Als de wens om alle argumenten voor het voetlicht te brengen alvorens een mening te vormen individualisme is en als het niet klakkeloos napraten van de mening van "geselecteerde" anderen, zonder te onderzoeken of het wel alzo is, een relatief waarheidsbegrip verondersteld dan ben ik inderdaad postmodern.Luther schreef:Postmodern denken kenmerkt zich door een grote mate van individualisme en een relatief waarheidsbegrip. Bijbelgetrouwe christenen zullen zich alleen al daarom nooit thuisvoelen bij een postmoderne wijze van denken.Wim Anker schreef:Nou en? Wederom enkel een positionering in een hokje zonder inhoudelijke reactie.Luther schreef:Dit is vrij postmodern.
Maar een christen overtuigt niet door kracht of door geweld. Een christen argumenteert niet door het plakken van het etiket of het plaatsen in een hokje om dan te constateren dat het etiket of het hokje niet bijbels is.
Het RD heeft niet in de doelstelling staan dat de lezers enkel worden geïnformeerd over opvattingen die de redactie welgevallig zijn. Integendeel. En dat is toch wel wat jij voorstelt.Luther schreef:Helemaal eens. Dat is precies de reden dat ik mijn zorgen uitte over het verschijnen van dit blog op een platform van het RD.WimAnker schreef:Al eerder opgemerkt, de eigen regels en doelstellingen zijn leidend hierin. En die moeten helder zijn.Luther schreef:Geldt dat ook voor de kerkelijke pers wat jou betreft?
Oke. Maar dan mag die mijnheer toch ook wel wat zeggen in het RD? Je beveelt de ene TUA medewerker aan als ongeveer onfeilbaar (in een ander topic) en de andere - participerend in de TUA werkgroep BEST over bijbelse exegese - moet de mond houden.Luther schreef:De TUA reken ik wel tot die zuil en ik hoop dat ze niet fuseren met de TUK.WimAnker schreef:Apeldoorn wel hopelijk? Of vind je nu dat de TUA wel mag samenwerken met deze mijnheer als het gaat om de bijbelse exegese (en met hem als lid noemen ze de groep dan BESTLuther schreef:Overigens schaar ik de TU Kampen niet tot de zuil van de gereformeerde gezindte.) maar dat hij verder, als het aan jouw ligt, maar wordt geacht zijn mond te houden in de "zuil" media?
Vreemd hoor.