Wist je dat...

Posthoorn

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

Jo-Ann schreef:
Posthoorn schreef:... ik op 12 mei 2005 als Afgewezen mijn intrede deed op OSW?
... dat tien jaar later een mooi moment van afscheid is?
... dat het over acht dagen zover is?
:hum
Na 10 jaar ben je Aangenomen op het forum hoor!
Mooie nieuwe naam... :hum
Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wist je dat.... ik best wel benieuwd ben wat er in mijn afwezen in het topic over schepping/evolutie is gezegd?
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
Jo-Ann schreef:
Posthoorn schreef:... ik op 12 mei 2005 als Afgewezen mijn intrede deed op OSW?
... dat tien jaar later een mooi moment van afscheid is?
... dat het over acht dagen zover is?
:hum
Na 10 jaar ben je Aangenomen op het forum hoor!
Mooie nieuwe naam... :hum
Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan...
Voor je gaat nog één leestip: Klein boekje 91 pagina's

Afbeelding

Prof Baars heeft puur Bijbelse gegevens verzamelt die de kinderdoop onmiskenbaar een Bijbelse grond geven.
Voor velen bekent terrein maar voor de verwarden een boekje die alles weer eens op een (Bijbelse) rij zet.

Ik vertrek met jou (nog even de uitslag afwachten over het topic "schepping en evolutie") en wens je al het goede toe.
(Misschien maak ik mijn 10.000 postings nog vol maar daar twijfel ik nog over)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Panny

Bericht door Panny »

-DIA- schreef:Wist je dat.... ik best wel benieuwd ben wat er in mijn afwezen in het topic over schepping/evolutie is gezegd?
Ach, zo belangrijk is het niet.

"Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage;"
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Ik erover denk om inderdaad eerst de uitslag van de topic schepping en evolutie af te wachten. Om dan te beslissen of ik me ( tijdelijk of definitief) terugtrek.

Ik mijn omgeving steeds meer gelijk moet geven dat een forum als dit gewoon niet werkt.

Dat dat voor een aantal een welkom iets is, gezien de pb en opmerkingen in dat bewuste topic. Als niemand meer met je spreekt valt er weinig te spreken... :fi :nonnon

Ik misschien niet zo openlijk fel op het modereerbeleid had moeten reageren.

Dat mijn reactie voorkomen had kunnen worden door even een blijk van ontvangen van bericht te geven. (Als zelfs een moderator al eerder heeft aangegeven niet meer in gesprek te willen gaan en dat ook volhoud is het wantrouwen nl. snel gewekt)

Als bovenstaande personen doen wat ze zeggen het heel stil gaat worden...
Laatst gewijzigd door Sheba op 07 mei 2015, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Wat zit iedereen nou te zeuren over dat Scheppingstopic.
Het is nou eenmaal zo dat er in onze kringen verschillend over de interpretatie van de schepping gedacht wordt.
Op een discussieforum komen deze verschillen extreem naar voren, dat betekent niet dat Gods Woord afgedaan wordt, het betekent dat er door sommigen met een andere bril naar de Bijbel gekeken wordt. Natuurlijk is het erg wanneer mensen in de evolutietheorie geloven, maar laat ze het hier dan uitleggen en ga met ze in discussie, want het is toch zeker een minderheid. Een topic sluiten of opschonen zal deze mensen niet overtuigen. Daar ben je hier toch voor: een discussieforum. Dat het een reformatorisch forum is betekent dat we met reformatorische mensen met elkaar discussiëren. Het betekent niet dat iedereen hetzelfde moet denken. Het gaat er om dat het binnen de kaders van de forumregels valt. En dat was in dat topic toch echt wel zo, als je er rekening mee houd dat 'Schepping vs Evolutie' nou eenmaal een zeer lastig onderwerp is, iets wat wij mensen nooit zullen begrijpen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Sheba schreef:Ik erover denk om inderdaad eerst de uitslag van de topic schepping en evolutie af te wachten. Om dan te beslissen of ik me ( tijdelijk of definitief) terugtrek.

Ik mijn omgeving steeds meer gelijk moet geven dat een forum als dit gewoon niet werkt.

Dat dat voor een aantal een welkom iets is, gezien de pb en opmerkingen in dat bewuste topic. Als niemand meer met je spreekt valt er weinig te spreken... :fi :nonnon

Dat mijn reactie voorkomen had kunnen worden door even een blijk van ontvangen van bericht te geven.

Gelukkig volg ook jij het standaard patroon wat vele forummers hier hebben doorlopen. Inclusief weggaan, verongelijkt doen, terugkomen onder wel of niet andere nickname. Ook bannetjes, ruzies en vervelende pb"tjes horen erbij. De volhouder leert - langzamerhand - discussiëren zoals het moet. Inhoudelijk, zonder waarheidsclaims, verdachtmakingen enz. Bedoeld om kennis op te doen voor de eigen ontwikkeling. Gewoon volhouden en ontvang kritiek dankbaar en denk erover na.
Als ervaringsdeskundige weet ik er alles van.

Dan blijkt ook de meerwaarde van zo'n forum. Ik leerde en leer er veel van.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:Voor je gaat nog één leestip: Klein boekje 91 pagina's

Afbeelding

Prof Baars heeft puur Bijbelse gegevens verzamelt die de kinderdoop onmiskenbaar een Bijbelse grond geven.
Voor velen bekent terrein maar voor de verwarden een boekje die alles weer eens op een (Bijbelse) rij zet.
Ha, je bent wel een volhouder! Ik zal er vanmiddag bij Smit eens een blik in werpen. Misschien is het wel wat.

En wat de schepping-evolutietopic betreft: ik ben voorlopig nog geen aanhanger van de evolutietheorie en zal dat denk ik nooit worden ook. ;) Ik wil er alleen wel op een 'ontspannen' manier naar kunnen kijken, zonder dat het mijn Bijbelgeloof aantast.

Nog 5 dagen...
Wittewrongel
Inactief

Bericht door Wittewrongel »

Het mooiste is nog wel dat vele twijfelen of ze weg gaan en uiteindelijk blijven zitten
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Posthoorn schreef:

Afbeelding

Ha, je bent wel een volhouder! Ik zal er vanmiddag bij Smit eens een blik in werpen. Misschien is het wel wat.

En wat de schepping-evolutietopic betreft: ik ben voorlopig nog geen aanhanger van de evolutietheorie en zal dat denk ik nooit worden ook. ;) Ik wil er alleen wel op een 'ontspannen' manier naar kunnen kijken, zonder dat het mijn Bijbelgeloof aantast.

Nog 5 dagen...
Ik heb het boekje uit: voluit evenwichtige Bijbelse leer inzake de doop. En: volledig gebaseerd op Bijbelse gegevens!
Aanrader!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
Posthoorn schreef:

Afbeelding

Nog 5 dagen...
Ik heb het boekje uit: voluit evenwichtige Bijbelse leer inzake de doop. En: volledig gebaseerd op Bijbelse gegevens!
Aanrader!
Zijn er ook die het boekje van ds van Kooten hebben gelezen met de titel; Jij bent gedoopt. Dat in 2014 is verschenen? Is er veel verschil tussen die twee boeken. Of komt het een beetje op hetzelfde neer? M.a.w. Als je een boek al hebt, heeft het dan veel meerwaarde om het andere boekje ook aan te schaffen?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Sheba schreef:Zijn er ook die het boekje van ds van Kooten hebben gelezen met de titel; Jij bent gedoopt. Dat in 2014 is verschenen? Is er veel verschil tussen die twee boeken. Of komt het een beetje op hetzelfde neer? M.a.w. Als je een boek al hebt, heeft het dan veel meerwaarde om het andere boekje ook aan te schaffen?
Ja, ook gelezen.
De boeken spreken elkaar zeker niet tegen.
Het aantrekkelijke van het boekje van prof. Baars is de omvang. In heel kort bestek heb je alle hoofdlijnen + Bijbelse gegevens t.a.v. de kinderdoop op een rij.
Het boek van dr. Van Kooten is een uitleg van de doop zelf. De kinderdoop is alleen in het einde van het boek aan de orde. Hij legt zin voor zin het doopsformulier uit. Dat doet prof. Baars niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
Sheba schreef:Zijn er ook die het boekje van ds van Kooten hebben gelezen met de titel; Jij bent gedoopt. Dat in 2014 is verschenen? Is er veel verschil tussen die twee boeken. Of komt het een beetje op hetzelfde neer? M.a.w. Als je een boek al hebt, heeft het dan veel meerwaarde om het andere boekje ook aan te schaffen?
Ja, ook gelezen.
De boeken spreken elkaar zeker niet tegen.
Het aantrekkelijke van het boekje van prof. Baars is de omvang. In heel kort bestek heb je alle hoofdlijnen + Bijbelse gegevens t.a.v. de kinderdoop op een rij.
Het boek van dr. Van Kooten is een uitleg van de doop zelf. De kinderdoop is alleen in het einde van het boek aan de orde. Hij legt zin voor zin het doopsformulier uit. Dat doet prof. Baars niet.
Dank je. Hier heb ik wat aan!
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
Sheba schreef:Ik erover denk om inderdaad eerst de uitslag van de topic schepping en evolutie af te wachten. Om dan te beslissen of ik me ( tijdelijk of definitief) terugtrek.

Dat mijn reactie voorkomen had kunnen worden door even een blijk van ontvangen van bericht te geven.

Gelukkig volg ook jij het standaard patroon wat vele forummers hier hebben doorlopen. Inclusief weggaan, verongelijkt doen, terugkomen onder wel of niet andere nickname. Ook bannetjes, ruzies en vervelende pb"tjes horen erbij. De volhouder leert - langzamerhand - discussiëren zoals het moet. Inhoudelijk, zonder waarheidsclaims, verdachtmakingen enz. Bedoeld om kennis op te doen voor de eigen ontwikkeling. Gewoon volhouden en ontvang kritiek dankbaar en denk erover na.

Volkomen eens.

@Sheba:
Misschien is het voor je gemoedsrust goed om te weten dat ik al tenminste tweemaal een ban gekregen heb omdat mijn uitspraken als zijnde tegen de forumregels werden beoordeeld.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:Gelukkig volg ook jij het standaard patroon wat vele forummers hier hebben doorlopen. Inclusief weggaan, verongelijkt doen, terugkomen onder wel of niet andere nickname. Ook bannetjes, ruzies en vervelende pb"tjes horen erbij. De volhouder leert - langzamerhand - discussiëren zoals het moet. Inhoudelijk, zonder waarheidsclaims, verdachtmakingen enz. Bedoeld om kennis op te doen voor de eigen ontwikkeling. Gewoon volhouden en ontvang kritiek dankbaar en denk erover na.

Volkomen eens.

@Sheba:
Misschien is het voor je gemoedsrust goed om te weten dat ik al tenminste tweemaal een ban gekregen heb omdat mijn uitspraken als zijnde tegen de forumregels werden beoordeeld.
Ik heb het mijn hele loopbaan volgehouden zonder bannetjes. Wel eens waarschuwingen en zelfs een 'openbare' reprimande gehad. Maar idd., dat hoort erbij.
Plaats reactie