Waar baal je van? [3]
Re: Waar baal je van? [3]
Ik baal niet snel. Zeker niet graag.
Alleen dat woord al!
Toch zijn er wel eens zaken die ik graag wel anders wilde zien.
Zo vandaag bijvoorbeeld.
Ik las bij beroepingsberichten een citaat uit het RD.
Blijkbaar is het RD vandaag dus wel verschenen,
maar heeft men mij overgeslagen?
Of... misschien vieren de jonge bezorgers Groot Feest?
Ach ja, er nu eenmaal dingen waar je geen vat op hebt.
Of je moet een beetje brutaliteit in je hebben, en de telefoon pakken..
Er wordt wel gezegd:
Brutalen hebben de halve wereld.
Maar ja... wie bezorgd er hier?
Alleen dat woord al!
Zo vandaag bijvoorbeeld.
Er wordt wel gezegd:
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Niemand. Vandaag komt er geen krant dacht ik.
Staat op de krant van zaterdag dat er geen RD is. Maar intussen weet je dat wel... 
Heb je een fijne dag gehad? Wij wel.. een mooie dag zonder veel herrie. Terug naar mijn heimat.. heerlijk vertrouwd genieten.

Heb je een fijne dag gehad? Wij wel.. een mooie dag zonder veel herrie. Terug naar mijn heimat.. heerlijk vertrouwd genieten.
Laatst gewijzigd door Desiree op 27 apr 2015, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Op de voorpagina stond zaterdag dat je vandaag geen krant zou krijgen, maar dat je wel het koningsdagnieuws op de website zou kunnen volgen.-DIA- schreef:Ik baal niet snel. Zeker niet graag.
Alleen dat woord al!
Zo vandaag bijvoorbeeld.
Er wordt wel gezegd:
Er is dus niks mis met de bezorging, want er is geen papieren krant verschenen.
Niet te snel jonge bezorgers verdenken, niet te snel boos de telefoon pakken, gewoon goed je krantje lezen

~~Soli Deo Gloria~~
Ja joh, ik ben ook altijd zóó (oude spelling, oops!) wantrouwend!Hendrikus schreef:Op de voorpagina stond zaterdag dat je vandaag geen krant zou krijgen, maar dat je wel het koningsdagnieuws op de website zou kunnen volgen.-DIA- schreef:Ik baal niet snel. Zeker niet graag.
Alleen dat woord al!
Zo vandaag bijvoorbeeld.
Er wordt wel gezegd:
Er is dus niks mis met de bezorging, want er is geen papieren krant verschenen.
Niet te snel jonge bezorgers verdenken, niet te snel boos de telefoon pakken, gewoon goed je krantje lezen
Ik denk meteen aan een grove nalatigheid en zware misdaden,
en pijlen die men met opzet tegen mijn richt.
Ja joh, dat is een zeer zwaar leven!
Altijd maar achterdochtig zijn, vluchten waar niemand je achtervolgd.
Het de wegen waarin een Mr. Groot-Achterdocht zich door moet worstelen.
Velen op dit forum zullen hem waarschijnlijk
(zo hier en daar met enige regelmaat te lezen)
wel kennen.

Ja we hebben de rust opgezocht in een over het algemeen onrustig land waar de muziek door deDesiree schreef:Staat op de krant van zaterdag dat er geen RD is. Maar intussen weet je dat wel...
Straten en Wijken schalt met een volume die de Zwaarste Soort Oordopjes vereist.
De Oude Landstreek Drenthe was overwegend wel mooi, rustig. behalve dan in een Grote Stad als
Klazienaveen.
Daar was een Geweldig Grote RommelMarkt. We zagen de Jeugdige Handelaartjes met medelijden
aan. Koukleumend zaten die lieve Kleine Kindertjes met dekens over hun bevende ledematen te
rillen van de kou. Veel kijkers maar, zo te zien, geen kopers. Alle lieve Kleine Kindertjes hadden
vrijwel (zo te zien) bar weinig verkocht. Welk een (kinder)verdriet zal daar vanavond doorleefd
moeten worden...
Overigens waren er ook Mooie plaatsen in het Oude Landschap Drenthe. We genoten volop
van de Natuur en de Zon op deze Koningsdag. De Drassige Drentsche Moerassen herbergen een
Schat aan Natuur, zowel van Dierlijke- als van Plantaardige aard. Als men daarbij de zon
aanschouwt zal men zich kunnen indenken hoe schoon dit Oude Oer-Nederlandse Landschap in
onze ogen was!
Van een bruiloftsfeest waar wij voor uitgenodigd zijn, op zaterdagavond vanaf 21.15 uur 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Laatst trouwde een vriend van één van mijn zoons ook op zaterdag, de zaterdag vóór Pasen.Orchidee schreef:Van een bruiloftsfeest waar wij voor uitgenodigd zijn, op zaterdagavond vanaf 21.15 uur
Maar het was een bescheiden bruilofsfeest en het was om 10 uur afgelopen.
Maar dit lijkt mij een latertje te worden Orchidee, moeten jullie er ook nog een eindje voor rijden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Op stille zaterdag dus? Dat lijkt me wel vervelend. Maar zoiets kan in onze tijd gebeuren. Een kaartje sturen zal ook niet altijd op prijs worden gesteld.
Ja, ik was er ook enigszins verbaasd over, en ze zijn kerkelijk overgetrouwd. Blijkbaar vonden ze dit in die gemeente niet vreemd.DDD schreef:Op stille zaterdag dus? Dat lijkt me wel vervelend. Maar zoiets kan in onze tijd gebeuren. Een kaartje sturen zal ook niet altijd op prijs worden gesteld.
???
Ik vraag me dan toch af hoe zoiets zit. De twee opties die ik kan bedenken:
Dat moet dan een heel zware dominee geweest zijn, zonder veel gevoel voor stijl, of juist met een afkeer van etiquette of het kerkelijk jaar (dezelfde categorie die op 4 mei gaat preken).
Of een chaotisch type die zijn agenda niet goed bijhoudt en de jonge leden niet wilde teleurstellen toen hij er achter kwam dat hij op stille zaterdag een bruiloft had ingepland.
Dat moet dan een heel zware dominee geweest zijn, zonder veel gevoel voor stijl, of juist met een afkeer van etiquette of het kerkelijk jaar (dezelfde categorie die op 4 mei gaat preken).
Of een chaotisch type die zijn agenda niet goed bijhoudt en de jonge leden niet wilde teleurstellen toen hij er achter kwam dat hij op stille zaterdag een bruiloft had ingepland.
Nee, niets van dit alles.DDD schreef:???
Laten we zeggen: evangelische gemeente.
Nou, dat kan goed samengaan met het niet houden van het kerkelijk jaar toch? Sommige evangelische gemeenten maken zich drukker om de joodse dan om de christelijke feestdagen.
En erg stijlvol gaat het er in de gemiddelde evangelische gemeente ook niet aan toe, dus dat past weer helemaal in mijn vooroordelen;-)
En erg stijlvol gaat het er in de gemiddelde evangelische gemeente ook niet aan toe, dus dat past weer helemaal in mijn vooroordelen;-)
Nou, dat is niet echt aardig. Ik ken een aantal mensen uit die gemeente en die zijn serieuzer met veel zaken dan menig refo.DDD schreef:Nou, dat kan goed samengaan met het niet houden van het kerkelijk jaar toch? Sommige evangelische gemeenten maken zich drukker om de joodse dan om de christelijke feestdagen.
Ook principieel, om maar te noemen, ze doen absoluut niet aan zwart werken. Kom daar maar eens om ... elders.

Je begrijpt niet wat ik bedoel.
Zwart werken heeft niets met etiquette of het kerkelijk jaar te maken, maar met het gehoorzamen van de overheid, zoals God dat van ons vraagt. Er zijn mensen die heel stijlvol lijken, maar toch anderen uitbuiten, al zou ik wel de stelling aandurven dat werkelijk stijlvol leven zich daar niet mee verhoudt.
Serieus zijn heeft helaas ook niets met etiquette of het kerkelijk jaar te maken. Er zijn mensen die zich keurig gedragen maar van binnen vreselijke mensen zijn. Die zullen zich in een evangelische gemeente niet thuis voelen. Daar zitten -gemiddeld genomen, het verandert wel- vooral lager opgeleide mensen die niet zo malen om vormen maar wel serieus gelovig zijn.
Zwart werken heeft niets met etiquette of het kerkelijk jaar te maken, maar met het gehoorzamen van de overheid, zoals God dat van ons vraagt. Er zijn mensen die heel stijlvol lijken, maar toch anderen uitbuiten, al zou ik wel de stelling aandurven dat werkelijk stijlvol leven zich daar niet mee verhoudt.
Serieus zijn heeft helaas ook niets met etiquette of het kerkelijk jaar te maken. Er zijn mensen die zich keurig gedragen maar van binnen vreselijke mensen zijn. Die zullen zich in een evangelische gemeente niet thuis voelen. Daar zitten -gemiddeld genomen, het verandert wel- vooral lager opgeleide mensen die niet zo malen om vormen maar wel serieus gelovig zijn.