Moet Nederland de JSF aanschaffen?
Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?
Sommigen vind ik erg naïef overkomen. We leven in een gebroken wereld met toenemend gevaar. Nederland zou juist veel meer gevechtsvliegtuigen moeten kopen. Het is noodzakelijk om meer veel meer geld in defensie te pompen. Zeker qua materiaal. Het is toch triest dat een groot deel van de f16's de lucht geeneens in kunnen, willen ze niet uit elkaar vallen. Het is toch triest dat soldaten op trainingen pang pang moeten roepen. Een blamage voor de krijgsmacht. Kijk om je heen en wees eerlijk; je kan niet zonder vliegtuigen als de JSF. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en je heb geen andere keuze.
Tjonge, ik wist niet dat de wereld zo overzichtelijk in elkaar zat.Nowhere schreef:Sommigen vind ik erg naïef overkomen. We leven in een gebroken wereld met toenemend gevaar. Nederland zou juist veel meer gevechtsvliegtuigen moeten kopen. Het is noodzakelijk om meer veel meer geld in defensie te pompen. Zeker qua materiaal. Het is toch triest dat een groot deel van de f16's de lucht geeneens in kunnen, willen ze niet uit elkaar vallen. Het is toch triest dat soldaten op trainingen pang pang moeten roepen. Een blamage voor de krijgsmacht. Kijk om je heen en wees eerlijk; je kan niet zonder vliegtuigen als de JSF. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en je heb geen andere keuze.

Ik ga mijn best doen.Luther schreef:Wordt deze discussie nog afgesplitst, om minstens de vraag te bespreken of er dan nog wel sprake is van vakantie....Tiberius schreef:Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Ik neem volgende keer mijn JSF mee op vakantie .Luther schreef:Wordt deze discussie nog afgesplitst, om minstens de vraag te bespreken of er dan nog wel sprake is van vakantie....Tiberius schreef:Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De echte geldverslinders hoor ik je niet over maar ook daar maakt de JSF korte metten mee.Mister schreef:Dat veel te dure toestel wat nog steeds niet geleverd is? Dat 'fantastische' toestel?

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De berichten over laptop/smartphone mee op vakantie heb ik afgesplitst naar http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=12417
Niet heel vervelend bedoeld Zita; of je leeft in een grot of je hebt oogkleppen op.Zita schreef:Tjonge, ik wist niet dat de wereld zo overzichtelijk in elkaar zat.Nowhere schreef:Sommigen vind ik erg naïef overkomen. We leven in een gebroken wereld met toenemend gevaar. Nederland zou juist veel meer gevechtsvliegtuigen moeten kopen. Het is noodzakelijk om meer veel meer geld in defensie te pompen. Zeker qua materiaal. Het is toch triest dat een groot deel van de f16's de lucht geeneens in kunnen, willen ze niet uit elkaar vallen. Het is toch triest dat soldaten op trainingen pang pang moeten roepen. Een blamage voor de krijgsmacht. Kijk om je heen en wees eerlijk; je kan niet zonder vliegtuigen als de JSF. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en je heb geen andere keuze.
Zie wat er gaande is in de wereld, wat voor dreigingen er allemaal zijn, met wat voor wereldwijde problemen we te kampen hebben, met wat voor regionale problemen we te kampen hebben. En in veel gevallen is een goede krijgsmacht onmisbaar. Is het niet op de voorgrond, dan wel op de achtergrond. Je leeft niet alleen op de wereld. Je leeft niet op een utopische romannetjes wereldbol waar alles worldpeace is. Willen we als Nederland nog wat te betekenen hebben in deze wereld, dan zal er structureel fors meer bij defensie moeten. Is het niet voor je eigen bescherming, dan wel voor anderen in de wereld.
Nowhere schreef:Niet heel vervelend bedoeld Zita; of je leeft in een grot of je hebt oogkleppen op.Zita schreef:Tjonge, ik wist niet dat de wereld zo overzichtelijk in elkaar zat.Nowhere schreef:Sommigen vind ik erg naïef overkomen. We leven in een gebroken wereld met toenemend gevaar. Nederland zou juist veel meer gevechtsvliegtuigen moeten kopen. Het is noodzakelijk om meer veel meer geld in defensie te pompen. Zeker qua materiaal. Het is toch triest dat een groot deel van de f16's de lucht geeneens in kunnen, willen ze niet uit elkaar vallen. Het is toch triest dat soldaten op trainingen pang pang moeten roepen. Een blamage voor de krijgsmacht. Kijk om je heen en wees eerlijk; je kan niet zonder vliegtuigen als de JSF. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en je heb geen andere keuze.
Zie wat er gaande is in de wereld, wat voor dreigingen er allemaal zijn, met wat voor wereldwijde problemen we te kampen hebben, met wat voor regionale problemen we te kampen hebben. En in veel gevallen is een goede krijgsmacht onmisbaar. Is het niet op de voorgrond, dan wel op de achtergrond. Je leeft niet alleen op de wereld. Je leeft niet op een utopische romannetjes wereldbol waar alles worldpeace is. Willen we als Nederland nog wat te betekenen hebben in deze wereld, dan zal er structureel fors meer bij defensie moeten. Is het niet voor je eigen bescherming, dan wel voor anderen in de wereld.

Natuurlijk, als je erkent dat de wereld onveilig is betekent dat automatisch dat je vóór JSF bent. We discussieren hier al veertien pagina's over, tja, waarover eigenlijk? De Tweede Kamer discussieert nergens over. Het Ministerie van Defensie kan wel opgedoekt worden, of uit één deeltijdambtenaar bestaan.

Ik vind dit plaatje in combinatie met huismans onderschrift erg geestig....huisman schreef:De echte geldverslinders hoor ik je niet over maar ook daar maakt de JSF korte metten mee.Mister schreef:Dat veel te dure toestel wat nog steeds niet geleverd is? Dat 'fantastische' toestel?

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dat zeg ik niet, wellicht moet je lezen wat er staat? De JSF heeft nadelen, maar ook voordelen. Ook in vergelijking tot andere gevechtsvliegtuigen. Alleen als je het tegen elkaar afweegt is de JSF de beste keuze voor Nederland. En ja hij is duur, maar voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten. Dan hadden we maar door de jaren heen onze defensie op peil moeten houden.Zita schreef:Nowhere schreef:Niet heel vervelend bedoeld Zita; of je leeft in een grot of je hebt oogkleppen op.Zita schreef:Tjonge, ik wist niet dat de wereld zo overzichtelijk in elkaar zat.Nowhere schreef:Sommigen vind ik erg naïef overkomen. We leven in een gebroken wereld met toenemend gevaar. Nederland zou juist veel meer gevechtsvliegtuigen moeten kopen. Het is noodzakelijk om meer veel meer geld in defensie te pompen. Zeker qua materiaal. Het is toch triest dat een groot deel van de f16's de lucht geeneens in kunnen, willen ze niet uit elkaar vallen. Het is toch triest dat soldaten op trainingen pang pang moeten roepen. Een blamage voor de krijgsmacht. Kijk om je heen en wees eerlijk; je kan niet zonder vliegtuigen als de JSF. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en je heb geen andere keuze.
Zie wat er gaande is in de wereld, wat voor dreigingen er allemaal zijn, met wat voor wereldwijde problemen we te kampen hebben, met wat voor regionale problemen we te kampen hebben. En in veel gevallen is een goede krijgsmacht onmisbaar. Is het niet op de voorgrond, dan wel op de achtergrond. Je leeft niet alleen op de wereld. Je leeft niet op een utopische romannetjes wereldbol waar alles worldpeace is. Willen we als Nederland nog wat te betekenen hebben in deze wereld, dan zal er structureel fors meer bij defensie moeten. Is het niet voor je eigen bescherming, dan wel voor anderen in de wereld.![]()
Natuurlijk, als je erkent dat de wereld onveilig is betekent dat automatisch dat je vóór JSF bent. We discussieren hier al veertien pagina's over, tja, waarover eigenlijk? De Tweede Kamer discussieert nergens over. Het Ministerie van Defensie kan wel opgedoekt worden, of uit één deeltijdambtenaar bestaan.
Dat is dus maar net de vraag. Ik heb je nog geen bewijs voor deze stelling zien leveren.Nowhere schreef:[ Alleen als je het tegen elkaar afweegt is de JSF de beste keuze voor Nederland.
huisman schreef:De echte geldverslinders hoor ik je niet over maar ook daar maakt de JSF korte metten mee.Mister schreef:Dat veel te dure toestel wat nog steeds niet geleverd is? Dat 'fantastische' toestel?
Natuurlijk. Dromen mag. De JSF, de oplossing voor al uw problemen...

Ik zit natuurlijk in een andere situatie dan de beste stuurlui aan de wal maar ook dit moet in de toekomst mogelijk blijven voor onze kinderen.
Onze vliegers zetten hun leven in voor onze toekomst.
Onze vliegers zetten hun leven in voor onze toekomst.
Nederland is op dit moment het op twee na actiefste land in de luchtaanvallen tegen Islamitische Staat. De F-16’s die helpen in de strijd, zijn de laatste vier maanden veel actiever geworden.
Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Defensie die RTL Nieuws heeft opgevraagd. De andere twee landen in de top 3 zijn de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
In de laatste vier maanden is er 450 keer sprake geweest van Nederlandse wapeninzet tegen IS-doelen. In het eerste halfjaar van 2015 vuurden de Nederlandse straaljagers 350 keer op doelen van de terroristische organisatie in Irak.
Tijdens één aanval worden meestal meerdere bommen en raketten afgevuurd. Vandaar dat het aantal keren wapeninzet hoger is dan het aantal aanvallen. Frankrijk stond tot nu toe op de derde plaats van meest actieve landen bij de luchtaanvallen.
Als je ergens in zit, heb je snel last van tunnelvisie 

Huisman, je werpt jezelf op als een kenner omdat je bij de luchtmacht zit maar je reakties zijn niet echt inhoudenlijk. Alle argumenten die aangevoerd worden wuif je weg. Nadat ik vele keren om feiten heb gevraagt geef je een link naar de rekenkamer die op geen enkele wijze een antwoord geeft op de vragen die door leden hier gesteld zijn. Pierre Sprey die een van de desighners is van de F16 zegt dat de JSF een lemon is. En ik zie hem als een kenner en heb zijn mening hoog staan. Luister maar eens op youtube wat hij te zeggen heeft, zuipt brandstof, weinig bewapening slecht wendbaar enz.
De jsf legt het op "alle" fronten af tegen de F16. Ook hier in Canada zijn er vliegers die helemaal niet tevreden zijn met de jsf en niet allen omdat hij vreselijk duur is.
Dan kunnen de Russen dat heel wat beter en veel goedkoper.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan inhoudenlijk zou reageren. Als je er zoveel van weet moet dat niet moeilijk zijn.
De jsf legt het op "alle" fronten af tegen de F16. Ook hier in Canada zijn er vliegers die helemaal niet tevreden zijn met de jsf en niet allen omdat hij vreselijk duur is.
Dan kunnen de Russen dat heel wat beter en veel goedkoper.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan inhoudenlijk zou reageren. Als je er zoveel van weet moet dat niet moeilijk zijn.