Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Hoe maak jij de zuurkoolschoten Lassie? Ik maak regelmatig deze http://www.smakelijck.nl/blog/zuurkoolschotel-/
Ik ga deze maken, nog nooit gedaan. Ook met zoete aardappel. Twee keer in de week wil ik iets nieuws proberen (via een kookboek of van internet).

En hoe vind je die van Smakelijck?

De combi zuurkool met andijvie is nieuw voor mij, lijkt mij wel lekker. De zuurkoopschotel van smakelijck vind ik prima. Zelf vind ik gewone zuurkool met worst ook altijd erg lekker, maar de kinderen vinden de zoete aardappel erg lekker. Dan overheerst het zure wat minder.
Oke, dat is mooi om te horen. Want mijn man blieft geen zuurkool.
Die van smakelijck wil ik ook een keer maken.
Die van smakelijck wil ik ook een keer maken.
Ik klikte die link aan, las het recept en eigenlijk begint me dan wel te irriteren dat er zo nadrukkelijk staat:
biologische geraspte kaas, biologisch gehakt.
Ik haal kaas bij de boer en vlees bij een slager waar ik in de winkel kan lezen waar die koe vandaan komt en waar deze geslacht is.
Laat mensen zelf kiezen of ze al dan niet biologisch willen eten.
Zonder E nummers is prima, maar maak er geen evangelie van.
Zuurkool bevat sowieso geen E nummers trouwens, het is een eeuwenoud recept (vermoedelijk uit China).
Ik haal kaas bij de boer en vlees bij een slager waar ik in de winkel kan lezen waar die koe vandaan komt en waar deze geslacht is.
Zuurkool bevat sowieso geen E nummers trouwens, het is een eeuwenoud recept (vermoedelijk uit China).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Je moet niks he (en niet zo snel je irritatie voor op laten gaan).Mara schreef:Ik klikte die link aan, las het recept en eigenlijk begint me dan wel te irriteren dat er zo nadrukkelijk staat:
O, ik lees altijd over het biologische heen. Ik gebruik het recept voor inspirate en bepaal zelf welke produkten ik koop.
Wat een hoop vlees (600-700 gram) voor 3-4 personen. Ik vind het al uitbundig als ik 100 gram pp heb.Lassie schreef:Ik ga deze maken, nog nooit gedaan. Ook met zoete aardappel. Twee keer in de week wil ik iets nieuws proberen (via een kookboek of van internet).
Ik eet vandaag spinazie, maar nog geen inspiratie over hoe of wat. Misschien met kip en aardappels.
precies.merel schreef:O, ik lees altijd over het biologische heen. Ik gebruik het recept voor inspirate en bepaal zelf welke produkten ik koop.

Gisteren at ik bij De Branding in Utrecht. Leuke zaak. Fijn dat je ook voor een kleine portie kon kiezen; na een aangeklede borrel was mijn trek niet zo groot. Eén portie friet was ruim voldoende voor twee personen. Ik at procureur met pompoen en wat friet. Lang moeten wachten op het eten, maar wel een drankje van de zaak gekregen.
Vandaag is de lunch een vers afgebakken bruin broodje met roomboter, en een kom pompoensoep.
Voor vanavond staat er nog een portie zelfgemaakte lasagne met veel spinazie in de koelkast.
Vandaag is de lunch een vers afgebakken bruin broodje met roomboter, en een kom pompoensoep.
Voor vanavond staat er nog een portie zelfgemaakte lasagne met veel spinazie in de koelkast.
Spätzle is van de week te koop bij de LIDL.refo schreef:Spätzle is zeldzaam in Nederland. Als we in Duitsland zijn nemen we altijd een paar zakken mee.
Laatst moest ik bucatini hebben als pasta. Nergens te vinden. Heb ik maar penne gedaan, maar toen paste de massa niet in de ovenschaal, want dat is dikker.
Bucatini heb ik bij de Jumbo gevonden.
Bucatini is ook al een tijdje te koop bij AH.refo schreef:Spätzle is van de week te koop bij de LIDL.refo schreef:Spätzle is zeldzaam in Nederland. Als we in Duitsland zijn nemen we altijd een paar zakken mee.
Laatst moest ik bucatini hebben als pasta. Nergens te vinden. Heb ik maar penne gedaan, maar toen paste de massa niet in de ovenschaal, want dat is dikker.
Bucatini heb ik bij de Jumbo gevonden.
Vanavond gevulde paprika's met basmati rijst.
Eten ze bij jou een hele paprika
Ik mag al blij zijn als de stukjes paprika niet ergens uitgevist worden

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee, ze lepelen hem uit.Orchidee schreef:Eten ze bij jou een hele paprika![]()

Mijn man eet hem wel op, ik meestal ook niet helemaal, ligt er aan hoe groot deze is.
Ik moet ook zeggen dat rauwe paprika mij beter bekomt dan een gebakken, die valt zwaarder, geen idee hoe dat komt.
Vooral de rode paprika, hmmm heerlijk. Zo rauw uit het vuistje.