Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
De echte wok is van plaatstaal en moet voor gebruik worden ingebrand.
Als je geen wokbranderpit hebt kun je beter een hapjespan nemen. Dat doen moderne chinezen zelf ook.
Als je geen wokbranderpit hebt kun je beter een hapjespan nemen. Dat doen moderne chinezen zelf ook.
Spitten en niet moe worden.
Vandaag sperzieboontjes, gebakken aardappelpartjes en kip met pesto, pijnboompitjes en parmezaan uit de oven.
Vanavond een goed gevulde soep gemaakt voor morgen, dat eten we met brood. Na een dag vinden we de soep altijd lekkerder, vandaar dat ik het vanavond alvast heb gemaakt.
Vanavond een goed gevulde soep gemaakt voor morgen, dat eten we met brood. Na een dag vinden we de soep altijd lekkerder, vandaar dat ik het vanavond alvast heb gemaakt.
Ja, de bacteriën heb je pas na een dag, als je daarvan houdt moet je wachten.....Vorst schreef:Vandaag sperzieboontjes, gebakken aardappelpartjes en kip met pesto, pijnboompitjes en parmezaan uit de oven.
Vind ik best lastig midden in de hondsdagen. Zo'n pan moet je heel snel afkoelen in een grote bak koud water, liefst met ijsblokjes en dan meteen in de koelkast zetten. Soep is in de zomer zo zuur.Vorst schreef:Vandaag sperzieboontjes, gebakken aardappelpartjes en kip met pesto, pijnboompitjes en parmezaan uit de oven.
Wat was het voor soep?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hier wordt het vandaag hartige taart en gemengde sla (ijsberg-rucola-romaine)
Hier Chicken tonight en witte bonen in tomatensaus (dit laatste voor het voorgeschreven peulvruchtenrijke dieet)
Tussen de middag een broodje Surinaamse kip bij de Hema. Misschien kwam het doordat ik pas om 1400 uur lunchte, maar ik vond 'm echt lekker.
En vanavond pastasalade. Op één of andere manier wordt dat altijd veel te veel, dus ik was blij dat ik een eter had die geen bezwaar had tegen een leftoverbakje om mee te nemen. Anders zou ik de rest van de week pastasalade eten
En vanavond pastasalade. Op één of andere manier wordt dat altijd veel te veel, dus ik was blij dat ik een eter had die geen bezwaar had tegen een leftoverbakje om mee te nemen. Anders zou ik de rest van de week pastasalade eten

Hondsdagen? Je bedoelt een normaal zomers temperatuurtje? Inderdaad afgekoeld in de gootsteen en vervolgens in de koelkast. Ik doe het wel vaker zo, heb nooit zure soep.Mara schreef:Vind ik best lastig midden in de hondsdagen. Zo'n pan moet je heel snel afkoelen in een grote bak koud water, liefst met ijsblokjes en dan meteen in de koelkast zetten. Soep is in de zomer zo zuur.Vorst schreef:Vandaag sperzieboontjes, gebakken aardappelpartjes en kip met pesto, pijnboompitjes en parmezaan uit de oven.
Wat was het voor soep?
Het was een groentensoep met runderballetjes.
Hondsdagen is een ouderwetse naam voor de tijd begin augustus. De Hondsster Sirius verschijnt dan en het weer is vorm en vochtig. Toen er nog geen koelkasten en diepvriezen waren bedierf alles sneller. Vandaar deze naam voor bederfelijke dagen.
Nu heb je er geen last meer van, hoewel sommigen zo bijgelovig zijn dat het nu zelfs in de koelkast kan toeslaan.
Nu heb je er geen last meer van, hoewel sommigen zo bijgelovig zijn dat het nu zelfs in de koelkast kan toeslaan.
Interessant weetje. Dank.
Haha ... Dat je beter weet, maar je zou bijna denken dat refo en mara getrouwd zijn. Wat een chemie!refo schreef:Nu heb je er geen last meer van, hoewel sommigen zo bijgelovig zijn dat het nu zelfs in de koelkast kan toeslaan.

Het grenst aan het ziekelijke ja.Nowhere schreef:Haha ... Dat je beter weet, maar je zou bijna denken dat refo en mara getrouwd zijn. Wat een chemie!refo schreef:Nu heb je er geen last meer van, hoewel sommigen zo bijgelovig zijn dat het nu zelfs in de koelkast kan toeslaan.
Rennies helpen intussen niet meer.
Maar mijn reactie zal morgen wel verwijderd zijn.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Welke reactie?