Waar baal je van? [3]

Orchidee

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Van een bruiloftsfeest waar wij voor uitgenodigd zijn, op zaterdagavond vanaf 21.15 uur :oO
Laatst trouwde een vriend van één van mijn zoons ook op zaterdag, de zaterdag vóór Pasen.
Maar het was een bescheiden bruilofsfeest en het was om 10 uur afgelopen.
Maar dit lijkt mij een latertje te worden Orchidee, moeten jullie er ook nog een eindje voor rijden?
Dik uur rijden, dus valt mee ;)
21.30 u word de taart pas aangesneden en je moet laten weten of je wel of niet aanwezig zal zijn :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Van een bruiloftsfeest waar wij voor uitgenodigd zijn, op zaterdagavond vanaf 21.15 uur :oO
Laatst trouwde een vriend van één van mijn zoons ook op zaterdag, de zaterdag vóór Pasen.
Maar het was een bescheiden bruilofsfeest en het was om 10 uur afgelopen.
Maar dit lijkt mij een latertje te worden Orchidee, moeten jullie er ook nog een eindje voor rijden?
Dik uur rijden, dus valt mee ;)
21.30 u word de taart pas aangesneden en je moet laten weten of je wel of niet aanwezig zal zijn :hum
En dus ook weer een dik uur terug.
Sorry hoor Orchidee, maar ik vind het een beetje vreemd. Je mag dus halverwege de avond een dik uur gaan rijden voor een stukje bruidstaart en een felicitatie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

We mogen op het feest blijven na de taart, tot in de vroege uurtjes van de volgende dag ;)
Nog even goed overleggen met overige familieleden over deze "kwestie", het is wel een dicht bijstaand familielid.
De "plechtigheid" die 's middags om 16.00u plaatsvind, is alleen voor de "daggasten", is dus ook geen optie om alleen "de ceremonie" bij te wonen, wat moet je nu met zoiets? :wiz
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Niet karig zijn in de liefde jegens je naaste.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
DDD

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:We mogen op het feest blijven na de taart, tot in de vroege uurtjes van de volgende dag ;)
Nog even goed overleggen met overige familieleden over deze "kwestie", het is wel een dicht bijstaand familielid.
De "plechtigheid" die 's middags om 16.00u plaatsvind, is alleen voor de "daggasten", is dus ook geen optie om alleen "de ceremonie" bij te wonen, wat moet je nu met zoiets? :wiz
Ik begrijp dat vooral de andere tijdsindeling het probleem is? Volgens mij kun je best eerlijk zeggen dat je een ochtendmens bent, en daarom op tijd naar huis gaat.

Ik wilde dat ik ook zo'n familie had, trouwens. Bij ons moet je al om acht uur op de stoep staan, bij wijze van spreken.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij mogen pas om 21.15u op bezoek komen, is dit het nieuwe 20.00 u :quoi
DDD

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Wij mogen pas om 21.15u op bezoek komen, is dit het nieuwe 20.00 u :quoi
Was het maar zo. Er zijn echt nog veel bruiloften waar je al om acht uur welkom bent hoor...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Op zaterdagavond vind ik sowieso lastig, ik persoonlijk wil wel weer fris en fruitig de volgende morgen in de kerk zitten :)
DDD

Bericht door DDD »

Ik ook. Helaas beginnen kerken nogal vroeg, er zijn er zelfs die al om half tien beginnen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij zijn ook op zaterdag getrouwd, het feestje duurde tot 9 uur 's avonds.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tja, dat is wel een heel ander verhaal @Lassie ;)
Mara

Bericht door Mara »

Twee werklieden een hele dag in huis hebben, die met elkaar in hun moedertaal praten, terwijl ze allebei heel goed de Nederlandse taal beheersen.
Kun je daar iets van zeggen, of hebben zij het recht hiertoe?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heel lastig lijkt me @Mara :blabla
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Twee werklieden een hele dag in huis hebben, die met elkaar in hun moedertaal praten, terwijl ze allebei heel goed de Nederlandse taal beheersen.
Natuurlijk hebben ze het recht om in welke taal dan ook met elkaar te praten. Waarom zouden ze dat niet mogen? 't Is natuurlijk wel fijn als ze jou in het Nederlands aanspreken.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Twee werklieden een hele dag in huis hebben, die met elkaar in hun moedertaal praten, terwijl ze allebei heel goed de Nederlandse taal beheersen.
Natuurlijk hebben ze het recht om in welke taal dan ook met elkaar te praten. Waarom zouden ze dat niet mogen? 't Is natuurlijk wel fijn als ze jou in het Nederlands aanspreken.
Het gaat niet over mogen Zita, ik vind dit net als fluisteren in gezelschap. Dat zou ook mogen, maar wordt toch door veel mensen onbeschoft gevonden?
Die ene heeft notabene een Nederlandse vrouw, zij belde tijdens de werkzaamheden en toen sprak hij ook gewoon vlekkeloos Nederlands.
Plaats reactie