochi met nog wat erbij. Dat moet ik nog verzinnen.merel schreef:Erwtensoep, eerste keer dit najaar.ik vergeet elke keer weer hoeveel werk het is. Als toetje havermout pannenkoekjes.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- JolandaOudshoorn
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat wel, maar je hebt meteen porties voor een volgende keer toch?merel schreef:Erwtensoep, eerste keer dit najaar.ik vergeet elke keer weer hoeveel werk het is.
Ik kan geen kleine pan maken, het zijn altijd 2 van mijn grootste vol.
De snelle erwtensoep van enkel spliterwten vinden wij niet zo lekker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Spinazie met aardappels en een ei.
Ik had een enorme pan vol, heb her en der nog wat kleine pannetjes gebracht en ook nog een hoeveelheid in de diepvries gewerkt. Ik gebruik altijd half spliterwten en half ( gewelde) erwten. 's Morgens om 8.00 de hamschijf mjet laurier en kruidnagel in de pan gedaan en 's middags om 17.00 uur was de soep klaar.Mara schreef:Dat wel, maar je hebt meteen porties voor een volgende keer toch?merel schreef:Erwtensoep, eerste keer dit najaar.ik vergeet elke keer weer hoeveel werk het is.
Ik kan geen kleine pan maken, het zijn altijd 2 van mijn grootste vol.
De snelle erwtensoep van enkel spliterwten vinden wij niet zo lekker.
Vanavond eten wij bloemkool met ene pomela toe.
Zo werkt het hier ook altijdmerel schreef: Ik had een enorme pan vol, heb her en der nog wat kleine pannetjes gebracht en ook nog een hoeveelheid in de diepvries gewerkt.

Wij eten kipfilet met tandoorimarinade met Risotto en wokgroenten
geroosterde maiskolf (voor het eerst in mijn leven) met gewokte groenten en chiliworst.
De risotto in de slowcooker gekookt; ideaal. Geen omkijken naar.
- JolandaOudshoorn
Dat klinkt ideaal!helma schreef:De risotto in de slowcooker gekookt; ideaal. Geen omkijken naar.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gisteravond stond er witlofsalade op het menu, echter 3 van de 5 stronken waren van binnen gans verrot. Het was notabene biologische.
Wat is de vriezer dan in zo'n geval een uitkomst, het werd omgezet in tuinboontjes en met een half kropje sla nog in de groentenla, kwam het gelukkig toch nog goed.
Een gestoofde kabeljauw uit de oven met gebakken aardappeltjes.
Nu staan de stoofappeltjes op het kleinste pitje, straks spruitjes schoonmaken en een kruimige aardappel en sucadelapjes erbij.
Wat is de vriezer dan in zo'n geval een uitkomst, het werd omgezet in tuinboontjes en met een half kropje sla nog in de groentenla, kwam het gelukkig toch nog goed.
Een gestoofde kabeljauw uit de oven met gebakken aardappeltjes.
Nu staan de stoofappeltjes op het kleinste pitje, straks spruitjes schoonmaken en een kruimige aardappel en sucadelapjes erbij.

Het vlees staat hier al een tijdje te stoven.
Vanavond stoofpotje, rode kool met appeltjes en gekookte aardappelen. Met zelfgemaakte appelmoes erbij.
En als toetje chocolade cheesecake, maar dat is eigenlijk voor bij de koffie.
Vanavond stoofpotje, rode kool met appeltjes en gekookte aardappelen. Met zelfgemaakte appelmoes erbij.
En als toetje chocolade cheesecake, maar dat is eigenlijk voor bij de koffie.
Dat was het ookJolandaOudshoorn schreef:Dat klinkt ideaal!helma schreef:De risotto in de slowcooker gekookt; ideaal. Geen omkijken naar.

Vanavond eten we gebakken krieltjes; sla; snijbontjes en een rundertartaartje
Wat doen jullie met het nieuws van deze week over kankerverwekkend vlees?
Niets. Want dat vlees met allemaal Enummers kocht ik toch al niet.helma schreef: Wat doen jullie met het nieuws van deze week over kankerverwekkend vlees?
En we hebben geen bbq, dat scheelt enorm.

- Dodo
Ik vind het een vrij vaag bericht. Vijftig gram per dag - over een hoe lange periode? En als ik nou vijf keer per dag dat eet, wat dan? Of eens per week tweehonderd gram?Mara schreef:Niets. Want dat vlees met allemaal Enummers kocht ik toch al niet.helma schreef: Wat doen jullie met het nieuws van deze week over kankerverwekkend vlees?
En we hebben geen bbq, dat scheelt enorm.
Ik doe er niet veel mee. Vleeswaren hebben we toch al bijna nooit, ook bijna nooit worst bij het warme eten, sowieso weinig vlees. Ik vind het wel goed verder.
Voor geheide vleeseters zal het wel even nadenken zijn.
Het is mij nog steeds niet duidelijk om welke vleessoorten het gaat. Geldt dit voor alle vleeswaren? Dat eten wij nl. dagelijks. Wat moet ik ze anders op brood doen?
Verse worst eten wij ook nog wel regelmatig.
Vandaag in ieder geval koolraap, aardappeltjes en kip uit de oven.
Verse worst eten wij ook nog wel regelmatig.
Vandaag in ieder geval koolraap, aardappeltjes en kip uit de oven.
Het is nogal stevig door het RD gebracht...
Concreet ging het om een toename van 56 naar 66 gevallen van darmkanker per 1000 inwoners. Dat is niet niets,begrijp me goed, maar dat staat in geen vergelijk tot het risico bij roken, terwijl dat wel gesuggereerd werd.
Wat doe ik ermee? Voor kennisgeving aannemen
Concreet ging het om een toename van 56 naar 66 gevallen van darmkanker per 1000 inwoners. Dat is niet niets,begrijp me goed, maar dat staat in geen vergelijk tot het risico bij roken, terwijl dat wel gesuggereerd werd.
Wat doe ik ermee? Voor kennisgeving aannemen
- Niet meer zo actief -