Kleine ergernissen [3]

DDD

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door DDD »

Ik heb het artikel vier keer gelezen, maar het staat er toch echt, zie ook het citaat. Ik heb gelijk aangetekend dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat hij dit echt bedoeld heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Ik heb het artikel vier keer gelezen, maar het staat er toch echt, zie ook het citaat. Ik heb gelijk aangetekend dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat hij dit echt bedoeld heeft.
Dwingen? Waar staat dat woord?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD

Bericht door DDD »

Wanneer kinderen zich in het huisgezin actief tegen de Bijbelse waarden en normen verzetten, maak ik duidelijk dat dit consequenties heeft: zelfstandig gaan wonen. Als je als kind thuis woont en je weigert mee te bidden of aan tafel te blijven zitten tijdens het Bijbellezen, is dat grensoverschrijdend. Dat vraagt op korte termijn om oplossingen. Het kind past zich aan of gaat het huis uit.
Het citaat lijkt me toch niet voor misverstanden vatbaar. Maar misschien bedoelt hij een situatie waarin kinderen of jongeren gek doen tijdens het bidden of hun jongere broertjes en zusjes afleiden tijdens het gebed. Ook dan vind ik uit huis zetten trouwens geen goede opvoedmethode. Kinderen hebben ook niet om hun ouders gevraagd, dus die hebben op zijn minst een zekere inspanningsverplichting tegenover hen.

Ik vind trouwens inderdaad dat ouders van hun kinderen het fatsoen mogen vragen de gezinsrituelen te respecteren. Dat is ook gewoon een kwestie van beschaving, dat mag ook worden gevraagd als je ergens anders te gast bent. Maar het enkele 'weigeren mee te bidden' valt daar volgens mij niet onder. Van ongelovigen kun je dat niet vragen, ook niet als het je eigen kind betreft.
Dodo

Bericht door Dodo »

Kapot autoruitje :banghead
Kom je uit de kerk, ruitje in getikt en bagage doorzocht. Gelukkig waren de kostbare spullen mee naar binnen genomen. Maar het is een gedoe. Straks komt de monteur met een noodruit.
Lassie

Bericht door Lassie »

Vuurwerk.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mijn door allergie verstopte neus.
The Groom's still waiting at the altar
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Met enorm niet-waterdichte schoenen (nep-uggs, ze leken me zo geschikt voor dit weer) lopend boodschappen doen. :nonnon
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Met enorm niet-waterdichte schoenen (nep-uggs, ze leken me zo geschikt voor dit weer) lopend boodschappen doen. :nonnon
O Zita, ik vind die zo spuuglelijk. Zowel nep als echt. :fuite
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Met enorm niet-waterdichte schoenen (nep-uggs, ze leken me zo geschikt voor dit weer) lopend boodschappen doen. :nonnon
Wees gerust: ik draag ze alleen als pantoffels. Heerlijk. Normaliter draag ik altijd een schoen met hak, maar dat leek me in de sneeuw niet zo'n geweldig plan. Niet dat het alternatieve idee veel beter was...
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Wees gerust: ik draag ze alleen als pantoffels. Heerlijk. Normaliter draag ik altijd een schoen met hak, maar dat leek me in de sneeuw niet zo'n geweldig plan. Niet dat het alternatieve idee veel beter was...
Nee, comfortabel en veilig schoeisel ziet er nooit elegant uit. ;)
Ik droeg net tijdens het stoep aanvegen elegante rubber laarzen, maat kano (van manlief) :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Vuurwerk
Lassie

Bericht door Lassie »

Hier ook... wij moeten elk jaar onze brievenbus dicht schroeven. :jongle
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heb alweer een paar dagen 3 bange gestreste beestjes :pan
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Hier een bange en gestreste moeder die nier naar buiten durft. :blush
Terwijl zoonlief zo graag naar buiten wil.
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Waarom denk jr dat ze uggs heten?
Gesloten