Hoe werkt dit forum?
-
Re: Re : Hoe werkt dit forum?
Ik vind het een handig teken. Zeker als iemand in één post twee (of meer) mensen een reactie geeft:
Bv.
@Mara
....
@DIA
...
Dat maakt het voor de lezer overzichtelijk.
Bv.
@Mara
....
@DIA
...
Precies, dan heb ik er ook geen moeite mee. Maar om standaard iemand @Dia, @Mara, @Pimpelmees te gaan noemen, dat slaat nergens op.Pimpelmees schreef:Ik vind het een handig teken. Zeker als iemand in één post twee (of meer) mensen een reactie geeft:
Bv.
@Mara
....
@DIA
...
-
Daar heb je gelijk in. Maar ik zie dat op dit forum nog weinig gebeuren. Op twitter zie je dat inderdaad wel. Daar kun je de berichten vaak nauwelijks lezen door alle @ en # tekens door.Posthoorn schreef:Precies, dan heb ik er ook geen moeite mee. Maar om standaard iemand @Dia, @Mara, @Pimpelmees te gaan noemen, dat slaat nergens op.Pimpelmees schreef:Ik vind het een handig teken. Zeker als iemand in één post twee (of meer) mensen een reactie geeft:
Bv.
@Mara
....
@DIA
...
-
In mijn vorige reactie zei ik dat ik het gebruik van het @-tekentje (voor een naam midden in een zin, als het helemaal niet nodig is) op dit forum nog niet zo vaak zag. Maar daar kom ik op terug. Nu ik er op let, zie ik het ineens in vele posts langskomen.
Gelukkig ben ik niet de enige die zich eraan stoort.Pimpelmees schreef:In mijn vorige reactie zei ik dat ik het gebruik van het @-tekentje (voor een naam midden in een zin, als het helemaal niet nodig is) op dit forum nog niet zo vaak zag. Maar daar kom ik op terug. Nu ik er op let, zie ik het ineens in vele posts langskomen.

Ik dacht wel eens, wanneer komt de eerste #?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Hoe werkt dit forum?
Ik ben het eens met Posthoorn.Posthoorn schreef:Ik zie dat mensen overal @-tekentjes voor forumnamen gebruiken. Volgens mij is dat tekentje alleen maar bedoeld om aan te geven dat je het tegen iemand hebt.
Dus als je het over Posthoorn hebt, is het gewoon Posthoorn. Wil je iets tegen me zeggen, dan schrijft je @Posthoorn.
Maar laten we discussie hierover tot één topic beperken en niet in elk ander topic deze kwestie oproepen.
Tja, maar sommigen gaven er blijk van deze topic niet gelezen te hebben.Tiberius schreef:Ik ben het eens met Posthoorn.Posthoorn schreef:Ik zie dat mensen overal @-tekentjes voor forumnamen gebruiken. Volgens mij is dat tekentje alleen maar bedoeld om aan te geven dat je het tegen iemand hebt.
Dus als je het over Posthoorn hebt, is het gewoon Posthoorn. Wil je iets tegen me zeggen, dan schrijft je @Posthoorn.
Maar laten we discussie hierover tot één topic beperken en niet in elk ander topic deze kwestie oproepen.

In het normale leven schrijf ik - voor de naam van iemand - heer of mevrouw. Eventueel afgekort. Dus b.v.Posthoorn schreef:Tja, maar sommigen gaven er blijk van deze topic niet gelezen te hebben.Tiberius schreef:Ik ben het eens met Posthoorn.Posthoorn schreef:Ik zie dat mensen overal @-tekentjes voor forumnamen gebruiken. Volgens mij is dat tekentje alleen maar bedoeld om aan te geven dat je het tegen iemand hebt.
"Dhr. Posthoorn" schrijft echter.... of "mw. Tiberius geeft aan" of "nietwaar eerwaarde Luther?"
Met al die nicknames lukt dat niet, ik weet niet wat de passende aanspreking is. Om toch de beleefdheid te handhaven gebruik ik de @ als een wildcard. Vandaar.
Laatst gewijzigd door WimA op 08 nov 2014, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dat gebeurt pas sinds de invoering van twitter. Voor die tijd nooit!WimA schreef:
Met al die nicknames lukt dat niet. Om toch de beleefdheid te handhaven gebruik ik de @ als een wildcard. Vandaar.
Er is een verschil in spreektaal, schrijftaal, brievenetiquette, mailsetiquette, appjes en sms'jes.
Tsja. It's a changing world. Misschien moeten we spreken van een HRF i.p.v RF?Mara schreef:Maar dat gebeurt pas sinds de invoering van twitter. Voor die tijd nooit!WimA schreef:
Met al die nicknames lukt dat niet. Om toch de beleefdheid te handhaven gebruik ik de @ als een wildcard. Vandaar.
Er is een verschil in spreektaal, schrijftaal, brievenetiquette, mailsetiquette, appjes en sms'jes.
WimA schreef:Tsja. It's a changing world. Misschien moeten we spreken van een HRF i.p.v RF?Mara schreef:Maar dat gebeurt pas sinds de invoering van twitter. Voor die tijd nooit!WimA schreef:

Leg je wildcard maar terug in het laadje dan.

Het is een kenmerk van Twitter: daar beginnen alle namen met @. Het heeft niets met beleefdheid te maken.WimA schreef:In het normale leven schrijf ik - voor de naam van iemand - heer of mevrouw. Eventueel afgekort. Dus b.v.Posthoorn schreef:Tja, maar sommigen gaven er blijk van deze topic niet gelezen te hebben.Tiberius schreef:Ik ben het eens met Posthoorn.Posthoorn schreef:Ik zie dat mensen overal @-tekentjes voor forumnamen gebruiken. Volgens mij is dat tekentje alleen maar bedoeld om aan te geven dat je het tegen iemand hebt.
"Dhr. Posthoorn" schrijft echter.... of "mw. Tiberius geeft aan" of "nietwaar eerwaarde Luther?"
Met al die nicknames lukt dat niet, ik weet niet wat de passende aanspreking is. Om toch de beleefdheid te handhaven gebruik ik de @ als een wildcard. Vandaar.
Op een forum kunnen namen ook met andere tekens beginnen, zoals 'A' t/m 'Z', '0' t/m '9', etc.

LOLTiberius schreef:Het is een kenmerk van Twitter: daar beginnen alle namen met @. Het heeft niets met beleefdheid te maken.
Op een forum kunnen namen ook met andere tekens beginnen, zoals 'A' t/m 'Z', '0' t/m '9', etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
WimA schreef:In het normale leven schrijf ik - voor de naam van iemand - heer of mevrouw. Eventueel afgekort. Dus b.v.Posthoorn schreef:Tja, maar sommigen gaven er blijk van deze topic niet gelezen te hebben.Tiberius schreef:Ik ben het eens met Posthoorn.Posthoorn schreef:Ik zie dat mensen overal @-tekentjes voor forumnamen gebruiken. Volgens mij is dat tekentje alleen maar bedoeld om aan te geven dat je het tegen iemand hebt.
Hahaha, voortaan ga ik al jouw @-tekens lezen als "eerwaarde".

-
Ander vraagje:
kun je een onderwerp/topic blokkeren zodat het nooit te zien is in de lijst van ongelezen berichten?
Ik kon het bij de "help-vragen" niet vinden en ook niet op de phpBB-site, terwijl ik mij wel kan herinneren dat het ter sprake is gekomen in één of ander onderwerp. Dus volgens mij lees ik ergens overheen.
kun je een onderwerp/topic blokkeren zodat het nooit te zien is in de lijst van ongelezen berichten?
Ik kon het bij de "help-vragen" niet vinden en ook niet op de phpBB-site, terwijl ik mij wel kan herinneren dat het ter sprake is gekomen in één of ander onderwerp. Dus volgens mij lees ik ergens overheen.