'k Zou die witlof lekker koud eten: witlofsalade. Heerlijk! Juist met dit weer!merel schreef:Ik ga er beetje afwijken van mijn eetschema. Met de beste wil van de wereld kan ik geen zin krijgen in gekookte witlof. Die houdt ik nog wat langer in de koelkast. Morgen eet ik opgebakken nieuwe aardappeltjes, kabeljauw en een salade. Vandaag wordt het spaghetti bolognese .
@ orchidee Welk groente en fruit kan jij dan slecht houdbaar houden? Nu is het wel heel warm en is alles aan verderf onderhevig, maar ik bedoel in een normale zomerweek.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Recept? Ik heb nl nog nooit een lekkere witlofsalade gegeten, maar misschien komt dat ook wel omdat ik eigenlijk überhaupt niet zo van witlof houd.
Witlof, appel, blokjes roomkaas, rozijnen, walnoten. Ik ben ook niet zo witlof-minded.merel schreef:Recept? Ik heb nl nog nooit een lekkere witlofsalade gegeten, maar misschien komt dat ook wel omdat ik eigenlijk überhaupt niet zo van witlof houd.
- FlyingEagle
Evt. kun je nog andere fruitsoorten toevoegen. Mandarijnen partjes enzo. Heerlijk. Wel fijngesneden, rauwe witlof, maar dat spreekt voor zich verwacht ik!Zita schreef:Witlof, appel, blokjes roomkaas, rozijnen, walnoten. Ik ben ook niet zo witlof-minded.merel schreef:Recept? Ik heb nl nog nooit een lekkere witlofsalade gegeten, maar misschien komt dat ook wel omdat ik eigenlijk überhaupt niet zo van witlof houd.

koude macaronisalade. Echt geen zin om te koken.
Ik ga voor de kliekjes, heb nog bolgnesesaus staan en nog restjes nieuwe aardappelen, rauwkost erbij en ik vind het goed.
@ witlofsalade de genoemde varianten heb ik al eens geprobeerd, ik vond het geen succes. Ik houd volgens mij echt niet van witlof.
@ witlofsalade de genoemde varianten heb ik al eens geprobeerd, ik vond het geen succes. Ik houd volgens mij echt niet van witlof.
witlofsalade vind ik ook wel lekker
met appel/augurk/ei. Beetje mayo met peper en zout.
Heb van de week een paar keer komkommer op z'n amish gemaakt.
Amish Cucumber Salad- a simple way to make Overnight Pickles!
1 cup white vinegar
1/2 cup granulated sugar (more if you prefer sweeter) (ik doe de helft minder...ben niet zo'n zoetekauw)
1 cup HOT water
1 teaspoons celery seed
1 teaspoon salt
3 cups sliced cucumber
3 small Vidalia onions, thinly sliced (ik gebruik rode ui)
Combine sugar, water, salt & vinegar over until sugar is fully dissolved, add celery seed.
Place sliced cucumber and onions in a large jar, container or bowl.
Pour mixture over cucumber and onions & refrigerate overnight for best flavor!

met appel/augurk/ei. Beetje mayo met peper en zout.
Heb van de week een paar keer komkommer op z'n amish gemaakt.
Amish Cucumber Salad- a simple way to make Overnight Pickles!
1 cup white vinegar
1/2 cup granulated sugar (more if you prefer sweeter) (ik doe de helft minder...ben niet zo'n zoetekauw)
1 cup HOT water
1 teaspoons celery seed
1 teaspoon salt
3 cups sliced cucumber
3 small Vidalia onions, thinly sliced (ik gebruik rode ui)
Combine sugar, water, salt & vinegar over until sugar is fully dissolved, add celery seed.
Place sliced cucumber and onions in a large jar, container or bowl.
Pour mixture over cucumber and onions & refrigerate overnight for best flavor!

Pannenkoeken en een couscoussalade van gisteren
Vanwege de heersende klimatologische omstandigheden een koude pastasalade gefabriceerd.
Wij hebben afgelopen week een paar keer brood als avondeten gegeten, te warm om te koken en te warm om te eten

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gewoon lekker patat gebakken vandaag. Voor de liefhebber gewokte uien, paprika's en champignons of gemengde ijsbergsla erbij. Ging best, ondanks de hitte.
- Niet meer zo actief -
Gisteren een zelfgemaakte vegetarische lasagne gemaakt van 2 kg tomaten, champignons, courgette, aubegine en 2 puntpaprika's. Vandaag worteltjes, peultjes, nieuwe aardappelen en een balletje gehakt.
Gewoon voedzaam brood.
Kopje thee erbij.
Dat is voldoende voor vanmiddag.
Kopje thee erbij.
Dat is voldoende voor vanmiddag.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Meen je dat nou, ik vind dat niks voor jou.Orchidee schreef:Wij hebben afgelopen week een paar keer brood als avondeten gegeten, te warm om te koken en te warm om te eten![]()
![]()

Ik maak wel vaker een frisse salade (erbij), maar een pan verse soep (tomaten of kippen) gaat er ook prima in.
Tijdens het koken drink ik wel iedere keer een flinke slok water, want dat vergat ik wel eens en kreeg dan s'avonds hoofdpijn.
Je verliest toch wel tamelijk veel vocht door die extra hitte, van pannen en gaspitten, blijkbaar.
Gisteren stond er een groene groentensoep met zalmsandwiches op het menu, vanavond rozemarijnaardappels uit de oven, met
tomaat-snijboonruitjes en kipkluifjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon