Waar denk je op dit moment aan? [3]

-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
citaat schreef:Hebben gehandicapten iets anders nodig dan wij om te geloven dat de Heere Jezus de Zoon van God is?
Ja, zeker, dat is de tijdgeest. Onze gehandicapten kunnen in deze verlichte tijd toch niet meer volstaan met enkel het Woord. :bobo
En wat denken jullie hiervan: http://steunpuntbijbelstudie.nl/images/ ... tgouda.pdf
Heet dat niet "de boeken der leken"?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Ik weet het, ik heb zelf een neefje met het syndroom van Down.
Toch werkt God niet anders dan door Woord en Geest, ook al zou je helemaal geen verstand hebben.
Vanzelf kan het Woord eenvoudig gebracht worden, maar zelfs dat is op zich geen vereiste om een gehandicapte te bereiken.
God is almachtig, zeker waar.
Ik bedoel het meer in de vorm van bijvoorbeeld pictogrammen, dat als ze een versje mogen kiezen ze een pictogram van bijvoorbeeld een musje zien, wat staat voor psalm 84:2 of van een hert wat staat voor psalm 42:1 enzovoorts.
Of een bijbelse geschiedenis beeldend vertellen. Stel dat je de geschiedenis verteld van de vrouw die een munt kwijt is en haar hele huis overhoop haalt.
Dan zou je dat levend kunnen uitbeelden, of met plaatjes erbij.
En dan nog werkt dat alleen voor de mensen die iets verstand hebben.

Voor de gehandicapten die helemaal niet te bereiken zijn is muziek bijvoorbeeld een geweldig hulpmiddel, zelfs bij de meest diep gehandicapte medemens waar normaliter geen contact mee te krijgen is zie je een beweging in de ogen als ze bijvoorbeeld orgelmuziek horen.

Hulpmiddelen mogen wij zeker gebruiken vind ik.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
citaat schreef:Hebben gehandicapten iets anders nodig dan wij om te geloven dat de Heere Jezus de Zoon van God is?
Ja, zeker, dat is de tijdgeest. Onze gehandicapten kunnen in deze verlichte tijd toch niet meer volstaan met enkel het Woord. :bobo
En wat denken jullie hiervan: http://steunpuntbijbelstudie.nl/images/ ... tgouda.pdf
Heet dat niet "de boeken der leken"?
Vertel het maar tegen de gebroeders Koster. :huhu
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:Ik weet het, ik heb zelf een neefje met het syndroom van Down.
Toch werkt God niet anders dan door Woord en Geest, ook al zou je helemaal geen verstand hebben.
Vanzelf kan het Woord eenvoudig gebracht worden, maar zelfs dat is op zich geen vereiste om een gehandicapte te bereiken.
God is almachtig, zeker waar.
Ik bedoel het meer in de vorm van bijvoorbeeld pictogrammen, dat als ze een versje mogen kiezen ze een pictogram van bijvoorbeeld een musje zien, wat staat voor psalm 84:2 of van een hert wat staat voor psalm 42:1 enzovoorts.
Of een bijbelse geschiedenis beeldend vertellen. Stel dat je de geschiedenis verteld van de vrouw die een munt kwijt is en haar hele huis overhoop haalt.
Dan zou je dat levend kunnen uitbeelden, of met plaatjes erbij.
En dan nog werkt dat alleen voor de mensen die iets verstand hebben.

Voor de gehandicapten die helemaal niet te bereiken zijn is muziek bijvoorbeeld een geweldig hulpmiddel, zelfs bij de meest diep gehandicapte medemens waar normaliter geen contact mee te krijgen is zie je een beweging in de ogen als ze bijvoorbeeld orgelmuziek horen.

Hulpmiddelen mogen wij zeker gebruiken vind ik.
Ik heb daar ook bezwaar tegen, maar stel wel dat het hooguit hulpmiddelen zijn bij het Woord.
Niet de afbeelding zal iets doen, maar het Woord, gepaard met de H. Geest.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Heet dat niet "de boeken der leken"?
Vertel het maar tegen de gebroeders Koster. :huhu
Over het algemeen geven deze Gebroeders nog de meeste goede boeken uit.
Ik weet niet of de folder landelijk verspreid is, maar van de week hadden wij hier een folder
van de Gebroeders waarvan ik zo wel verschillende boeken zou willen kopen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Heet dat niet "de boeken der leken"?
Vertel het maar tegen de gebroeders Koster. :huhu
Over het algemeen geven deze Gebroeders nog de meeste goede boeken uit.
Ik weet niet of de folder landelijk verspreid is, maar van de week hadden wij hier een folder
van de Gebroeders waarvan ik zo wel verschillende boeken zou willen kopen.
Dus?
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Heet dat niet "de boeken der leken"?
Vertel het maar tegen de gebroeders Koster. :huhu
Over het algemeen geven deze Gebroeders nog de meeste goede boeken uit.
Ik weet niet of de folder landelijk verspreid is, maar van de week hadden wij hier een folder
van de Gebroeders waarvan ik zo wel verschillende boeken zou willen kopen.
Dus?
Het geeft geen garantie dat elk boek even goed is. Maar doorgaans geven genoemde Gebroeders
wel degelijke boeken uit.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door WimA »

Vagari schreef:
WimA schreef:Ik denk dat @Vagari en @Sheba ook vinden dat trouwen moet plaatsvinden in een bouwkeet met 2 stoelen en wat LED verlichting. Niks toespraak, ff handtekening en wegwezen. Alle mensen die menen dat er toch wel wat meer bij hoort ontkennen dat het allemaal van de Heere afhankelijk is. Het is allemaal gevoel. Bosje rozen voor je geliefde? Allemaal flauwekul, alsof er voor de liefde meer nodig is dan algemene genade!

Voor de dienst van God is een kille, koude robotachtige entourage wel goed genoeg. De rest is allemaal "gevoel".

En een ieder die denkt: "Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn" zegt daarmee dat er andere dingen benodigd zijn dan de Bijbel voorschrijft.
Men heeft alleen de Schrift nog nooit gelezen, bijna elke pagina daarin gaat over gevoel, elke pagina poogt met uitingen in woord, beeld en geluid de zintuigen te strelen zodat het indrukken maakt in het hart.
Bedankt dat je iedereen zo'n prachtig beeld van Sheba en mij geeft! :hi
Ik kan niet voor Sheba spreken maar als je tussen de regels van enkele vorige post door leest, denk ik dat je mis zit.

Je moest eens weten wat ik momenteel als ceremoniejuffrouw, allemaal aan het regelen ben voor een bruiloft om er een maar zo'n speciale dag als mogelijk van te maken. Soms staat het me inderdaad allemaal tegen. Dat komt echter door dat het dan allemaal lijkt alsof het alleen gaat om: Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;

Ik zeg ook helemaal niet dat er een kille en koude entourage goed genoeg is voor Gods huis.
Nee, als het geld er voor is, mogen we net als we op zondag onze nette kleren aan doen, ook er voor zorgen dat de kerk er netjes en misschien ook wel deftig uitziet. God is immers de allerhoogste Majesteit. Stuur maar een pb'tje en ik geef je van harte enkele adressen van kerken waar geen tot bijna geen symboliek te vinden is maar waar het absoluut niet koud en kil is (vaak zijn of lijken ze op schuurkerkjes). In tegendeel ik ben ook in zoveel kerken geweest waar er bloemen stonden en kaarsen enz. echter was er geen sfeer te bekennen.

Conclusie jij stelt geen symboliek gelijk aan koud en kil. :fouet
De eenvoud in onze kerken is ook symboliek.
Evenals de geopende kanselbijbel. Dat is vooral symbolisch.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door parel »

Nog 8 dagen en dan op naar Frankrijk!!
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Orchidee »

Aan dit, ook, vreselijke vliegtuigongeluk en alle nabestaanden :(
Dit ook:http://www.cip.nl/artikel/46524/Vliegtu ... -omgekomen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Orchidee »

Er is op 1 januari een gemeentelid overleden :(
Vorig jaar was er "maar" 1 van de gemeente overleden, nu is er "al" 1 overleden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Er is op 1 januari een gemeentelid overleden :(
Vorig jaar was er "maar" 1 van de gemeente overleden, nu is er "al" 1 overleden
Ieder sterfgeval grijpt diep in. Waarschijnlijk is jullie kerk een jonge gemeente
of een nieuwe kerk in een nieuwe wijk. Bij ons in West is het aantal sterfgevallen ook laag, terwijl Noord en Zuid veel meer vergrijsd zijn.
Met oudjaar werden bij ons 28 namen afgelezen. Dat is voor onze
begrippen niet zo veel. Toen de gemeenten nog niet waren gesplitst
waren er wel zo rond de 50 overledenen per jaar.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Lassie »

Aan mijn werk die op de tocht staat.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door dennis »

Lassie schreef:Aan mijn werk die op de tocht staat.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten