Inderdaad, heel jammer dat dit weer aangegrepen wordt om twist, twijfel en tweedracht te zaaien.-DIA- schreef:Ik hoor deze bezwaren nu ook uit de GGiN en de rechterflank van de GG. Wat een spelbrekers toch ook!Panny schreef:Het staat op twitter, wel lastig te lezen op deze manier: https://twitter.com/ndonselaarTiberius schreef:Wil je het stukje hier plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar hun argumenten.refo schreef:Daar heb je het al: Kerkblad OGG kiest in scherpe bewoordingen stelling tegen Bijbel met Uitleg. Het is vlgs hen een verarming.
De Bijbel met uitleg is een hulpmiddel (vooral voor jongeren) om de Bijbel beter te kunnen begrijpen.
Het is geen vervanging van de kanttekeningen of iets dergelijks. Het doel en de doelgroep is heel anders.
De Bijbel met uitleg zal vast niet volmaakt zijn, dat zijn de kanttekeningen ook niet. Maar de Bijbel met uitleg is zeker nuttig.
Ik vind het heel verdrietig hoe makkelijk er weer een oordeel/afkeuring uitgesproken wordt.
Het is liefdeloos en heeft geen enkel nut.
Het enige nut wat deze veroordeling heeft is dat de tweedracht weer eens extra aangewakkerd word.
Hoe zullen alle mensen die meegewerkt aan dit mooie project dit ervaren?