Ieder die langer meeleest op dit forum, weet dat ik absoluut niet makkelijk spreek over en tegen medemensen die een homoseksuele gerichtheid hebben. Ik ga dat hier niet herhalen, maar hoop dat je dat wilt veronderstellen. Ook merk ik dat je steeds maar niet wilt honoreren wat @huisman ook al diverse keren heeft benadrukt, namelijk dat er een verschil is tussen de zonde en de zondaar.SecorDabar schreef:Het is geen reden om mensen in deze relaties te verafschuwen.Posthoorn schreef:Er zijn ook hetero-christenen die alleen door het leven moeten gaan. En al die argumenten die je noemt, zijn ook wel bekend. Maar de Bijbel rekent het seksuele verkeer van mannen met mannen (en dus ook van vrouwen met vrouwen) tot zaken die tegen de natuur ingaan. We zouden kunnen zeggen: perversiteiten. Dus wat ook de achterliggende gedachte is, het gaat hier om iets wat tégen de natuur ingaat en om die reden verafschuwd dient te worden.SecorDabar schreef:Je kunt als hetero christen niet een homo christen verplichten om alleen door het leven te gaan.
Het komt ons niet toe, om de intimiteit van deze mensen onder een vergrootglas te leggen.
Dat doen we ook niet bij tegen natuurlijke seksuele handelingen in het huwelijk. Ik ga niet nader hierover in details treden...
Met de Bijbel in de hand zijn al veel van zulke mensen door hun kerk geweerd, door hun sociale omgeving uitgesloten.
ook op de website http://www.gaychristian101.com wordt de tegennatuurlijkheid zoals genoemd in de Bijbel besproken.
Dit gezegd hebbend, wil ik wel kwijt dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat je onder het mom van een heleboel rechtzinnige postings ruimte wil maken voor een homoseksueel samenwonen en -leven voor jezelf. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. Daarmee ga je niet alleen in tegen de grondslag van dit forum (dat zou nog tot daaraan toe zijn), maar ga je ook in tegen de duidelijke lijn in de Bijbel. Huisman heeft terzake al gewezen naar het CGK-rapport. Ik zou je ook nog willen wijzen op de publicatie van dr. A.A.A. Prosman, of het boekje van Herman van Wijngaarden.
Ik begrijp dat je e.e.a. hebt meegemaakt, bent buitengesloten, je alleen voelt, etc., maar daarin mag je nog niet de rechtvaardiging zoeken voor het leven in een homoseksuele relatie, waarvoor je in de Bijbel ruimte zoekt.
Ik realiseer me dat deze posting 'op de persoon' is, maar ik hoop dat je je standpunt ofwel wilt herzien, of hier niet meer wil uitdragen.