Presidentsverkiezingen USA 2016

alexv

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door alexv »

huisman schreef:
refo schreef:De beurs gaat er al van uit dat Clinton de volgende president wordt:

Hillary Clinton's Tweet on High Drug Prices Sends Biotech Stocks Down
Ik hoop het niet. Er is trouwens nog geen enkele kandidaat waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Wat de republikeinen aan kandidaten hebben is behoorlijk droevig.

Op wie stemmen al die reformatorische christenen in de USA? Ik bleef thuis.

Voor degenen die nog iets van symphatie voor Hillary hebben https://www.youtube.com/watch?v=1mYW5nmS9ps en dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Scott Walker stopt ook. http://nos.nl/artikel/2059001-scott-wal ... at-vs.html
Het gaat de goede kant op.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
dennis

Bericht door dennis »

parsifal schreef:Hoewel ik op sommige ethische punten niet met hem mee kan, zou ik denk ik toch voor Sanders gaan.
Sanders is wel een heel linkse politicus, zeker voor Amerikaanse begrippen.
Persoonlijk denk ik dat ik op Mike Huckabee zou stemmen. Hij is wel echt iemand die heel nadrukkelijk zijn Christelijke levensovertuiging uitdraagt.
parsifal

Bericht door parsifal »

dennis schreef:
parsifal schreef:Hoewel ik op sommige ethische punten niet met hem mee kan, zou ik denk ik toch voor Sanders gaan.
Sanders is wel een heel linkse politicus, zeker voor Amerikaanse begrippen.
Persoonlijk denk ik dat ik op Mike Huckabee zou stemmen. Hij is wel echt iemand die heel nadrukkelijk zijn Christelijke levensovertuiging uitdraagt.
Ik denk dat Sanders alleen heel links is voor Amerikaanse begrippen. In Europa zou het waarschijnlijk een gewone Sociaal Democraat zijn. Ik denk dat de VS daar op het moment een portie van nodig heeft.
Onderwijs, ziekenzorg, vakbondlidmaatschap etc voor iedereen toegankelijk maken is in Europa al algemeen geaccepteerd. Zijn onafhankelijkheid van grote geldschieters (en niet zoals Trump zelf vaak de grote geldschieter geweest) geeft hem een grote plus wat mij betreft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
dennis

Bericht door dennis »

Ik denk dat ook Huckabee niet zo afhankelijk is van grote sponsors.
positief-o

Bericht door positief-o »

Wat zouden jullie stemmen? Republikeins of Democratisch?

Ik zou het echt heel lastig vinden. Met de Republikeinen deel ik de (medisch) ethische standpunten, maar walg ik van hun sociaal-economische opvattingen. Met de Democraten is het precies andersom.

Het voelt alsof ik moet kiezen tussen 'goede zorg voor de kwetsbaren + homohuwelijk/abortus' of 'slechte zorg voor de kwetsbaren + anti-homohuwelijk/abortus'.

Wat is dan belangrijker?

Ik denk dat de balans toch uitslaat naar goede zorg voor de kwetsbaren.
parsifal

Bericht door parsifal »

positief-o schreef:Wat zouden jullie stemmen? Republikeins of Democratisch?

Ik zou het echt heel lastig vinden. Met de Republikeinen deel ik de (medisch) ethische standpunten, maar walg ik van hun sociaal-economische opvattingen. Met de Democraten is het precies andersom.

Het voelt alsof ik moet kiezen tussen 'goede zorg voor de kwetsbaren + homohuwelijk/abortus' of 'slechte zorg voor de kwetsbaren + anti-homohuwelijk/abortus'.

Wat is dan belangrijker?

Ik denk dat de balans toch uitslaat naar goede zorg voor de kwetsbaren.
Het is ook weer niet zo dat onder vorige republikeinse presidenten abortus cijfers echt veranderden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_ ... ted_States
Je kunt er hard over roepen, maar als je niet aan de wetgeving kunt komen gebeurt er niet veel. (Verder denk ik dat je op het moment meer bereikt met steun voor jonge moeders, dan met abortus niet meer vergoeden e.d. Mogelijk is een combinatie van de twee het beste).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
dennis

Bericht door dennis »

Zo zwart/wit ligt de economische tegenstelling tussen Republikeinen en Democraten nu ook weer niet. Je hebt op dat vlak 'rechtse' democraten en 'linkse' republikeinen, om het ingewikkeld te maken.
Een presidentskandidaat als Sartorius presenteert zich als iemand voor de 'gewone man' en Donald Trump pleit voor hogere belastingen voor de superrijken.
Johan Terlouw
Verbannen

Bericht door Johan Terlouw »

Verkiezingen zijn een grote grap, een beetje het volk voor de gek houden met mooie praatjes en beloftes.
Vervolgens aan de macht word alleen het tegendeel gedaan, van wat er belooft is. Democratie houd een volk in slaap!!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Johan Terlouw schreef:Verkiezingen zijn een grote grap, een beetje het volk voor de gek houden met mooie praatjes en beloftes.
Vervolgens aan de macht word alleen het tegendeel gedaan, van wat er belooft is. Democratie houd een volk in slaap!!
Welk alternatief voor democratie zou je dan willen voorstellen?
Johan Terlouw
Verbannen

Het is totaal niet belangrijk wat voor alternatief IK of JIJ zou voorstellen!!
Gods Woord leert ons alleen een absolute THEOCRATIE.
Hoe iemand daar over denkt doet helemaal niet terzake.
Alsof God met eerbied gesproken om onze mening verlegen zit.
Een beetje mee participeren met een goddeloze democratie???
Waar leert Gods Woord ons dat te doen???
Denkt men tegenwoordig nu echt dat als de Heere Jezus nog op aarde zou zijn,
dat Hij mee zou stemmen op een abortus limiet of een prostitutie leeftijd???
refo

Bericht door refo »

Je kunt alles overdrijven.
Theocratie bestaat niet meer. Nu worden overheden gebruikt. En democratie is net als dictatuur. De helft plus één bepaalt of iets juist is. Ook als t niet juist is.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

De vraag is toch wel gerechtvaardigd, hoe je de theocratie praktisch uitwerkt.
David was een koning, een man naar Gods hart. Dus ook daar zie je al dat het niet alleen maar zo is: God regeert, dat is theocratie en daarmee zijn alle andere regeringsvormen uit den boze.
Dus hoe geef jij praktisch vorm aan je overigens duidelijke stellingname?
Johan Terlouw
Verbannen

Dat is nu net het hele punt, mensen draaien het ALTIJD om.
Door te zeggen Theocratie bestaat niet meer, komt op het zelfde neer als God is verandert.
De menselijke ratio houd het anno 2016 NIET meer voor mogelijk dat God enkel en alleen
regeert door Theocratie.
Nee we leven in een zogenaamde post-christelijke tijd. Omdat NIEMAND meer gelooft
in het feit dat één man met God de meerderheid is. Men gelooft in een system van meeste
stemmen gelden, terwijl men zich NOOIT afvraagd of het wel uit het geloof is!!!
Want het staat er toch zo duidelijk ALLES wat uit het geloof niet is is ZONDE.
Mensen vraag niet aan mij voor een praktische oplossing alsof een nietig mens zoiets
kan bewerkstelligen!? Tegenwoordig wil men overall een praktische oplossing voor dus
wijkt men uit naar een democratisch stelsel van meeste stemmen gelden.
Dan had Christus als Hij nu nog op aarde was helemaal ALLEEN gestaan, omdat Hij Zich
enkel en alleen bezig hield met de dingen Zijns Vaders en dat Zijn Koninkrijk zou komen.
Al deze zogenaamde democratische en politieke stelsels zullen vergaan!!!
Al hadden we maar een druppeltje geloof en we zouden de huidige goddeloze stelsels
loslaten, dan zou God nog wonderen kunnen doen. We zeggen het zo makkelijk door het
geloof kan men bergen verzetten. Maar wij zijn van het zienlijke, eerst zien en dan geloven.
DAT IS NOU PRECIES ONS ONGELOOF!!!
Martijn

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Martijn »

Johan Terlouw schreef:Dat is nu net het hele punt, mensen draaien het ALTIJD om.
Door te zeggen Theocratie bestaat niet meer, komt op het zelfde neer als God is verandert.
De menselijke ratio houd het anno 2016 NIET meer voor mogelijk dat God enkel en alleen
regeert door Theocratie.
Nee we leven in een zogenaamde post-christelijke tijd. Omdat NIEMAND meer gelooft
in het feit dat één man met God de meerderheid is. Men gelooft in een system van meeste
stemmen gelden, terwijl men zich NOOIT afvraagd of het wel uit het geloof is!!!
Want het staat er toch zo duidelijk ALLES wat uit het geloof niet is is ZONDE.
Mensen vraag niet aan mij voor een praktische oplossing alsof een nietig mens zoiets
kan bewerkstelligen!? Tegenwoordig wil men overall een praktische oplossing voor dus
wijkt men uit naar een democratisch stelsel van meeste stemmen gelden.
Dan had Christus als Hij nu nog op aarde was helemaal ALLEEN gestaan, omdat Hij Zich
enkel en alleen bezig hield met de dingen Zijns Vaders en dat Zijn Koninkrijk zou komen.
Al deze zogenaamde democratische en politieke stelsels zullen vergaan!!!
Al hadden we maar een druppeltje geloof en we zouden de huidige goddeloze stelsels
loslaten, dan zou God nog wonderen kunnen doen. We zeggen het zo makkelijk door het
geloof kan men bergen verzetten. Maar wij zijn van het zienlijke, eerst zien en dan geloven.
DAT IS NOU PRECIES ONS ONGELOOF!!!
En dan praktisch, hoe wil je dat in NL in de praktijk brengen? Niet stemmen op een christelijke partij en daardoor stemmen laten verloren gaan?
Plaats reactie