Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
-
- Contacteer:
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
Laten we met z'n allen bidden tot Die God Die het goedmaakt, want na het zure geeft Hij het zoet.
Psalm 99 vers 5:
Hij en and'ren meer
Riepen tot den HEER',
Die met gunstig' oren
Hun geroep wou horen.
Want Hij heeft het Zelf in Zijn onfeilbaar Woord beloofd: 'Bid en u zál gegeven worden!'
Psalm 146 vers 2:
Vest (dan) op prinsen geen betrouwen,
Waar men nimmer heil bij vindt;
Zoudt g' uw hoop op mensen bouwen?
Psalm 99 vers 5:
Hij en and'ren meer
Riepen tot den HEER',
Die met gunstig' oren
Hun geroep wou horen.
Want Hij heeft het Zelf in Zijn onfeilbaar Woord beloofd: 'Bid en u zál gegeven worden!'
Psalm 146 vers 2:
Vest (dan) op prinsen geen betrouwen,
Waar men nimmer heil bij vindt;
Zoudt g' uw hoop op mensen bouwen?
Laatst gewijzigd door Diederik de GG-er op 19 mei 2015, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Ad Anker schreef:Heftig voor alle mannen en evt. de gezinnen die bij hen horen. Dat zal niet meevallen.
Kan mij ook wel voorstellen dat het voor een gezin een opluchting kan zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Wittewrongel
- Inactief
huisman schreef:Ad Anker schreef:Heftig voor alle mannen en evt. de gezinnen die bij hen horen. Dat zal niet meevallen.
Kan mij ook wel voorstellen dat het voor een gezin een opluchting kan zijn.
En toch een pijnlijke klap. Maar als het van de Heere is dan zal hij erop terug komen.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
-
- Contacteer:
Is het wel eens gebeurd dat er geen enkele student werd aangenomen?
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
- Wittewrongel
- Inactief
Ja volgens mij is dat voorgekomen, enkel weet ik niet wanneer dat was:) Ik zal het proberen op te zoeken.Diederik de GG-er schreef:Is het wel eens gebeurd dat er geen enkele student werd aangenomen?
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
-
- Contacteer:
Ik dacht van 1993, want als je op http://www.gergeminfo.nl kijkt bij de vacante gemeentes rond 1997, is er geen enkele gemeente die in juni 1997 een kandidaat heeft beroepen.Wittewrongel schreef:Ja volgens mij is dat voorgekomen, enkel weet ik niet wanneer dat was:) Ik zal het proberen op te zoeken.Diederik de GG-er schreef:Is het wel eens gebeurd dat er geen enkele student werd aangenomen?
-
- Contacteer:
Gepubliceerd op: 24 juni 1993
Ds. A.F. Honkoop, Ds. D. Hakkenberg
Meer informatie
Mededeling van het Curatorium der Theologische School
Het Curatorium in vergadering bijeen op vrijdag 11, maandag 14 en dinsdag 15 juni, kon helaas geen vrijmoedigheid vinden om nieuwe studenten toe te laten tot het volgen van de lessen aan de Theologische School. Dit is een zaak die ons tot droefheid stemt en ook in de gemeenten als teleurstelling zal worden ervaren. Ongetwijfeld rijzen er vele vragen. Geve de Heere ons genade om met deze nood voor Zijn Aangezicht in te keren.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... e-school/5
In 1993 werden er geen studenten toegelaten.
Ds. A.F. Honkoop, Ds. D. Hakkenberg
Meer informatie
Mededeling van het Curatorium der Theologische School
Het Curatorium in vergadering bijeen op vrijdag 11, maandag 14 en dinsdag 15 juni, kon helaas geen vrijmoedigheid vinden om nieuwe studenten toe te laten tot het volgen van de lessen aan de Theologische School. Dit is een zaak die ons tot droefheid stemt en ook in de gemeenten als teleurstelling zal worden ervaren. Ongetwijfeld rijzen er vele vragen. Geve de Heere ons genade om met deze nood voor Zijn Aangezicht in te keren.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... e-school/5
In 1993 werden er geen studenten toegelaten.
Aan al die mannen uit de GG die hier reageren (of alleen meelezen): stel je jezelf nu ook de vraag: zou ik in Gods Koninkrijk mogen dienen? Is er een plaats voor mij?
Ps. Deze vragen gelden natuurlijk voor iedere man, en op een wat andere wijze ook voor iedere vrouw. Maar met name voor de mannen uit de G.G. lijkt mij deze vraag in deze dagen belangrijk.
Ps. Deze vragen gelden natuurlijk voor iedere man, en op een wat andere wijze ook voor iedere vrouw. Maar met name voor de mannen uit de G.G. lijkt mij deze vraag in deze dagen belangrijk.
- Niet meer zo actief -
En dan?Mannetje schreef:Aan al die mannen uit de GG die hier reageren (of alleen meelezen): stel je jezelf nu ook de vraag: zou ik in Gods Koninkrijk mogen dienen? Is er een plaats voor mij?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hoe bedoel je: en dan?
- Niet meer zo actief -
In de GG word je gevraagd. Zo gauw je jezelf aanbiedt om iets voor de gemeente te willen betekenen is het over en uit.
Zoiets doet men niet.
Zoiets doet men niet.
Nou, gewoon, je kunt het je afvragen..Mannetje schreef:Hoe bedoel je: en dan?
En dan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
en dan wordt je afgewezen, want je roeping is niet goed genoeg.........
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
- Wittewrongel
- Inactief
Dit is dan niet van toepassing op het worden van dominee:)refo schreef:In de GG word je gevraagd. Zo gauw je jezelf aanbiedt om iets voor de gemeente te willen betekenen is het over en uit.
Zoiets doet men niet.
Er bestaan toch geen 'niet goede' roepingen?KB_ schreef:en dan wordt je afgewezen, want je roeping is niet goed genoeg.........
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«