Eigen nummer kan, zowel bij prepaid als bij abonnement.Ad Anker schreef:ik wil graag mijn eigen nummer houden, dat kan, als ik zo'n apparaat koop?Floppy schreef:Is dat een smartphone? Zo niet, dan vind ik hem nog wel wat aan de prijs....
Tip van mij: Voor ong. 100 euro is er de Motorola Moto E; voor ong. 170 de Moto G.
Hoe zit het dan met maandelijkse kosten, ik zal toch een abonnement ofzo moeten hebben.
Ik ben echt helemaal groen, zoals je merkt.
Zelf heb ik nu pre-paid bij zowel Simyo als Lyca Mobile (heb twee simkaarten in de telefoon, en dus twee nummers).
De telefoonkosten worden doorgaans in drie groepen ingedeeld:
- Bellen
- SMS
- Mobiel Internet over 3g/4g (wordt "data" genoemd).
Vaak verkopen providers je een abonnement met een bepaalde bundel, waarin deze drie componenten zijn verwerkt; bijvoorbeeld 100 minuten bellen, 100x SMS en 250MB data voor een x bedrag per maand. Dat moet je goed uitzoeken van tevoren want niet iedereen gebruikt alles evenveel (ik SMS dus nooit, en bel zelden).
Voor Prepaid hoef je in principe niets uit te zoeken, maar betaal je wat je gebruikt. Dat is over het algemeen wel duurder, vooral met data. Bij Simyo betaalde je tot voor kort bijv. voor elke MB 1 euro, inmiddels is dat 0,15 euro (nog steeds duur). De meeste prepaid providers bieden ook de mogelijkheid om een maandpakket te kopen van je beltegoed; zo heb ik nu bij Lyca 500 MB data voor 5 euro. In feite is dat een abonnement met een looptijd van 1 maand.
Misschien moet je eerst een poosje prepaid gebruiken om te zien wat je precies verbrandt elke maand.