Marco Polo! Maar nog beter: neem even contact op per PB...Zita schreef:Een goede reisgids voor Berlijn. Welke uitgever heeft de beste?

Marco Polo! Maar nog beter: neem even contact op per PB...Zita schreef:Een goede reisgids voor Berlijn. Welke uitgever heeft de beste?
Capitool is voor mij ook favoriet.Mister schreef:Volgens mij is er een heel goede van Capitool.
Edit: klopt. Hebben wij gebruikt voor stedentrip.
Capitool is inderdaad de beste, maar als je de stad voor het eerst bezoekt, kun je je beter beperken. Dan is Marco Polo een goede!Hendrikus schreef:Capitool is voor mij ook favoriet.Mister schreef:Volgens mij is er een heel goede van Capitool.
En Berlijn is een heerlijke stad!
Twee keer eensHendrikus schreef:Capitool is voor mij ook favoriet.Mister schreef:Volgens mij is er een heel goede van Capitool.
En Berlijn is een heerlijke stad!
De zwarte met het witte hart van Arthur Japin. Ik heb het zelf niet gelezen maar het gaat wel over jouw thema.Dodo schreef:Voor de leeskring moet ik een boek lezen over slavernij in Nederlands verleden. En ik heb geen idee.
Het meest voor de hand liggend is "hoe duur was de suiker" maar die doet een ander leeskringlid al. Heeft iemand ideeën?
Ik ken 'm. Het is een mooi boek maar het gaat niet over slavernij. Het gaat over twee zwarte jongens die naar Nederland gehaald worden, in de gouden eeuw of zo. Ze zijn echter nooit slaaf.huisman schreef:De zwarte met het witte hart van Arthur Japin. Ik heb het zelf niet gelezen maar het gaat wel over jouw thema.Dodo schreef:Voor de leeskring moet ik een boek lezen over slavernij in Nederlands verleden. En ik heb geen idee.
Het meest voor de hand liggend is "hoe duur was de suiker" maar die doet een ander leeskringlid al. Heeft iemand ideeën?
Jazeker!!Luther schreef:Vandaag stond in het RD een verslag van een kerkhistorische lezing door ds. J. Westerink over de catechismusverklaring van Ferré en Brinkman.
Kent iemand deze verklaring?
Is deze verklaring nog te koop?
Bij de Roo boeken voor €78,-Hardcover, 747 pagina's.
Hermannus Ferre werd op 22 augustus 1725 te Groningen geboren, alwaar hij ook studeerde. In 1752 werd hij proponent en in 1756 predikant te Dreischor. Hij huwde met Johanna Maria van Bosheiden en overleed op 17 mei 1775.
Cornelis Brinkman zag het levenslicht te Meppel in 1730. In 1753 werd hij als predikant bevestigd te Ingen en in 1754 te Alblasserdam, alwaar hij tot 1772 gestaan heeft. Toen nam hij een beroep aan naar Oude Tonge en in 1774 naar Dirksland, welke gemeente hij gediend heeft tot zijn emeritaat in 1790. Hij is op 8 juli 1799 te Leiden overleden.
C. Brinkman heeft het handschrift over de Heidelbergse Catechismus, door H. Ferre nagelaten en op verzoek van weduwe J.M. Ferre - van Bosheiden, voor de pers gereed gemaakt.
Mhhh... da's aardig aan de prijs!huisman schreef:Jazeker!!Luther schreef:Vandaag stond in het RD een verslag van een kerkhistorische lezing door ds. J. Westerink over de catechismusverklaring van Ferré en Brinkman.
Hermannus Ferre werd op 22 augustus 1725 te Groningen geboren, alwaar hij ook studeerde. In 1752 werd hij proponent en in 1756 predikant te Dreischor. Hij huwde met Johanna Maria van Bosheiden en overleed op 17 mei 1775.
Cornelis Brinkman zag het levenslicht te Meppel in 1730. In 1753 werd hij als predikant bevestigd te Ingen en in 1754 te Alblasserdam, alwaar hij tot 1772 gestaan heeft. Toen nam hij een beroep aan naar Oude Tonge en in 1774 naar Dirksland, welke gemeente hij gediend heeft tot zijn emeritaat in 1790. Hij is op 8 juli 1799 te Leiden overleden.
C. Brinkman heeft het handschrift over de Heidelbergse Catechismus, door H. Ferre nagelaten en op verzoek van weduwe J.M. Ferre - van Bosheiden, voor de pers gereed gemaakt.
Als ds Westerink het aanbeveelt ? Dan maar wat beleg minder op de boterham.Luther schreef:Mhhh... da's aardig aan de prijs!huisman schreef:Jazeker!!Luther schreef:Vandaag stond in het RD een verslag van een kerkhistorische lezing door ds. J. Westerink over de catechismusverklaring van Ferré en Brinkman.