Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- Dodo
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Ik vind knoflook altijd een beetje lastig. Wel erg lekker, maar een vervelend idee dat je daarna naar ruikt.
Cheeseburgersoep gekookt voor een vriendin. Dus dan eten wij het ook maar.
Cannelloni met zelfgemaakte vulling en saus. 

Cheeseburgersoep, hoe ziet dat eruit?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik houd niet van de smaak van knoflook. En vooral de geur die mensen uitwasemen daarna vind ik verschrikkelijk.Dodo schreef:Ik vind knoflook altijd een beetje lastig. Wel erg lekker, maar een vervelend idee dat je daarna naar ruikt.
Een paar weken geleden zat iemand in de kerk achter me, die kennelijk nogal uitgeschoten was met de knoflookpers. Het leek wel of er een aardgaslek was.

In recepten waar het toegevoegd moet worden, laat ik het vaak gewoon weg, niemand die het opmerkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Orchidee schreef:Cheeseburgersoep, hoe ziet dat eruit?

Gebruik je geen alternatief voor knoflook? Mijn man wil het niet voor zijn werk maar ik mis het vaak wel in een recept
Nee ik gebruik geen alternatief. Ik zoek meestal recepten waar geen knoflook in hoeft.helma schreef:Gebruik je geen alternatief voor knoflook? Mijn man wil het niet voor zijn werk maar ik mis het vaak wel in een recept

Ik vind een toastje met kruidenkaas nog wel lekker, of als je soep met stokbrood serveert, daar kruidenboter bij geven.
Maar je moet er niet aan denken dat je je misselijk met buikpijn meldt bij een huisarts, terwijl deze de avond vantevoren Indonesisch heeft getafeld.
Het schijnt gezond te zijn, jammer dat het dan zo meurt.

Wat een prachtige plafonniere!helma schreef:
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef: Wat een prachtige plafonniere!

Het zal ongetwijfeld heerlijk smaken, maar ik vind het er niet aantrekkelijk uitzien.

Re: RE: Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Hij lekt...-DIA- schreef:Wat een prachtige plafonniere!helma schreef: [img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/10 ... 0ed204.jpg[/img]
Chilipoeder is nog wel een optie, ik gebruik wel rode peper en paprika poeder, maar dat geeft onvoldoende pit. Chilisaus gebruik ik liever niet, omdat het zoveel suiker bevat.Chrisje72 schreef:Ik gebruik chilipoeder en meestal een halve fles chilisaus. Scherpe of milde naargelang de mee-eters.merel schreef:Chili con carne; toch krijg ik deze zonder zakjes niet echt lekker. Smaak blijft wat vlak.
@ recept mara
Verrassende smaken zijn dat, met name de kaneel, die had ik er nooit bijgedacht. De komijnpoeder is ook nog wel een optie, al vraag ik mij af of het bij het gerecht past. Ik ga de volgende keer nog eens rommelen, bedankt!
Die suiker zit erin om de hitte te dempen.merel schreef:Chilipoeder is nog wel een optie, ik gebruik wel rode peper en paprika poeder, maar dat geeft onvoldoende pit. Chilisaus gebruik ik liever niet, omdat het zoveel suiker bevat.Chrisje72 schreef:Ik gebruik chilipoeder en meestal een halve fles chilisaus. Scherpe of milde naargelang de mee-eters.merel schreef:Chili con carne; toch krijg ik deze zonder zakjes niet echt lekker. Smaak blijft wat vlak.
@ recept mara
Verrassende smaken zijn dat, met name de kaneel, die had ik er nooit bijgedacht. De komijnpoeder is ook nog wel een optie, al vraag ik mij af of het bij het gerecht past. Ik ga de volgende keer nog eens rommelen, bedankt!
Gewoon proeven tijdens het koken. Soms weet je niet wat er nog bij moet om iets lekkerder of intenser te laten worden.
Ik zou ook nooit uit mezelf op kaneel komen, dat is dus het verschil tussen een hobbykok en een prof.

Net als zout bij karamel, dat bedenk je toch zelf niet?
Ik vind knoflook vaak wel wat toevoegen aan een recept, niet te veel, maar subtiel op de achtergrond. Er zijn geuren die mensen bij zich hebben die ik erger vindt dan knoflook.Mara schreef:Ik houd niet van de smaak van knoflook. En vooral de geur die mensen uitwasemen daarna vind ik verschrikkelijk.Dodo schreef:Ik vind knoflook altijd een beetje lastig. Wel erg lekker, maar een vervelend idee dat je daarna naar ruikt.
Een paar weken geleden zat iemand in de kerk achter me, die kennelijk nogal uitgeschoten was met de knoflookpers. Het leek wel of er een aardgaslek was.![]()
In recepten waar het toegevoegd moet worden, laat ik het vaak gewoon weg, niemand die het opmerkt.
Gisteren aten wij rode kool, gehaktballen, aardappelpuree, warme vla met vruchtensaus en slagroom. Vandaag hutspot met gehaktballen.
Nu zit ik aan een bordje havermout met een geprakte banaan en rozijntjes, zo lekker