Vind Jacob veel te idealistisch en te weinig realistisch. Alsof alle rijke refo's gierig zijn.
Waar zeg ik dat?
.vraag je eens af waarom er veel rijke mensen zijn onder de refo's
gun iedereen zijn rijkdom hoor. Een arbeiderr is zijn loon waardig. Ik heb alleen moeite met het status symbool van een maatschappelijk geslaagd mens. We moeten dat zeker in de reformatorische wereld niet willen promoten. ZO GIJ GEHEEL ANDERS
Geen onzin praten vriend. Hard werken is geen typisch reformatorisch verschijnsel.Deze bevolkingsgroep wil tenminste nog werken voor hun geld.
zeg ik niet. nogmaal hard werken moet beloond worden maar er zijn grenzen.De meesten hebben het verdient door zich keihard in te zetten voor hun bedrijf. En als jij dan zegt dat ze gierig zijn.
Wil ik niet eens weten.Hoe weet je dat. Weet jij hoeveel die mensen zondags in de collectezak stoppen.
.Je weet niet waar je over praat man
Jij wel? Dit vind ik echt een misselijke opmerking. Ik wil hier niet gaan roddelen en dat is mijn punt ook helemaal niet. Maar is heb 3 voorbeelden gegeven van hebzucht/hoogmoed binnen de reformatorische wereld.
Ik schaar me er zelf ook onder hoor.
Hoe komt het toch dat we allemaal roepen dat we zo slecht zijn en zo zondig. Maken we zonden concreet dan worden we ineens uiterst giftig.
Weet van heel nabij dat deze mensen grof, ja heel grof geven aan de kerk en goede doelen.
Wil je graag even herinneren aan die vrouw die haar hele vermogen in de schatkist gooide in de tempel. Makkelijk scheppen van een grote hoop.
Een refo mag best rijk zijn. Daar heb ik echt geen moeite mee. Ik kom zelf ook uit een zeer welgestelde famillie. Maar het punt is dat rijkdom een zeer ondergeschikte rol zou moeten vervullen in het leven van een refo. Maar de hebzucht is een grote miskende zonde in de reformatorische wereld. Dat heb ik o.a. willen zeggen. Deze discussie heb ik gestopt omdat we van alles erbij haalde. Dus om reden van onoverzichtelijkheid.